EgyptAir MS804

EgyptAir flight 804 (MS804) fra Paris til Kairo forsvant fra radaren idag kl 03:39.

 

Vi kan observere noen interessante fakta rundt dette:

 

  • Flyet forsvant fra radaren i samme øyeblikk som det forlot gresk luftrom og kom inn i egyptisk luftrom, i en høyde av 37000 fot (11300 meter).

  • Data fra FlightAware viser at flyet dreide 90 grader til venstre, deretter 360 grader til høyre mens det falt 6.7km før det forsvant fra radaren.

  • Det rapporteres fra flere medier at vrakrester er funnet, men så langt er det ikke vist noen bilder av slike vrakrester.

  • Havdypet i området er +2000 meter

Det er mange likhetstrekk med Malaysia Airlines MH370 som forsvant sporløst 8 Mars 2014 (for 804 dager siden) i samme øyeblikk som det forlot malaysisk luftrom og kom inn i vietnamesisk luftrom, hvorpå det gjorde brå vendinger og forsvant.

I forbindelse med dagens hendelse kan vi notere at den USA-ledete militære øvelsen «Exercise Phoenix Express» i disse dager foregår i de samme farvannene der MS804 fløy.

 

40 thoughts on “EgyptAir MS804

  • 20. mai 2016 at 00:07
    Permalink

    At vi ikke har sett bilder av vrakrester har den forklaring at ingen vrakrester er funnet:
    «We stand corrected» – Airline vice-president says debris from missing plane has NOT been found

    Ikke bare minner forsvinningen av MS804 om MH370 (Malaysia, Mars 2014), men den minner også om MH17 (Ukraina, Juli 2014) i den forstand at det umiddelbart spres åpenbare usannheter i media. Dagen idag har vært full av påstander om vrakrester. Slike påstander må man aldri ta for god fisk når de er fremsatt uten noen form for bevis. Vi vet nå at MS804 er forsvunnet omtrent som MH370.

  • 20. mai 2016 at 00:16
    Permalink

    Takk for dette innlegget, Amatør1! Dette virker som nok en utrivelig sak. Ikke at det ikke er utrivelig med flyulykker i seg selv, det er ikke det jeg mener, men dette med likheter med tidligere hendelser, og at USA er i området, gjør at vi må se med kritisk blikk på det De presstituerte serverer oss om saken.

  • 20. mai 2016 at 00:32
    Permalink

    EgyptAir sin nestleder («Vice Chairman») Ahmed Adel til CNN:

    “A distress signal was detected at 4:26 a.m. — about two hours after the jet vanished — in the general vicinity where it disappeared, Adel said.”

    Merk: To timer etter at EgyptAir MS804 forsvant. Noen som kan gjette hvor flyet er? Noe lignende skjedde faktisk med MH370 i 2014, selv om dette er lite kjent:

    The China Times reported on 8th March that MH370 made a distress call that they would make an immediate landing because the “cabin faced disintegration.” The distress call was recorded by a US Navy listening post VTBU-Rayong at U-Tapao, Thailand.

    Google Translate fra Kinesisk tiil Engelsk av artikkelen i China Times.

  • 20. mai 2016 at 08:20
    Permalink

    Fra The Saker:

    Like with MH17 in Ukraine EgyptAir Flight MS804 crash is prequential to the US war on Egypt, by Scott

    Like with MH17 in Ukraine EgyptAir Flight MS804 crash is prequential to the US war on Egypt, by Scott
    2475 Views May 19, 2016 7 Comments

    The US State Secretary John Kerry traveled on Wednesday May 18th to the presidential palace in Egypt. In news “The US secretary of state has held talks with the Egyptian president in Cario on the country’s political situation and peace proposals for the region, including the Israeli-Palestinian conflict.” Translating from the political doublespeak into English: The US and Israel tried to push Egypt to drop its support for the upcoming UN Palestine resolution. Israel has even tried to bribe the Egyptian leaders, by announcing during the meeting that “Israel may forgive half of Egypt’s $1.7b gas fine for a gas pipeline explosion in el-Arish, Egypt in July, 2012.” And this is very important: “Kerry: Egypt key regional partner by Jerusalem Post Israel News – ‎18 hours ago‎ Kerry’s brief visit fueled speculation that a behind the- scenes US-Egyptian-led peace process with Israel and other regional partners was in the works, which would circumvent the highly publicized French initiative to end the Israeli-Palestinian conflict. ”

    Apparently, the US and Israel didn’t get what they want from Egypt, that’s why the passenger airliner went down in a suspected “terror attack.”

    RT reported that three or more Egyptian security officers were onboard of a crashed flight from Paris

    Merk at snakk om «crash» må forstås som «forsvunnet» inntil vi har sett foto av vrakrester. Det er fortsatt ingen vrakrester funnet!. Vi må seriøst vurdere at noe helt annet enn scenarier som vanligvis etterlater seg vrakrester

  • 20. mai 2016 at 13:38
    Permalink

    Denne videoen syntes jeg inneholdt noen interessante (spekulative?) koblinger til frimureri og numerologi. Den omtalte ulykken sies bl.a. å ha inntruffet på 33. breddegrad, 66 ble drept osv.

  • 20. mai 2016 at 21:29
    Permalink

    Det gjentas stadig «rapporter om vrakrester» i mediene, men jeg har fortsatt til gode å se fotoer av slikt. Har noen her sett slike bilder?

  • 21. mai 2016 at 00:31
    Permalink

    Vi har fortsatt til gode å se bilder av vrakdeler. Finnes de?

    Et hint om hva dette handler om:
    Is the crash of Egyptair Flight 804 linked to the France-led resistance against US escalation vs. Russia?
    «US establishment is frantically trying to force European countries to approve missile systems aimed at Russia. They are desperate to entrap Europe into a military confrontation (with a soon-to-come provocation to light the fuse) with Russia. July is the deadline.»

  • 21. mai 2016 at 02:56
    Permalink

    Is the crash of Egyptair Flight 804 linked to the France-led resistance against US escalation vs. Russia?

    Frankrike, USA og Russland(Putin) er på samme NWO Hollywood-lag(Irland-Potts) mener jeg. Dermed er dette nok et eksempel på splitt og hersk og psyops. Jeg tviler sterkt på om det finnes ekte vrakdeler og omkomne i denne saken, som så mange ganger tidligere:
    I sum, alt det følgende bør peke i en retning. Bare å skumme raskt i gjennom alle linkene, som her er ”amputert” for ikke å bli filtrert i søpla, så ser en det.
    Går en grundig til verks så peker det meste mot ritualer, egyptologi, triangler og frimureri, irske(Scotia) familienavn, faraoer og guder.
    Et eksempel:
    What we know so far about the people who were on board EgyptAir Flight 804
    By Hailey Branson-Potts
    • Egypt
    http://www.latimes.com/world/la-fg-egyptair-victims-20160519-snap-htmlstory.html
    av erfaring er journalisten med på ”leken” så her er det bare å snuse på mer:
    https://muckrack. com/hailey-branson-potts
    Navnene Branson og Potts fører meg til så mangt, også 22/7, men det blir for omfattende å gå inn på her. Bare ett hint:
    «It was when the “the Illuminati” was name-checked by mainstream news gatherers and primetime television, and not only by the usual bunch of rappers and singers, but actors, actresses and their equally famous (and suspect) friends and associates too, including business figures such as Sir Richard Branson. The ‘Virgin’ boss made his voice heard on the subject in no uncertain terms in May last year when he appeared alongside Hollywood star, Olivia Wilde, and U2’s Bono in a campaign-ad for ’Water.org,’ a charity co-founded by Matt Damon which, according to its official website, “believes everyone in the world should have sustainable and affordable access to safe water and sanitation,” although the majority of its projects are focused on some of the most vulnerable regions of Africa and Asia. In February 2013, the ‘Bourne Identity’ actor released a short ‘YouTube’ video of himself holding a mock news conference in which he announces that he will not visit the bathroom until every person in the world has access to clean water and a toilet. It ends with an appeal for viewers to visit the charity‘s web-page, ‘StrikeWithMe.org.‘ Commenting on the spoof, he told the ‘LA Times’ that he hoped it would “generate new levels of awareness and participation in the cause.” The May campaign-ad featuring Branson, Bono, and Wilde was a follow-on to that. However, for some mind-boggling reason, all three of them – with the exception of Damon who also briefly appears – are shown jokingly referring to their supposed membership in “the Illuminati” for a significant chunk of it. What relevance this has with regards to the charity’s message is anybody’s guess – assuming there’s even a connection of course. Is it meant to be a stab at ‘comedy’ or ‘satire’? Perhaps it’s a bid to trivialise and/or ‘normalise’ the goals of the New World Order Plan within mainstream consciousness? What is quite clear is that it’s partly an attempt to reject and ridicule the growing number of us who seriously believe that such an agenda does exist.»
    Les mer: https:// conspiromedia.wordpress.com/tag/richard-branson/
    https://en.wikipedia.org /wiki/Richard_Branson
    https://goo.gl/UJc6eP
    -Egypt Air logo of Horus the Falcon god.
    The crash of Egypt Air flight 990 out of New York in the early morning hours of October 31st, 1999 has sparked a huge amount of interest and speculation in both the general media and in relation to our «November 7th» scenario.
    http://www. enterprisemission.com/egyptair.htm

    Obama Cloning & the Coming Space War 2/4 VOSTFR
    http://www. dailymotion.com/video/xe5xm2_obama-cloning-the-coming-space-war_news

    Revised: Fake German Wings D-AIPX Evidence Deeper Analysis – Germanwings Flight 4U9525 Crash Hoax
    https://www. youtube.com/watch?v=ODwfiQkeAz8

    MAY 9: Russian Superjet crashed in Indonesia, human sacrifice for the Olympic Torch ceremony. .flv
    https://www. youtube.com/watch?v=leX83Oevy-A

    http://www. gettyimages.no/detail/news-photo/monkey-toy-is-seen-amongst-the-wreckages-of-a-malaysia-news-photo/452323798

    Samar Ezzeldin, 27, was identified as a flight attendant on Egyptair flight 804
    http://twitter. com/fbnewswire/status/733415791744278538/photo/1
    A flight attendant on the tragic EgyptAir flight MS804 had posted a picture of a plane crashing, months after she got a job with the airline.
    Samar Ezz Eldin, 27, uploaded the haunting image onto Facebook back in September 2014.
    It shows a female flight attendant in wet clothes pulling a suitcase out of the water as a plane plunges into the sea behind her.
    http://metro. co.uk/2016/05/20/egyptair-crash-flight-attendant-posted-picture-of-plane-crashing-on-facebook-5894480/

    In February, Blaine Gibson, an American lawyer and adventurer, found one of the two pieces of debris discovered on Mozambique’s coast, a triangular piece of fiberglass composite.
    https://static01. nyt.com/images/2016/03/25/world/25PLANE-web1/25PLANE-web1-master768.jpg
    Malaysian MH370 Flight found in Bermuda Triangle messages – Facebook Rumour
    http://www. thatsnonsense.com/view.php?id=1822
    Brazilian Air Force crew members prepare to tow a part of the wreckage of Air France flight 447 in this image released on June 7, 2009.
    http://timedotcom. files.wordpress.com/2014/03/air-france.jpg?w=560&quality=75&strip=color&h=372

    Malaysia Airlines “Lose Yourself” Ad Hoax
    On March 16th, an alleged full-page advertisement for Malaysia Airlines with foreshadowing tag lines like “lose yourself on a journey of epic proportions” and “where you go / no one will ever know” began circulating on Twitter.
    http://i1.kym-cdn. com/photos/images/newsfeed/000/718/837/509.jpg

    En viktig fly”ulykke” her i landet, rettere i Sverige, mangler omtale. Kanskje Jostemikk finner den i bloggens filtrerte søppel under ”Ei lita nøtt å knekke”. Eller jeg kan selv prøve på nytt og filtrere bort overtallige linker.

  • 21. mai 2016 at 09:54
    Permalink

    Det at MS804 blir borte 804 dager etter MH370 bringer også tankene til MH17. MH17 var en Boeing 777 som gikk ned 17. juli 2014 på dagen 17 år etter sin første flytur 17. juli 1997. TWA800 gikk også ned 17. juli 1996. Dette blir mange tilfeldigheter man kan knytte til Lagardes ‘magic 7’ tale i januar 2014. Alt kan selvfølgelig være tilfeldigheter:)

  • 21. mai 2016 at 10:41
    Permalink

    Følgende er ACARS telemetri fra MS804 i minuttene før flyet forsvant. Det viser meldinger over en periode på 3 minutter (00:26Z til 00:29Z)

    00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW
    00:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR
    00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE
    00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE
    00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR
    00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT
    00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT

    Det er også endel ting som ikke blir rapportert og som forteller oss noe. Det ble ikke rapporert tap av kabintrykk, det er derfor grunn til å tro at flyet er intakt i denne perioden. Det betyr at vi kan utelukke missil eller bombe som årsak til forsvinningen, for det medfører umiddelbar tap av kabintrykk, I løpet av de samme minuttene var det ingen radiokommunikasjon fra flyet, vi må anta at pilotene ville rapportert noe. Enten var pilotene ute av stand til å snakke, eller så virket ikke radioen. Det er ikke lett å få en radio på et fly til å slutte å virke. Husk at ACARS virket, den bruker også radio.

    Vi har fortsatt til gode å se foto av vrakrester fra dette flyet. Kanskje er det fordi slikt ikke finnes? Det rapporteres i media om at det er funnet «kroppsdeler». Jeg finner det vanskelig å akseptere slike påstander sålenge det er total mangel på bilder av vrakrester. Dersom påstander om «kroppsdeler» er riktige, så betyr det at flyet er knust i store og små deler, og slike deler flyter i vann. Da ville vi ha sett mange bilder av vrakdeler i media. Allikevel har jeg ikke sett et eneste bilde av vrakrester, og jeg har lett. Det ble vist et par intetsigende bilder 19. Mai, men det er verd å merke seg at disse bildene ble offisielt dementert noen timer seinere.

    Det finnes ingen bilder.

    Det er gått såpass med tid nå, at det er grunn til å spørre om det kan være et annet scenario vi er vitne til, et som også kan passe for Malaysia Airlines MH370 fra Kuala Lumpur til Beijing, i Mars 2014. MH370 har aldri blitt funnet. Påståtte MH370-vrakdeler funnet på Madagaskar og i Sør-Afrika er omgitt med store spørsmål og ser ut til å være plantet. Merk at dette er en halv klode unna.

    Hvilke andre scenarier kan tenkes å ha forløpt? Vi vet at både Boeing og Airbus har Boeings «Uninterruptible Auto Pilot». Dette er etter sigende designet for å kunne overta et fly elektronisk utenifra, dersom en tradisjonell flykapringssituasjon skulle oppstå. Men som alle forstår er det da også mulig å kapre et fly elektronisk uten at det foreligger noen spesiel situasjon inne i flyet.

    Hvis det dukker opp bilder av vrakrester nå, bør vi se litt nøye på dem: Er det ting som lett kan fjernes fra et fly, en dør eller noe? Eller er det fragmenter av flykroppen som utvilsomt viser at flyet ikke har landet mykt?

  • 21. mai 2016 at 11:02
    Permalink

    Beklager forsinket godkjenning av kommentarer

  • 21. mai 2016 at 16:02
    Permalink

    Dette hevdes å være video av vrakdeler fra MS804
    http://www.youtube.com/watch?v=QRZlfCIb8qE

    Som før sagt:

    Er det ting som lett kan fjernes fra et fly, en dør eller noe? Eller er det fragmenter av flykroppen som utvilsomt viser at flyet ikke har landet mykt?

    Dete er vanskelig å verifisere. Jeg er skeptisk til dette

  • 22. mai 2016 at 10:00
    Permalink

    Her er en webside med en god oppsummering av situasjonen og som peker på det samme som dette innlegget gjør, at det foregikk og foregår en stor militær øvelse med NATO-deltagelse rett under dette flyet, øvelse «Phoenix Express».

    In this case the drill is named Phoenix Express, it started two days ago and continues until May 27th and involves the naval forces of “Algeria, Egypt, Greece, Italy, Malta, Mauritania, Morocco, Spain, Tunisia, Turkey and the United States, representatives from the NATO Shipping Center, the International Organization for Migration (IOM) and the EU border management agency Frontex are taking part.”

    The Disappearance of Egypt-Air Flight 804.

    Hva er sannsynligheten for at det tar flere dager å finne noe som helst av vrakrester når alle de nevnte marinefartøyer fra minst et dusin land befinner seg rett under stedet der flyet forsvant? Videre, hva er det med disse «ulykkene» i det siste der flyene er istand til å fly, men transponderne er skrudd av? Dette har nå skjedd en rekke ganger.

    Artikkelen beskriver litt om EgyptAir sin historie

    The safety record of Egypt Air is replete with serious disasters with the loss of all on board Flight 990 after it inexplicably plunged into the ocean in the year 1999 the most serious incident closely followed by the 1985 terror attack that left 59 people dead on EgyptAir Flight 648 after the plane was hijacked by terrorists and later stormed by Egyptian Security forces.

    Fra Wikipedia

    EgyptAir Flight 990 (MS990/MSR990) was a regularly scheduled flight from Los Angeles International Airport, United States, to Cairo International Airport, Egypt, with a stop at John F. Kennedy International Airport, New York City. On 31 October 1999, the Boeing 767 operating the route crashed into the Atlantic Ocean about 60 miles (100 km) south of Nantucket Island, Massachusetts, killing all 217 people on board. The official «probable cause» of the crash was deliberate action by the relief first officer

    Videre skriver artikkelen om Flight 990

    The hijacking was attributed to the Abu Nidal group, a supposed Palestinian group, but it has since emerged that Abu Nidal was simply a mercenary operating on behalf of Israel and also the United States. It is also widely believed that Israeli intelligence was responsible for the loss of Flight 990 but the evidence to support the claim has never been provided.

    Så kommer en viktig observasjon (min uthevning):

    Flight 990 appears to have been the first case of the remote hijacking of a passenger jet, a seemingly regular occurrence in recent years.

    That disaster was blamed on the familiar but completely ludicrous pilot suicide theory resuscitated laughably last year for the German Wings disaster and also equally ludicrously widely presented as the cause for the disappearance of MH370 the previous year.

    Med andre ord, den offisielle forlaringen på at EgyptAir Flight 990 styrtet i 1999 var at andrepoiloten begikk selvmord. Likeledes er den offisielle forklaringen på at Germanwings Flight 9525 fløy for full maskin rett i fjellveggen 24. Mars 2015 at andrepilot Andreas Lubitz begikk selvmord. Er det noen som ser et møster her? Kan dere gjette hva den offisielle teorien bak forsvinningen til MH370 er presentert som? Akkurat, piloten eller andrepiloten begikk selvmord.

    Så har vi altså enda et fly, EgyptAir MS804 som viser samme mønster. Transponderen skrus av (det er ingen «knapper» i cockpit for å skru av transpondere) og flyet flyr videre i flere minutter. Det er ingen bombe som har gått av for telemetrien viser intet trykkfall.

    Transponderen til MS804 skrus av i overgangen mellom gresk og egyptisk luftrom, det samme skjedde med MH370 (malaysisk og vietnamesisk lufrom).

    Både MH370 og MS804 gjør underlige og kraftige kursjusteringer samtidig som, eller umiddelbart etter, at transponderen er skrudd av. I tilfellet MS804 viser de siste dataene dataene at flyet ender opp med en kurs som peker mer eller mindre rett øst.

    Alt dette skjer altså mens det foregår en militær øvelse i samme område.

  • 22. mai 2016 at 23:12
    Permalink

    2Q11: Dette er en tråd om EgyptAir MS804. Jeg ser ikke at det du poster er tilstrekkelig relatert.

  • 22. mai 2016 at 23:40
    Permalink

    Dette begynner å bli latterlig om det ikke hadde vært så alvorlig. Selvmotsigelsene kommer nå på løpende bånd:

    EgyptAir flight MS804 pilot spoke with air traffic control ‘for several minutes before crash’

    The pilot of the doomed EgyptAir flight spoke to air traffic control in Egypt for several minutes just before the plane crashed, a French television station has claimed.

    M6 said that the pilot told Cairo control about the smoke which had engulfed parts of the aircraft and decided to make an emergency descent to try to clear the fumes.

    This account directly contradicts the official claim that there was no distress call from the plane.

  • 23. mai 2016 at 00:31
    Permalink

    Dette begynner å bli latterlig om det ikke hadde vært så alvorlig.

    Når løgnene og selvmotsigelsene florerer, skyldes det som oftest at sannheten ikke tåler dagens lys. Jeg minner om NATO-øvelsen i forbindelse med Partnair-ulykken, Madrids togbomber, Estonia-havariet og flere terrorbomber mot befolkningen direkte tilknyttet organisasjonen, blant annet i Italia og Tyskland. Stay Behind/Operation Gladio er en del av NATO.

  • 23. mai 2016 at 21:58
    Permalink

    Når løgnene og selvmotsigelsene florerer, skyldes det som oftest at sannheten ikke tåler dagens lys.

    Ja. Det er mange som nå er bevisste på at MS804 neppe var en ulykke eller «pilot-selvmord». Mange av de som ikke er bevisste på dette forstår det nok allikevel i underbevisstheten. Som du ganske riktig peker på, får historiske hendelser som Bologna bomben i 1980 mfl. en fornyet betydning. Alt tyder på at dette fortsatt pågår, og det er gode odds på at MS804 er en del av det.

  • 24. mai 2016 at 01:44
    Permalink

    Det ser ut til at det gode er det onde og motsatt, Amatør1, og at denne problematikken har vært gjeldende i mer enn to tusen år. Makten befinner seg hos seierherrene, og hvem er det som skriver historien? Det er nesten så jeg begynner å tvile på høyre/venstre og nord/sør. Et fly fløy inn i Pentagonbygningen = ingen fly var i området. WTC ble rasert av bin Laden og hans muslimske terrorister = handelssenteret ble knust av USA og Israel. Anders Behring Breivik var alene om 22. juli 2011-terroren = det sto mange mennesker bak terroren. Malaysia Airlines Flight 17 ble skutt ned av russiskstøttede opprørere = Ukraina, USA, Israel og NATO sto bak. Jeg kunne fortsatt med slike eksempler nærmest i det uendelige. Det er «vi» som er terroristene.

  • 24. mai 2016 at 08:10
    Permalink

    Veterans Today er nå på saken
    EGYPTAIR MS 804

    Jeg er dog uenig i analysen i den artikkelen, der de nokså grunnløst spekuleres i at flyet ble truffet av en missil, det er ingen som helst fakta som peker i den retningen så langt. Videre spekuleres det i at Iran skal ha skutt ut denne missilen fra en undervannsbåt, det gjør at jeg stiller et stort spørsmål om vurderingsevnen til artikkelforfatteren. Når Iran nå er kvitt 30 år med sanksjoner så skal de ha skutt ned et passasjerfly rett for nesa på en NATO-øvelse? Det er ikke bare uten grunnlag i verifiserbare fakta, det er meningsløst politisk.

    Det jeg finner interessant med artikkelen, er at det åpenbart slik at alle tror det var noe som skjedde utenfor flyet som gjorde at det forsvant.

    I mine øyne er elektronisk kapring det mest sannsynlige, ikke nedskytning. De bildene av vrakrester vi har sett kan være hva som helst fra hvor som helst, noe de antagelig er. Ingen har vist nærbilder av vrakrester i sjøen.

  • 24. mai 2016 at 10:51
    Permalink

    Når Iran nå er kvitt 30 år med sanksjoner så skal de ha skutt ned et passasjerfly rett for nesa på en NATO-øvelse?

    Et meget godt poeng. Etter å ikke ha startet en eneste krig på nesten 300 år, har Iran som du skriver endelig fått ørlite slakk, og så skal de provosere hele verden rett foran deltakerne i denne NATO-øvelsen? Henger ikke på greip. Fram til etterforskerne viser fram noe håndfast som tyder på at flyet har styrtet, er jeg enig med resten av analysen din også. De burde ha funnet mengder av flytende deler fra vraket.

  • 24. mai 2016 at 11:35
    Permalink

    Det finnes skribenter på Veterans Today som jeg overhodet ikke føler tillit til, og det finnes skribenter der som jeg mener gjør en svært god jobb. Jeg ville personlig ikke stole på Michael Shrimpton etter hva han skriver i artikkelen Amatør1 linket til:

    You can forget the Israelis – the incident was clearly caught by an NRO bird. If it had been an Israeli Dolphin class SSK the Israel-hating Obama Administration would be all over Jerusalem like a rash. They would never hear the end of it. It would be King David Hotel times ten.

    Shrimpton har vært innblandet i en del skandaler, som f.eks. påstander om at Tyskland ville atombombe London under OL. Han ble dømt til fengselsstraff for dette, og begynte sin ett års soning i februar 2015. Han har sterk støtte fra VT’s Gordon Duff, en person jeg heller ikke føler tillit til.
    I et brev til The Telegraph skrev han følgende: «Pinochet was the nicest dictator I ever met.»
    Etter å ha lest litt om ham, sitter jeg igjen med et inntrykk av et svært forvirret menneske som dessverre har hatt forholdsvis stor påvirkningskraft.

    Nå har NRK akkurat meldt at det egyptiske flyet eksploderte innenfra. Hvem er det som er sikkerhetsansvarlig for flyplassen i Paris? Det kastet jo ut alle de som jobbet der som hadde islamsk bakgrunn, så da kan man vel ikke skylde på dem denne gangen. Så hvordan i all verden kan noen ha fått plassert en bombe i et fly når flyplassen benytter et slikt «solid» sikkerhetsselskap?

  • 24. mai 2016 at 14:57
    Permalink

    Denne saken begynner å bli absurd. Selvmotsigelsene florerer, og påstander har tydeligvis blitt kastet ut i løse luften. Har aldri sett så mange påståtte og faktiske falske påstander i noen sak. VG har et merkelig bilde på forsiden nå. Det viser et gammelt bilde av flyet, og på høyre side er det tydeligvis ment å være mengder med eiendeler etter passasjerene, så som en liten barnesko. Når man klikker for å lese hele innlegget, er denne delen fjernet.

    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/egyptair-styrten-i-middelhavet/egyptiske-myndigheter-gaar-tilbake-paa-teori-om-eksplosjon-i-egypt-air-804/a/23691936/

    I selve artikkelen står blant annet:

    Egyptiske myndigheter avviser nå at funnet fra Egypt Air-flyet som styrtet i Middelhavet forrige uke, kan tyde på en eksplosjon om bord.

    Det var en ikke navngitt egyptisk rettsmedisiner som tirsdag sa til Associated Press at de mente det må ha skjedd en eksplosjon.

    – Flere av kroppsdelene som er funnet er svært små. Det er ikke engang en hel kroppsdel, som en arm eller et hode. Den logiske forklaringen er at det har vært en eksplosjon. Men hva som forårsaket eksplosjonen, vet jeg ikke, sa han til nyhetsbyrået.

    Noen timer senere avkreftet imidlertid lederen av det rettsmedisinske teamet informasjonen, melder Reuters. Det er ikke første gang det kommer motstridende informasjon fra egyptiske myndigheter i denne saken.

    I følge Reuters sier rettsmedisineren at alt som er publisert i denne saken er falskt, og kun antagelser som ikke kommer fra rettsmedisinske myndigheter.

    Dette betyr i klartekst at myndighetene juger så det renner av dem, at årsaken er at noen forsøker å skjule hva som egentlig skjedde med Egypt Air 804, og at vi heller ikke i denne saken kan stole så mye som et eneste sekund på verken myndigheter, etterforskere eller Lamestream Media/De presstituerte. De sistnevnte skriver det de blir bedt om å skrive, og som de får servert fra de store pressebyråene, og de sistnevnte er eid av mennesker vi fra før av vet at vi ikke kan stole på.

  • 24. mai 2016 at 14:58
    Permalink

    Shrimpton har vært innblandet i en del skandaler, som f.eks. påstander om at Tyskland ville atombombe London under OL. Han ble dømt til fengselsstraff for dette, og begynte sin ett års soning i februar 2015. Han har sterk støtte fra VT’s Gordon Duff, en person jeg heller ikke føler tillit til.

    Helt enig med deg i dette, Ingrid.

  • 24. mai 2016 at 15:07
    Permalink

    Med andre ord, den offisielle forlaringen på at EgyptAir Flight 990 styrtet i 1999 var at andrepoiloten begikk selvmord. Likeledes er den offisielle forklaringen på at Germanwings Flight 9525 fløy for full maskin rett i fjellveggen 24. Mars 2015 at andrepilot Andreas Lubitz begikk selvmord. Er det noen som ser et møster her? Kan dere gjette hva den offisielle teorien bak forsvinningen til MH370 er presentert som? Akkurat, piloten eller andrepiloten begikk selvmord.

    Dette med Germanwings Flight 9525 er noe jeg har dårlig samvittighet for ikke å ha tatt grundig opp da det skjedde, men den gangen var det så mye fælt de holdt på med på kort tid at jeg følte å måtte trekke pusten litt. Som du også skriver, så ser vi et helt klart mønster utspille seg. Det er ikke særlig vrient å forstå hvem som er dukkemestrene som kontrollerer alle tråder, trådløse eller ei. En ting synes litt uklart, og jeg har stilt spørsmål om dette flere ganger tidligere. Er alle nasjoners myndigheter frivillige deltakere i dette freak-showet, eller er de ufrivillige gisler?

  • 24. mai 2016 at 19:43
    Permalink

    Ingrid: Helt enig i det du sier, det er veldig mye rart fra Veterans Today, noe er av høy kvalitet, men Shrimpton er ikke representant for slik kvalitet.

    Nå har NRK akkurat meldt at det egyptiske flyet eksploderte innenfra.

    Vi kan konkludere med at det er en massiv desinformasjonskampanje som pågår, og der NRK deltar. Det er åpenbart slik at alle umulige påstander nå kastes ut for å skape forvirring rundt det som er ganske tydelig, nemlig at dette flyet ble kapret elektronisk. Det har neppe styrtet, slik jeg vurderer det.

  • 24. mai 2016 at 19:51
    Permalink

    Er alle nasjoners myndigheter frivillige deltakere i dette freak-showet, eller er de ufrivillige gisler?

    Dette er et legitimt og viktig spørsmål. Hvordan kan det ha seg at alle politikere i maktposisjoner den vestlige verden har blitt kollektivt gale samtidig? Spør du meg så ligger det bak alvorlige og relle trusler mot dem personlig og mot landene som sådan. Disse truslene er demonstrert å være reelle gjennom disse «flyulykkene» og gjennom «terroraksjoner» som Paris og Brussel, samt flere andre.

  • 25. mai 2016 at 02:32
    Permalink

    Er alle nasjoners myndigheter frivillige deltakere i dette freak-showet, eller er de ufrivillige gisler?

    Jeg mener at lederne i landene er med på det hele frivillig og de forskjellige lands elite er i nærmere slekt enn vi aner, og at infiltrasjon og juks med identiteter er nøkkelen. Påstand:
    Gro, Vladimir og Hadia er i nær familie genetisk, som ett av mange tilsynelatende syke eksempler. Det som er uklart for meg er hvor grensene går familiært mellom innsidere og utenforstående, mellom bevisste svikere og ubevisste.
    Tilbake til tråden om EgyptAir MS804. Som jeg har vært inne på over så ser LA Times ut til å ha en viktig rolle i dette skuespillet. Journalisten (eller en av dem) som har oppdraget å fortelle om flyet med de 66 og “The 66,000-pound fuel tank of a space shuttle, the last of its kind, is on its way to L.A.” knyttes gjennom navnet til banditten Richard Branson som er sterkt inne i luft- og romfarten. Dermed er vi inne på flere banditter, ET, faraoer fra Scotia og jeg vet ikke hva. Veien til MJ, Diana, Trump og Putin er kort. Vi ser et rituale utspille seg enda en gang, så som 22/7 og Brù na Bóinne, med selebre styrtrike”gjester” = deltakere=gjerningsmenn i fly»styrten».
    LA og LA Times i tillegg til symbolske Paris og Egypt er i sentrum i dette tilfellet. Vær tålmodig med meg, jeg har mer på lager, men her følger tross alt info som kan studeres og utvides i timevis om mer innsikt er ønskelig. Dersom eksempelvis poenget med navnet Abdel Moneim går dere hus forbi, er ikke det min feil..
    «The crowd following ET-94 includes astronauts, jazz musicians, people in pajamas and a grocery bagger who made her own alien. #ETComesHome»
    9:57 AM – 21 May 2016 • Marina del Rey, CA, United States:
    http://www.latimes.com/local/california/la-me-ln-space-shuttle-tank-ar-it-takes-all-kinds-1463818150-htmlstory.html

    Legg merke til hvor bedragersk journalistarbeidet er, saker er konstruert og innhold består av ”venner og bekjente” eller rett og slett andre redaksjonsmedarbeidere. Minimum doble identiteter. Gå selv inn på sidene som er avbildet:
    LATimes66.jpg
    http://postimg.org/image/5an2p46xn/
    Scotiairegypt.jpg
    http://postimg.org/image/9bqvwgoij/

  • 25. mai 2016 at 11:04
    Permalink

    Vi ser et rituale utspille seg enda en gang, så som 22/7 og Brù na Bóinne

    Det er en god mulighet for at vi gjør det angående denne saken, 2Q11, og Boyne-elvas hendelser er uhyggelig knyttet til folks hverdag, men det og den veien du tar dette videre blir en avsporing. Jeg er selv svært dyktig på å dra ut på vidotta, men kan ikke både du og jeg, fra tid til annen, forsøke holde oss mer spesifikt til trådens emne? Denne saken ble publisert av Amatør1, og han har allerede gitt uttrykk for at han synes slikt er en avsporing. 🙂

  • 26. mai 2016 at 01:25
    Permalink

    Det er bare å lese mine kommentarer over så gjenspeiler de at jeg ikke er med på spekulasjonene rundt ditt og datt i forhold til hva som har skjedd med flyet det snakkes om. Men det er ok for meg at noen gjør det. Enten vi snakker om Trump eller EgyptAir MS804 så er sakens kjerne at de er falske og det er mediene som setter premissene for hva som er tema, og jeg nekter å dilte med på alle utspill fra nesten 100% disinfoagenter i «ikke saker». Ergo må jeg ikke nærme meg i mitt hode sakens kjerne og avsløre de som står bak og de som deltar på bedraget, men forholde meg til andres definisjon? Kan noen fortelle meg hvilke opplysninger i forbindelse med en slik fly»styrt» som er verifiserbare for oss som bare glor på en skjerm der avsender ønsker å lyve om «alt»? Eksisterte flyet? Lettet det som anvist? osv..
    Det er bare å utfordre meg på hva som helst jeg har lagt fram som skal være fjernt fra tema og jeg skal tilbakevise det på egen blogg (det krever muligene stor plass og mange linker). Jeg kan love dere at jeg er seriøs og det er trist for egen del at min bønn over her ikke blir hørt («Vær tålmodig med meg») når jeg prøver å legge et grunnlag for det jeg har på hjertet og som jeg har brukt svært mye tid på. Om ikke Amatør1 eller Jostemikk ser sammenhengene, så kan det jo hende det er andre lesere som gjør det, eller i det minste vil se min vinkling på saken? De som ikke vil se kan i stedet stille seg skulder til skulder med bedragerne i samme interesse, eller stikke hodet i sanden.
    Glem ansatte/innleide journalister, kriseskuespillere og vitner, det er «rikingene» som tar seg av det meste selv. Jeg tror Amatør1 og Jostemikk sammen med øvrige norske lesere her bør få en dypere forståelse av det «håpløse» jeg driver med, ved å ta seg tid til denne (spesielt v/ 18-20.42 og v. 40min):
    Actor Based Reality: https://www.youtube.com/watch?v=kArCnfHA8CQ

  • 28. mai 2016 at 10:02
    Permalink

    Fra http://21stcenturywire.com/ følger den mest troverdige analysen jeg har lest så langt angående hva som skjedde med MS804. Det vil si, den stemmer med hva jeg selv tror har skjedd… og hvorfor:

    EgyptAir Flight MS804 – What The Media Won’t Tell You

    Analysen peker blant annet på at bildene av vrakrester er svært lite troverdige. De er små, de har ingen merker etter brann eller eksplosjoner. Jeg kan legge til for egen regning at det ikke er vist bilder av vrakrester liggende i havet.

    Opprinnelig fikk vi høre at flyet endret kurs drastisk før det forsvant, men dette ser også ut til å ha vært desinformasjon (fra Hellas):

    “The head of Egypt’s National Air Navigation Services Company is challenging that account. Administrative board chairman Mohi El-Din Azmi told Egyptian state-run media Al-Ahram on Sunday that the plane did not swerve or lose altitude before it disappeared off the radar.”

    Artikkelen peker på at en Reuters rapport bekrefter at Hellas og Egypt har begge observert flyet på radar, men har helt ulike versjoner av hva de observerte.

    Videre skriver 21st Century Wire:

    As mentioned previously 2014, both the MH370 and MH17 catastrophes lead the 21WIRE to uncover the origin of the Beoing Uninterruptible Autopilot:

    “The Boeing 777 along with other Boeing models [including the A320] can in fact be flown remotely through the use of independent embedded software and satellite communication. Once this advanced system is engaged, it can disallow any pilot or potential hijacker from controlling a plane, as the rooted setup uses digital signals that communicate with air traffic control, satellite links, as well as other government entities for the remainder of a flight’s journey.”

    “This technology is known as the Boeing Honeywell ‘Uninterruptible’ Autopilot System.”

    Forøvrig passer det hele inn i et mye større mønster:

    After the 9/11 attacks on the Pentagon and World Trade Center, President George Bush called for the creation of remote control systems to be placed within commercial airliners in the event of an emergency. This new technology would grant air traffic controllers along with other government agencies control over an aircraft – for its final intended destination.

    Det skal sies at ovenstående er desinformasjon, fordi teknologien Bush ba om eksisterte i god tid før 11. September 2001, men det kan brukes som dokumentasjon på hva denne teknologien kan brukes til. Kort sagt er den designet for å la de som har teknisk kapasitet til det overta og fjernkontrollere et fly elektronisk – via satellitt eller f.eks. fra et skip som befnner seg i nærheten – og så fly flyet til en annen destinasjon enn den opprinnelig planlagte. Pilotene ombord vil være helt utelukket fra å gjøre noe i en slik situasjon.

    Remote ‘fly-by-wire’ technology has been possible with large-scale airliners (Boeing 720’s) since at least 1984. Based on history, evidence suggests Flight Management Systems within Boeing models were capable of remote flight well before Bush’s politicized decree following 9/11.

    Hva kan ha vært motivet for en slik elektronisk kapring?

    On October 6th, weeks before the ‘vanishing’ and apparent act of terror on October 31st, involving Metrojet Flight 9268, a Russian Airbus A321 carrying some 224 passengers, Egypt expressed support over Russia’s military intervention in Syria – something which may have put Egypt in the crosshairs of the West. The following report was from Al Arabiya News:

    “Egypt stands unwavering in its support of Russia’s military intervention in Syria, a stance that reflects the strength of relations between the two countries, but also raises questions on Cairo’s policy towards the Syrian crisis.»

    Men, dersom man hadde et slikt motiv, hva med evnen til å gjennomføre scenariet?

    Missing Planes & NATO Drills

    Another intriguing aspect to this recent EgyptAir mystery, is the fact that NATO member nations conducted a rather large Mediterranean Sea drill from May 17th-May-27. The International Phoenix exercise was just two days in to military drills when MS804 went missing from radar.

    og

    There are serious questions surrounding EgyptAir Flight MS804. The world is still waiting for some real answers.

    Les hele artikkelen og tenk igjennom hva som er styrker og svakheter ved hypotesen som framsettes.

  • 28. mai 2016 at 10:14
    Permalink

    Takk for denne interessante oppdateringen, Amatør1. Det er krig, enkelt og greit. Med det samme en klarer erkjenne dette enkle faktum for seg selv, blir det mye lettere å forstå hvordan de kan gjennomføre slike terrorhandlinger. Det er imidlertid enkelt å forstå at folk er forvirret over det som skjer. Årsaken til forvirringen er enkel å peke på. Det er snakk om babelsk forvirring. Det gjør folk flest motstandsløse.

  • 29. mai 2016 at 15:40
    Permalink

    Takk for denne interessante oppdateringen, Amatør1. Det er krig, enkelt og greit. Med det samme en klarer erkjenne dette enkle faktum for seg selv, blir det mye lettere å forstå hvordan de kan gjennomføre slike terrorhandlinger. Det er imidlertid enkelt å forstå at folk er forvirret over det som skjer. Årsaken til forvirringen er enkel å peke på. Det er snakk om babelsk forvirring. Det gjør folk flest motstandsløse.

    Dessverre er dette en ganske presis beskrivelse av situasjonen, og en forutsetning for å forstå hva som skjer. Det er nettopp derfor det skapes babelsk forvirring, for da er det vanskeligere å se de relle sammenhengene. Dette fenomenet er omtalt i 21st Century Wire artikkelen jeg linket til over, der det omtales som «gaslighting»:

    “Gaslighting as an abuser’s modus operandi, involves, specifically, the withholding of factual information and its replacement with false or fictional information designed to confuse and disorientate. This subtle and Machiavellian process eventually undermines the mental stability of its victims reducing them to such a depth of insecurity and identity crisis that they become entirely dependent upon their abuser for their sense of reality and even identity.”

    Motgiften er fakta. Jeg holder på å samle en liste over faktiske forhold rundt styrtede og forsvinne fly de siste årene, og tenker å poste det i denne tråden etter hvert. Selv om dette er skremmende informasjon, gir det et fundament for å forstå hvilken virkelighet som faktisk gjelder. Da er vi i det minste vaksinert mot «gaslighting».

  • 29. mai 2016 at 17:37
    Permalink

    This subtle and Machiavellian process eventually undermines the mental stability of its victims reducing them to such a depth of insecurity and identity crisis that they become entirely dependent upon their abuser for their sense of reality and even identity.

    Dette er også den mest destruktive effekten, bevisst påført nasjon etter nasjon, av deres ødeleggelse av nasjonsfølelse, patriotisme, og dugnadsånd gjennom tvungen innvandring og «internasjonale forpliktelser». Landegrensene viskes ut, babylonsk forvirring er kastet på oss gjennom ny-definisjoner av ord, og folk står tilbake som hjelpeløse høns i en revegård.

    Jeg holder på å samle en liste over faktiske forhold rundt styrtede og forsvinne fly de siste årene

    Flott!

  • 30. mai 2016 at 10:28
    Permalink

    Jeg tror svært mange er klar over denne bevisste «gaslighting», som teknikk for å indusere kognitiv dissonans. Det som undrer meg er at de mange som forstår dette ikke ytrer et pip om eller forsøker å å få satt en stopper for det. I enhver enhet, det være seg familie, bedrift, lokalsamfunn, ja selv hos enkeltindividet, så forstår alle at når «kaos» råder så må en STOPPE OPP, tenke seg om, og som første skritt identifiserte kaosfaktorer, eliminere disse eller eventuellt trekke seg selv ut av det kaotiske miljøet en befinner seg i for å gjenetablere kontroll med situasjonen.

    Hvorfor klarer de fleste av oss å forstå dette og praktisere dette i så godt som de fleste områder i livet, men når det kommer til vårt forhold til egne myndigheter, så er vi blinde? Nå vet jeg godt at det norske folk antakelig er det mest konforme og autoritetstro folkeslag på planeten (kanskje bortsett fra Nord-Korea), men det kan ikke være forklaringen alene.

  • 30. mai 2016 at 11:37
    Permalink

    Hvorfor klarer de fleste av oss å forstå dette og praktisere dette i så godt som de fleste områder i livet, men når det kommer til vårt forhold til egne myndigheter, så er vi blinde?

    Babylonsk (Bab El) ordmagi. De skremmer folk til lydighet ved hjelp av makt-ord. Antisemitt (meningsløst ord, akkurat som klimafornekter), holocaustfornekter, konspirasjonsteori, konspirasjon osv. De som definerer ordenes betydning sitter med all makt samtidig som de har gjort seg selv uangripelige.

    http://www.jostemikk.com/kontrollerer-du-betydningen-av-ord-kontrollerer-du-menneskene-som-m-bruke-dem/

    I siste avsnitt er du selv inne på resten av kjemien som lager giften som får vår selvstendige og frie tanke til å råtne på rot. Vi tør ikke. Vi vil ikke gjøre eller si noe som gjør at vi skiller oss ut fra det av oligarkene definerte normale. «Normale» er kanskje en bedre karakteristikk?

  • 30. mai 2016 at 13:38
    Permalink

    Jeg tror svært mange er klar over denne bevisste «gaslighting», som teknikk for å indusere kognitiv dissonans. Det som undrer meg er at de mange som forstår dette ikke ytrer et pip om eller forsøker å å få satt en stopper for det.

    Både du og Jostemikk er inne på svaret. Kognitiv dissonnans handler om at observerbare fakta er i strid med ens virkelighetsoppfatning, og dette skaper en svært ubehagelig mental dissonnans, rett og slett frykt. Det oppstår et behov for å redusere slik dissonans. Man kan fjerne dissonnansen ved å endre virkelighetsoppfatning slik at de stemmer med de observerte fakta, eller man kan gjøre som de fleste gjør: Benekte eksistensen av de observerte fakta, for på den måten forsvare sin virkelighetsoppfatning.

    Dersom man gjør det siste, så har man tilsynelatende fjernet problemet i sitt eget hode, og det er dermed tilsynelatende ikke noen grunn til å påpeke eller sette en stopper for noe man overfor seg selv hevder ikke eksisterer. Denne tilstanden er frykt-basert, og frykten må være sterkere enn trangen til å forstå, ellers vil det som du sier bli nok av folk som stiller spørsmål og setter en stopper for det som skjer. Frykten vil gradvis avta av seg selv dersom den ikke stimuleres, og derfor må frykten stadig bekreftes og forsterkes for å holde det hele igang.

    Det er med andre ord et poeng i seg selv at folk skal ane hva som skjer, det er det som nører opp under frykten. Det er ikke nok å få folk til å forstå, de må også se at det finnes en vei ut av denne tilstanden. Der ligger det en viktig utfordring.

  • 30. mai 2016 at 15:38
    Permalink

    Det beste jeg har sett skrevet om emnet kognitiv dissonans, Amatør1. Takk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Optionally add an image (JPEG only)

%d bloggere liker dette: