En ørlite uheldig bombemann nummer to – ble filmet av forbipasserende og forsøkte å gjemme seg bak et tre

Saken er oppdatert den 21. mai 2017 med en redigert versjon av videoen som viser den andre bombemannen/terroristen.


Først må nevnes at jeg har fått tilsendt en hel bråte med 22. juli-realtert stoff, og det var dette som satt meg på sporet, eller rettere sagt, det var presentert fiks ferdig i en fotomontasje. Det var bare å finne filmen og sette igang. Det endte opp med en video så avslørende, at sett i sammenheng med overvåkningskamerabildene som er lagt ut i 22. juli 2011 utenfor Y-blokka: – Hvem var denne mannen ikledd hjelm med glassvisir? og Hvor den andre bombemannen befant seg og litt om utstyret, snur det hele 22. juli-saken på hodet.

En enkel beskrivelse av hva filmen viser

Dette er enkelt, og så godt synlig at ingen vil være i tvil over hva en har sett. Jeg har redigert et utdrag fra denne filmen, som er filmet og lastet opp av Ole-Tommy Pedersen, som skriver dette i kommentaren, og halvfet utheving er gjort av meg:

Uploaded on Jul 27, 2011

I shot this from Akersgata, about 100 meters from the main entrance. Recording started about 20-30 sec after the blast.

Youtube: Seconds after the bomb attack in Oslo july 22nd 2011

Han filmet i retning Y-blokka, der den andre bombemannen hadde oppholdt seg kun sekunder før Pedersen begynte å filme. Nå tar det rett nok en liten stund før han filmer det som er hovedpoenget i denne filmen, bombemannen ved Y-blokka.

Det filmen viser er enkelt og greit bombemann nummer to, eller om han var den samme som gikk ut av den påståtte bombebilen, det vet jeg ikke. Det spiller ingen rolle, for på alle måter og områder, absolutt fra A til Å, river det politiets påstander og konklusjoner i fillebiter. Etterforskningen og rettssaken etter 22. juli-terroren var en parodi, og det samme var pressedekningen.

Bombemannen blir sett av tre vitner, forsøker holde seg skjult for et par av dem som går inn i området, og gjemmer seg til slutt bak et tre. Da den ene av de to mennene kommer løpende mot dette treet for å konfrontere ham, sniker han seg ut på motsatt side og setter opp farten. Det som deretter skjer, er at det ene vitnet tar opp mobiltelefonen og ringer. Gitt realitetene i situasjonen, ringte han sannsynligvis til politiet for å melde fra om en mistenkt på gjerningsstedet.

22. juli 2011 – Den andre bombemannen ved Y-blokka etter eksplosjonen from Jostemikk on Vimeo.

Her er den redigerte versjonen av den andre bombemannen idet han blir konfrontert og jaget vekk fra sitt gjemmested bak treet i alleen ved Høyblokka på Johan Nygaardsvolds plass i Regjeringskvartalet. Velg helst fullskjerm for å se best mulig.

Her tar vi noen utvalgte sekvenser i bildeform:

Bombemannen observert av vitner 1
På dette bildet har vitner observert bombemannen som holder på med noe som minner om opprydding/fjerning
av noe jeg ikke vet hva er.

Tre vitner ser bombemannen
Vitnene har nå virkelig fattet interesse for bombemannen.

Bombemannen forstår at han er blitt observert og gjemmer seg bak et tre
Dette bildet viser sekundet etter at bombemannen har forstått at han har blitt observert, og han gjemmer seg raskt
bak et tre.

Det fjerde vitnet dukker opp og går mot bombemannen
Et fjerde vitne dukker opp i bildet og beveger seg raskt mot bombemannen som har gjemt seg bak den tykkeste
trestammen.

Vitnet nærmer seg mens bombemannen gjemmer seg bak treet
Vitnet nærmer seg.

Vitnet er enda nærmere og snur seg for å se etter annen person
En ser litt av kroppen til bombemannen som forsøker flytte seg for å holde trestammen mellom seg og det
pågående vitnet. Sistnevnte snur seg for å se etter en annen person.

Nok et vitne dukker opp
Nok et vitne dukker opp, sannsynligvis samme person mannen med hvit overdel snudde og henvende seg til. Dette
vitnet snakker i mobil, og er tydelig interessert i bombemannen.

Vitnene skremmer ut bombemannen
Nå føler bombemannen seg presset og har kommet ørlite lenger ut fra trestammen. Dette er i sekundet før vitnet
i den lyse genseren begynner løpe mot bombemannen. Disse to mennene utviste mot og intelligens.

Løper mot bombemannen i en siste spurt
Her løper vitnene mot bombemannen, særlig mannen i hvit overdel. Spurten mot treet der bombemannen gjemmer
seg presser ham ut i et forsøk på å holde trestammen mellom seg og vitnene, som neste bilde viser.

Bombemannen stikker
Bombemannen forsøker holde trestammen mellom seg og vitnene.

Bombemannen stikker2
Bombemannen fullstendig avslørt.

Bombemannen trekker unna vitnene
Her trekker bombemannen unna vitnene.

Bombemannen bak nok en trestamme
Bombemannen bak nok en trestamme mens vitnet følger med og slår et telefonnummer. På videoen ser man at
han deretter løfter mobiltelefonen til øret.

Bombemannen bak det andre treet (1 of 1)Bombemannen bak det andre treet2 (1 of 1)
Glassvisiret på hjelmen skinner tydelig fram.

81 thoughts on “En ørlite uheldig bombemann nummer to – ble filmet av forbipasserende og forsøkte å gjemme seg bak et tre

  • 19. september 2015 at 21:33
    Permalink

    Dette er langt på vei det jeg etterlyste av mer konkret informasjon ifbm. det uklare bildet fra overvåkingskameraet på hjørnet av Y-blokka. På disse «nye» bildene ser det ut som en person med med mørk bekledning og visir…. hypotesen om en andre bombemann (kanskje dette var den eneste?) er styrket med dette.

    Har vi noen fullstendig oversikt over persongalleriet (med eller uten navn) rundt regjeringsbygget og Y-blokka i sekundene før/etter det smalt? Hvis ikke rettssaken har redegjort for dette er det grunn til bekymring.

  • 19. september 2015 at 21:52
    Permalink

    Takk for svar, Amatør1. Jeg antar vi har grunn til å bekymre oss samme hvordan det står til med den offisielle opptegnelsen av personer rundt Y-blokka og høyblokka. Personen har lik uniform som sjåføren av den påståtte bombebilen, og er helt tydelig panisk for å bli angrepet/konfrontert av de modige vitnene. Resultatet av denne saken kan ikke få blitt annet enn tragisk. Konsekvensene er astronomiske.

  • 19. september 2015 at 23:07
    Permalink

    På meg virker det som om Bombemannen er kledd i PST utrustning,med hjelm/visir og uniform..jeg tror den etaten der bør sees nærmere på..

  • 19. september 2015 at 23:15
    Permalink

    Hei Thor. Ja, det er liten tvil om at flere etater innen politi og overvåkning i vårt land bør sees nærmere på. Det finnes imidlertid et ikke så rent lite problem. Hvem skal gå dem nærmere etter i sømmene? Det er jo innlysende at både aksjonen og den fullstendig fraværende etterforskningen har vært samordnet fra A til Å, og der har riksmediene spilt en viktig rolle. Jeg tror ikke at vårt eget lands klandestine krefter var alene om 22. juli-terroren. Dette kommer jeg tilbake til en av de nærmeste dagene, hvis alt går som planlagt. Vi må forsøke å se på hvem som innehar erfaring og fagkunnskap når det gjelder slike aksjoner. Utvalget er lite. Skremmende lite.

  • 20. september 2015 at 04:22
    Permalink

    Håper inderlig vi en dag får svar på hva som egentlig er innholdet i denne tragedien! Hvem sto bak, og hvem utførte dette forferdelige!? Det dukketeateret vi fikk i ettertid, hvor marionettene spilte sine roller helt greit; men var ikke særlig underholdende. Intet ville overraske meg, det øvre sjikt av vår forvaltning er jo fullstendig upålitelig, noe vi har fått se gjentatte ganger! Men det at vi ikke har svar på spørsmålet; hvem skal granske/stoppe galskapen? er meget skremmende! Meget skremmende!

  • 20. september 2015 at 07:20
    Permalink

    Det er skremmende, Jan. Alle normale mennesker vil føle det slik. Det dukketeateret du nevner var nøye iscenesatt med utvalgte skuespillere. Det er det som er deres jobb. Fjernsynsoverføringene fra rettssaken viste prestasjoner en Oscar verdig. Det er mulig å stoppe dem, men da må vi rekke å fortelle flest mulig om svineriet før de stopper alle blogger av denne typen, noe de nå arbeider på høygir for å gjøre. Folk må rett og slett få vite om dette.

  • Pingback: Oslo 22. juli 2011: Ny bombemann sannsynligvis avslørt, ble filmet av forbipasserende og forsøkte å gjemme seg | Norgesaksjonen

  • 20. september 2015 at 16:12
    Permalink

    Det er slik det ser ut. Husk forøvrig at erfaringen fra slike saker er at det ofte er flere lag på løken. Hvis vi først godtar at det var flere enn ABB innvolvert, ja da er alt mulig. Som kjent har vi ikke sett noe bevis for at ABB var i regjeringskvartalet 22. Juli 2011.

    At det ser ut som en PST-utrustning kan bety at det er PST som opptrer, men det kan like gjerne være andre. Forøvrig er jeg enig i det du sier.

  • 20. september 2015 at 17:07
    Permalink

    Hadde vi levd i den verden vi blir fortalt, da hadde disse opplysningene ført til et rush uten like i mediene. Kommer ikke dette på førstesidene og som medie-hovedoppslag i løpet av kort tid, så er det en svær avsløring i seg selv. Overraskende er det ikke..

  • 20. september 2015 at 18:01
    Permalink

    Du har helt rett, 2Q11. I den verden folk flest tror vi lever i, skulle denne avsløringen allerede vært førstesidestoff med store krigstyper. Problemet er jo, som vi vet, at hadde denne verden vært slik folk flest tror, hadde ikke denne bloggen vært nødvendig. Myndighetenes svindel ville for det første ikke skjedd. Hadde det allikevel skjedd, og De presstituerte vært det folk tror de er, ville DE ha gjort denne jobben forlengst. De sitter på opptak, og de har ressurser og mengder av ansatte.

    Denne saken kommer ikke til å bli nevnt i en eneste avis. Det er ikke De presstituertes oppgave. Deres oppgave er å tåkelegge sannheten, ikke gjøre den synlig. Det er jo det som er hele problemet. Skal noe skje, må saken spres mennesker imellom, slik at sinnet og misnøyen tilslutt blir så stor at noe skjer. De ansatte hos De presstituerte, politikerne, ledelsen i Forsvaret og politiets forskjellige grener, for ikke å glemme e-tjenesten, er ikke mennesker. De ser bare slik ut i det ytre. Hadde de vært mennesker hadde ikke 22. juli-terroren skjedd.

  • 20. september 2015 at 18:56
    Permalink

    Amatør1 sier:

    20. september 2015, 16:12

    Det er slik det ser ut. Husk forøvrig at erfaringen fra slike saker er at det ofte er flere lag på løken.

    Det er helt garantert alle de løk-lag som skal til i denne saken til å danne en hel løk. En terror-løk. Ledelsen i politietatene er med på dette. Noe annet er umulig. Redaksjonene hos De presstituerte er med på dette. E-tjenestene må være med på dette, for hvis ikke de vet, er de jo fullstendig ubrukelige. Det er banker, regjeringsbygninger, VG-huset og Høyesterett tett samlet rundt regjeringskvartalet. Det betyr E-tjeneste så det lukter like vondt som det gjør av fingrene til en som har hakket en løk.

    Så må vi se på hvem som besitter fagkunnskap til å gjennomføre en slik aksjon. Det skal organiseres og legges til rette med samordning, og det skal være reell kunnskap om sprengstoff og en god del til for at brikkene skal falle på plass. Det må ha vært mange som sto bak, og dette er jo et av hovedpoengene når det gjelder politiets og påtalemyndighetens aller mest absurde påstand, at en mann sto bak alt som skjedde den 22. jul i 2011.

    Så hvem sto bak? Det er tvilsomt at dette kom på initiativ fra topper innen de nevnte etater i Norge alene. Da må vi se oss om utenfor landets grenser for å se hvem som har levd av og for krig og terror i 100 år. Hvem har bygget opp ekspertisen? Har vi et globalt, omreisende terrorsirkus? Mye kan tyde på dette, og utvalget er begrenset. Svært begrenset.

  • 20. september 2015 at 20:37
    Permalink

    Pakk gjerne bilder og videoer (og html kopi av artiklene) i en zipfil og distribuer den på nettet. Så sikres at materialet får spredt seg uansett om blogger skulle bli stengt ned eller ei.

  • 20. september 2015 at 21:07
    Permalink

    Takk for godt forslag, Pål. Jeg forsterker appellen ved å be alle som har mulighet om å kopiere alle bilder og videoer jeg har lagt ut eller henvist til å ta vare på det/lagre det på hensiktsmessig måte. En kombinasjon av lagringsmedier og Internett er bra. Håper også de som skjønner betydningen av denne saken kan være så snill å gjøre så mange som mulig oppmerksom på den.

  • 20. september 2015 at 21:29
    Permalink

    Jeg vil svært gjerne komme med noen ord om mannen med den hvite overdelen/genseren som konfronterte bombemannen. For det første var han svært observant, og for det andre utviste han stort mot. For det tredje, hvis jeg ikke tar feil, er det han som i filmen fra Youtube jeg brukte som dokumentasjon, etter hvert finner den stakkars Mirakeljenta som ble blåst gjennom ekspedisjonen i høyblokka og ut på plassen mot Akersgata, og deretter gjør alt han kan for å tilkalle hjelp. Se selv, og titt gjerne gjennom hele filmen svært nøye. Det er et par-tre personer her som jeg kommer til å rette søkelyset mot, forhåpentlig i morgen, bare jeg rekker.

    https://www.youtube.com/watch?v=CNRkoLhVy7o

    Send mannen en takk i tankene. Han utviste så stor handlekraft og så stort mot at halvparten kunne vært en fjerdedel. Flere hekto med baller, samt et velfungerende hode. Sammenlign dette med handlingene til Eskil Pedersen da han stakk med MS Thorbjørn fra Utøya. Jeg kjenner ikke mannen, eller han som gikk mot bombemannen sammen med ham og tok opp telefonen, men takk til dere begge.

  • 20. september 2015 at 22:24
    Permalink

    En annen detalj som vi kan følge med på er de såkalte alternative mediene. I de alternative miljøene bør de siste innleggene her inne spre seg som ild i tørt gress. Hvor kjappe er de med å omtale eller bringe denne opplagte saken og overbevisende presentasjonen videre? En måte å skille den utplasserte kontrollerende opposisjonen fra de oppriktige? Jeg kommer til å se hva som skrives, og IKKE, på sider som (Nyhet)sspeilet, Pål Steigan, Norulv Øvrebotten med flere. Og gjøre mine tanker..

  • 20. september 2015 at 23:08
    Permalink

    2Q11 sier:

    20. september 2015, 22:24

    En annen detalj som vi kan følge med på er de såkalte alternative mediene. I de alternative miljøene bør de siste innleggene her inne spre seg som ild i tørt gress. Hvor kjappe er de med å omtale eller bringe denne opplagte saken og overbevisende presentasjonen videre? En måte å skille den utplasserte kontrollerende opposisjonen fra de oppriktige? Jeg kommer til å se hva som skrives, og IKKE, på sider som (Nyhet)sspeilet, Pål Steigan, Norulv Øvrebotten med flere. Og gjøre mine tanker..

    Takk for nok en intelligent vinklet kommentar, 2Q11. Dette er svært viktige poenger. Vil dog gjøre en ting klart. Norulv Øvrebotten har vært til stor hjelp, blant annet med å legge ut link til denne saken på sin Facebook-side. Har generert over 500 visninger. Måtte bare si det, for takkes den som takkes bør.

  • 20. september 2015 at 23:29
    Permalink

    En omfattende samling av åstedsbeviser (videoklipp, fotografisk materiale, vitneutsagn, analyser av beviser m.v.) fra både terroren i regjeringskvartalet og massakren på Utøya er tilgjengelig her:
    http://www.hansgaarder.info/produkter/22-juli-terror/

    Dette er svært viktig bevismateriale som er blitt utelatt fra politiets etterforskning av norges verste forbrytelser i nyere tid.

  • 20. september 2015 at 23:58
    Permalink

    Ja da har jeg fått bekreftet mine antakelser mht Øvrebotten. Han har virkelig stått støtt i stormen og blitt delvis uglesett (bokstavelig talt) også innen kretser av det alternative. Takk for opplysningen Jostemikk og fortjent takk til Øvrebotten. Så følger vi med på de andre sidene..

    http://www.everythingselectric.com/owl-eyes/
    Her en som vet alt om uglesymbolikk og tallet 77 og hvor reelt det er knyttet til 227: http://illuminatiwatcher.com/wp-content/uploads/2014/05/George-Bush-Goat-Satan.jpg
    Decoding Illuminati Symbolism: Moloch, Owls and the Horns of Satan: Part 1
    http://illuminatiwatcher.com/decoding-illuminati-symbolism-moloch-horns-satan/

  • 21. september 2015 at 05:34
    Permalink

    Hei, og takk for bidraget. Det er godt mulig at det er samme person. Må imidlertid sjekke litt på tidslinja hvis det er mulig. Det begynte forholdsvis raskt å dukke opp folk der fra andre siden, Johan Nygaardsvolds plass.

  • 21. september 2015 at 05:36
    Permalink

    Skal se på det Hans, og har forsøkt få med meg alt du har bidratt med i 22. juli-saken siden du startet å skrive om den. Har funnet mye interessant til nå, så takk.

  • Pingback: Opererte Anders B. Breivik alene? | GIABO

  • 25. september 2015 at 10:58
    Permalink

    Bildet under taler for seg selv angående hvem som la ut link til saken om den andre bombemannen, og hvor linken pekte. Rakk å få med meg at det kom én kommentar på NRK Troms sin facebook-side under kommentaren til Øvrebotten, og det var ei dame som skrev Gubba Noa eller noe lignende. Nå er den borte.

    https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0CBoQFjAAOApqFQoTCNHIwfDhkcgCFcMQLAodbbkBwQ&url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fnrktroms%3Fhc_location%3Dtimeline&usg=AFQjCNHtNdF_DzKapf-v867WRIL_aJVpxQ&bvm=bv.103627116,d.bGg

    Jeg kan ikke noe om facebook, men det er muligens selvforklarende i og med Remove foran og bak? Det interessante med NRK som institusjon, er at vi er tvunget til å betale dem for å hjernevaske og manipulere oss.

  • 8. oktober 2015 at 14:49
    Permalink

    http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=1828216 Fant video på tv4 sverige som jeg ikke har sett før. Her kan man se den evt bombemannen fra en annen vinkel. Man kan også se den sikkerhets kvinnen som plutselig dukker opp. Når man stopper så kommer det opp reklame som må x ut. eller bruk adblock.

  • 8. oktober 2015 at 15:37
    Permalink

    Dette var et viktig og godt funn, Lars. Jeg tar ut så mange bilder jeg finner hensiktsmessig fra denne filmen. Leit at de har sladdet ansiktene, men det er en god del interessant allikevel. Skal legge bildene som de er i ei mappe som jeg laster opp og legger ut link til bare jeg blir ferdig, så kan andre ta en titt og se om det er noe interessant å finne.

  • 8. oktober 2015 at 17:52
    Permalink

    Har trukket ut 50 bilder med forløpende nummerering av de første 2 min og 19 sek av filmen fra SV4 som Lars la ut link til. Har funnet en god del interessant. De 50 bildene er tilsammen 8,35MB, og bildekvaliteten er deretter. Skal jeg få til noe bedre, må jeg finne en måte å laste filmen til PC-en. Noe kan allikevel gjøres med de fleste av bildene, så er det noen som finner noe de mener er interessant, men kanskje trenger ørlite fotobehandling, er det bare å gi beskjed.

    http://jostemikk.com/22-juli-2011/Zippa-bildemappe-Johan-Nygaardsvolds-plass.zip

    På noen av bildene har jeg tatt med telleren/klokka, mens det i de tilfeller denne står i veien, har jeg utelatt den. Som skrevet over, alle bildene er tatt i rekkefølge og nummerert deretter. Det vil ta timer å gjøre dette med resten av filmen, så heretter får vi alle ta ut det vi finner interessant i filmen.

  • 8. oktober 2015 at 17:55
    Permalink

    Et spørsmål. Den gule bilen som jeg tidligere trodde var en sykebil som er med på noen av bildene fra linken i kommentaren over, står det DNL på siden av den? Fred Olsen?

  • 8. oktober 2015 at 18:28
    Permalink

    tror det er Dhl budbil. Sjaføren med riktig uniform kan ses utenfor bilen.

  • 8. oktober 2015 at 18:32
    Permalink

    Takk igjen, Lars. Viktig å vite, for jeg har spekulert mye over den bilen de siste dagene. Var tett nære ved å koble det til et visst flyselskap, noe du nå har reddet meg fra å gjøre.

  • 8. oktober 2015 at 18:36
    Permalink

    sjaføren av den bilen er i bildet fra 0.55 sek har gul og rød dhl uniforms genser.

  • 8. oktober 2015 at 18:46
    Permalink

    Jeg tror vi har svaret, det er en DHL-bil:

    Jeg prøver med HTML-embedding også (vet ikke om det virker)

  • 8. oktober 2015 at 18:52
    Permalink

    Mannen på videoen (Johan Christian Tandberg) snakker om at han tilhører «innsatsgruppa», og et stykke ut i filmen ser man armen hans som ser ut som en grønn uniform. Hvilken «innsatsgruppe» kan det være snakk om?

    Filmen er omtalt på CNN http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europe/07/28/norway.terror.video/index.html

    «The video was shot by Johan Christian Tandberg, who was driving through a tunnel under the government building that was the target of the attack when the bomb went off.»

    Nok en tilfeldighet?

  • 8. oktober 2015 at 20:19
    Permalink

    Lars har allerede lagt ut linken til VG-saken om Johan Christian Tandberg. I den artikkelen står det mye som er direkte feil. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan få seg til å skrive det de gjorde. Det er også noe annet interessant. Jeg har forsøkt å se videoen fem ganger, som er den samme som Lars fant på TV4 tidligere i dag. Etter noen få sekunder, før han rekker filme noe av det interessante, dukker det plutselig opp en svada-film med Jens Stoltenberg i hovedrollen. Ser ut til at VG har sensurert hele filmen.

  • 9. oktober 2015 at 13:59
    Permalink

    Jeg får dårlige vibber av mannen med solbriller etter 1.18 i dette klippet. Merkelig med solbriller når det er overskyet.

    https://www.youtube.com/watch?v=sry60vuzic0 Noen som har sett han noen andre steder i videoene som er tilgjengelig ?

  • 9. oktober 2015 at 15:01
    Permalink

    Kan ikke huske ham fra andre steder, Lars. Kan det være skygge, ikke solbriller? Har forsøkt å fjerne litt skygge og andre ting i fotoprogram, men klarer ikke fastslå at han faktisk har solbriller. En annen ting er at han minner meg om den berømmelige livvakten til Obama … Og nei, vi skal ikke dit, bare for å ha akkurat det på trykk. 😉

  • 9. oktober 2015 at 16:52
    Permalink

    Er nesten sikker det er briller. Skal bruke tid i helgen på og lete etter han og andre ting jeg lurer på. Finner jeg noe interessant så poster jeg det.

  • 9. oktober 2015 at 17:49
    Permalink

    Er godt mulig at du har rett, Lars. Skal titte nærmere på det bare jeg blir ferdig med det jeg holder på med. Flott hvis du poster om det du finner! Lykke til!

  • 11. oktober 2015 at 12:20
    Permalink

    Noe jeg har fattet mistanke om. Samme karen som har filmet, men de viser ikke det samme innholdet.

    https://www.youtube.com/watch?v=g1nm9ddNFpE

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/norway/8656256/Amateur-video-taken-just-after-Oslo-bomb-blast.html

    http://imgur.com/UYTUVur
    http://imgur.com/wpI7JW7
    http://imgur.com/FlluqLS

    Personen som kommer inn i videon etter ca 0.36 min seer ut til og ha en polstret bukse, han har også en hånd på innerlommen. Kan dere ta en titt. Som vanlig er det flipper i hodet mitt.

  • 11. oktober 2015 at 13:06
    Permalink

    Nok et godt funn, Lars. Først dette med at samme fotograf har fått publiserte forskjellige videoer. Det er nok de samme, men de mediene som har presentert videoene, har klippet og redigert. Et eksempel er at de fleste blant rikspressen har slettet det ørlille glimtet vi får av den andre bombemannen da vi ser hjelmen og visiret under overvåkningskameraet ved Y-blokka. Det klippet var egentlig lenger.

    Så til den polstrede mannen du la ut bildelinker til. Her er det siste av dem:

    Har spekulert en stund over en lignende type. Han er å finne i åpningssekundene av den filmen som startet dette, den som viser hvordan vitnet i den lyse genseren konfronterer den andre bombemannen. Her er tre bilder. Godt polstre jeans, i hvert fall tilsynelatende. Kan jo være en særdeles tett plugg. Hvite joggesko. Mørk jakke. Dette er fra området ved VG-huset.

    Hva er det han har på hodet? Her er hele bildet:

    På det siste bildet bråstopper han så fotografen farer forbi.

  • 12. oktober 2015 at 15:10
    Permalink

    Lars, det kan se ut som om det var mange med mørke ryggsekker rundt regjeringsbygningene den dagen. Har begynt å samle bilder av disse i egen mappe, så får vi se hva jeg gjør med dem. De skadde som lå på begge sider av Høyblokka har en ting til felles, i hvert fall flesteparten av dem. De har fått medisinsk assistanse av unge mennesker med mørk ryggsekk.

  • 12. oktober 2015 at 15:17
    Permalink

    Det er jo mange som bruker ryggsekk til og fra jobb med lap topper etc etc, men er ikke alle som bruker solbriller når det er overskyet. Greit og få alle inn i en mappe. så er det lettere og se om det er noen sammenheng.

  • 29. desember 2015 at 13:28
    Permalink

    En av de viktigste begivenhetene i 2015 var da dette innlegget ble lagt ut(!)
    Det sier svært mye om hvilken verden vi lever i, ikke minst for nordmenn.
    Lureriet vi er, og blir utsatt for, og en total mangel på oppfølging fra andre viktige informasjonskilder.
    Er det noen større «alternative» medier som har videreformidlet Jostemikks funn og bildeillustrasjon?:
    av glassvisiret på hjelmen som skinner tydelig fram på bilder av en person utenfor regjeringsbygget sekunder etter eksplosjonen? Om ikke: da har vi lært svært mye om både det ene og det andre.

    I forhold til å oppdage og beskrive noe nytt ved å bruke fototekniske grep, så passer følgende oppgave
    godt inn. Kanskje viser det noe som blir årets eller neste års sensasjon?
    En oppfordring til Jostemikk eller noen andre som føler seg kallet til å bruke tilgjengelig teknologi og bildebehandlingshjelpemidler til å vise og avsløre:
    1)Last opp og lagre:
    http://i0.wp.com/www.heatherhastie.com/wp-content/uploads/2015/02/Putin-Vladimir-wikip.jpg
    Sjekk at du får tydelig opp personens venstre øyekrok med særegent mønster /tegning (blodåre?)
    2)Last opp og lagre:
    http://assets.cdn.moviepilot.de/assets/store/limit/980/600/c5e72535c47513ccb8723cf0ec2783f56d8cd9664063fe681561e4ebc27c/daniel-craig-02.jpg
    Gjenfinner dere det samme mønster i denne personens venstre øyekrok?

    Kommer tilbake med mer Putin-sprengstoff, her et par andre Putin-småting:
    It was Putin who brought puffers and leather jackets into “high political” fashion in Russia.
    http://kseniyasohappy.com/language/en/articles/about-putin/

    Jeg får ikke proporsjonene på høyre arm til denne dama til å rime, bildemanipulasjon?:
    http://kseniyasohappy.com/wp-content/uploads/2015/01/%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD-%D1%81-%D0%BC%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B91-271×300.jpg

    Interessante spekulasjoner:
    http://angelic-vladimir-putin.blogspot.no/2013/05/vladimir-putin-wife-daughters-killed.html

  • 29. desember 2015 at 13:56
    Permalink

    Personlig finner jeg ikke disse spekulasjonene om Putin særlig interessante eller relevante. Faktisk bidrar dette etter mitt syn til å avlede fra hva som diskuteres her. Jeg foreslår at du lager en egen blogg om Putin, dersom du mener det er viktig.

  • 5. februar 2016 at 21:26
    Permalink

    Har du tidligere stilt spørsmål om hvorfor vi ikke fikk se krateret før den 27. juli?

  • 5. februar 2016 at 21:36
    Permalink

    meg 5. februar 2016 at 21:26
    Har du tidligere stilt spørsmål om hvorfor vi ikke fikk se krateret før den 27. juli?

    Hei! Nei, ikke som jeg har publisert. Tvert imot, må jeg kunne si, for jeg skrev den 8. november 2015 i Om hullet i gata foran lobbyen i Høyblokka:

    Jeg vet det er svært mange der ute som har lurt på det samme som meg, om hullet etter eksplosjonen var virkelig, eller om det var noe som ble laget senere av en eller annen grunn. Jeg har aldri brukt særlig mye tid på fenomenet, men syntes alltid det var litt rart at det ikke syntes på mange av filmene/bildene fra de første minuttene etter eksplosjonen ved Høyblokka. Det er sant og si ikke mye å lure på lenger. Har visst dette noen få dager, men ble minnet om det i filmen Lars linket til:

    http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=1828216

    Hullet ved Høyblokka

    Da skulle den saken være ute av verden, og den ble egentlig begravd i et dypt hull på Einar Gerhardsens plass den 22. juli 2011.

  • 11. februar 2016 at 15:02
    Permalink

    Sitter og tenker på Dhl bilen. perfekt skalkeskjul til og fjerne mennesker og bevis i. Kan bombemann nr 2 og garderebemannen med sykkel ha hoppet inn i denne og bli ført ut av området ?

  • 12. februar 2016 at 13:43
    Permalink

    Hei Lars! Vi bør absolutt tenke litt i de baner du gjør når det gjelder den gule DHL-bilen. Selv har jeg tenkt mest på at den kan ha blitt brukt til å frakte folk inn i området. Den andre bombemannen har vi et mulig spor etter fordi han ble presset ut i bassenget og fikk bløte uniformsbuksebein. Det kan være denne mannen:

    Buksebeina ser ut til å ha blitt kuttet av med kniv:

    Når det gjelder selve firmaet DHL, har jeg tidligere nevnt ørlite, og selv dette ørlille skrev jeg vagt om. Det handlet om at enkelte av de som sto bak flyselskaper og annen utenriksfart, blant annet til havs, (skipsredere) var en viktig del av E-tjenesten i mange tiår etter 2. verdenskrig. Samrøret mellom Arbeiderpartiet, E-tjenesten, Mossad, Politiet/politiets spesialtjenester er et av de tristeste historiske faktum i vårt lands historie.

    Leiebiler og fraktefirmaer er ofte forbundet med frakten av mannskap til og fra diverse operasjonsområder og –handlinger, så vi kan svært gjerne forsøke grave i dette med DHL-bilen, men det kan vise seg vanskelig å finne noe håndfast. Håper jeg tar feil.

  • 14. februar 2016 at 01:06
    Permalink

    Lars og Jostemikk: DHL bilen, selvfølgelig. Trojansk hest! Har ikke tenkt tanken før, veldig bra av dere. Det var mange personer tilstede i kvartalet i sekundene og minuttene etter smellet, flere som jeg mener hadde nære forbindelser seg i mellom.
    Inspirert av Jostemikk: http://www.jostemikk.com/breiviks-transport-fra-oslo-til-utykaia-i-hole/ hvor han sporet opp DNB («=Bjerke»=Spencer?) som eier av «fluktbil», har jeg søkt litt på DHL. Her er resultatet i bildefortellinger:
    kormeseth.jpg
    http://postimg.org/image/d5car9pol/
    bjørgåneill.jpg
    http://postimg.org/image/p2l9mtcpv/
    O’Neill navnet fører oss til flere chutzpah..

  • 11. januar 2017 at 11:51
    Permalink

    Jeg holder på med å finne en forklaring på de ca. 1,3 tonn med 2700-kunstgjødsel som ikke er redegjort for av politiet det jeg har funnet til nå. Dette gjorde at det dukket opp en Aftenposten-artikkel. Der så jeg noe interessant. Den første videoen i artikkelen er den som jeg har benyttet til å vise hvordan to vitner oppdaget og skremte ut det jeg har kalt den andre bombemannen. Nettopp denne konfrontasjonen har Aftenposten valgt å klippe bort. Se selv, det skjer 32 sekunder ut i videoen:

    http://www.aftenposten.no/norge/Politiet—Her-planla-Breivik-aksjonene-576050b.html

  • 11. januar 2017 at 16:34
    Permalink

    Ja, er det ikke åpenlyst midt i dagen at Aftenposten er med på svindelen, når de publiserer videoer hvor de BEVISST HAR KLIPPET VEKK BEVISER? Fy fa*n sier jeg bare. Utrolig at de slipper unna med det!

  • 11. januar 2017 at 17:51
    Permalink

    De følger kun sitt mandat, Pål. De presstituerte har vært i krigsmodus i mange tiår, og det tok sannsynligvis fullstendig av i og med 11. september 2001-hendelsene i USA. Deres hovedoppgave er å bedrive ren politisk propaganda, og det er de enestående dyktige til. Derfor fortalte de oss aldri sannheten om 2001-saken, om andre falske flaggoperasjoner på løpende bånd, 22. juli-saken, eller nå mer nylig, den vestlige terror-krigen mot Syria.

  • 19. desember 2017 at 16:24
    Permalink

    Når det gjelder videoen fra Regjeringskvartalet, hvis man ignorer «bombemann 2» helt og i stedet retter fokus mot hovedinngangen, ser man minst 7-8 personer gå på rekke. Èn og én. Dette foregår i området hvor personen som filmer senere zoomer inn og man tydelig ser tallet 42 på bygget. Hold øynene konstant på dette området gjennom hele filmen.

  • 19. desember 2017 at 19:33
    Permalink

    Hei, OneEyed, og takk for kommentaren. Jeg klarer ikke å forstå hva du mener. Kan du være vennlig å fortelle når i videoen dette skjer? Har tidligere studert dette om igjen og om igjen, og vet at det er bevegelse blant folk både i lobbyen og på Einar Gerhardsens plass som vi skimter i bakgrunnen. De fleste av folkene som viser seg der har jeg også identifisert. Flere av dem kommer etter hvert ut og samler seg i Akersgata rett ut for alleen på Joan Nygaardsvolds plass, før de ble geleidet mot Schibsted-bygget og blir stappet inn i leddbussen som står der.

    Hvis du gir meg minutter og sekunder i filmen der du ser disse personene du nevnte så kanskje jeg ser hva du mener.

  • 19. desember 2017 at 23:01
    Permalink

    Ca 2:06 – 2:20.
    Gjelder den lengste youtube versjonen. Hold øynene nesten inntil flaggstanga (høyre side) i rundt en meters høyde fra bakken.

  • 20. desember 2017 at 10:31
    Permalink

    Ca 2:06 – 2:20.
    Gjelder den lengste youtube versjonen. Hold øynene nesten inntil flaggstanga (høyre side) i rundt en meters høyde fra bakken.

    Takk. Har sett dette mange ganger tidligere, og flere ganger til nå. Har noen forstørrede bilder i ei mappe av alle disse bevegelsene, og skal ta en titt. Det jeg tror nå, etter hukommelsen, er at det er skadde ansatte i Høyblokka. Dette er selvfølgelig usikkert, men jeg mener å huske at han ene er den unge mannen med briller som blør litt fra hodet. Det vi i så fall kan tenke litt på er hvorfor de ble stående såpass lenge samlet under et utbombet bygg, og ikke gikk ut med det samme, enten ut på Einar Gerhardsens plass som et par andre gjorde, eller rett ut på Johan Nygaardsvolds plass. Da de til slutt gikk ut, var det på sistnevnte plass. Det er dessverre tids-klipp i originalvideoen, så det er vanskelig å fastslå nøyaktig hvor lenge de befant seg i lobby-området av Høyblokka før de gikk ut.

  • 20. desember 2017 at 13:43
    Permalink

    Jostemikk, godt at du er der enda. -Eneste stedet jeg jevnlig besøker på nettet som prøver å fortelle hva som virkelig skjer.

    Takk for det du gjør – jeg håper du holder ut og fortsetter.

  • 20. desember 2017 at 16:50
    Permalink

    Hei, hetda! Jeg setter svært stor pris på det du skrev. Takk! Joda, det har hele tiden vært min hensikt å fortsette å grave etter «sannheten» innenfor de delene av historien som jeg har tatt for meg fram til nå. Har vært litt ute av kurs av flere årsaker det siste året. Livet treffer en med både godt og vondt, sånn er det bare, og så har jeg måttet tilpasse meg forholdene. Holder på med en artikkel nå, i samarbeid med en med stor kunnskap innenfor sitt interesseområde. Tør ikke love når den er klar for publisering, så jeg kan ikke si annet enn at den kommer når den kommer, og så håper jeg det ene tar det andre etter det, og at hjernen og fingrene begynner å fungere sånn noenlunde igjen.

  • 22. januar 2018 at 19:49
    Permalink

    Du har nok dekket stoffet jeg ref. til, men kanskje ser du noe som utfyller ditt bilde, jeg tenker på teoriene ell. rettere sagt virkeligheten bak disse operasjonene, denne aktuelle.

  • 23. januar 2018 at 20:11
    Permalink

    Hei, Ragnhild, og takk for kommentar! Jeg leste gjennom det Anna skrev, og er stort sett enig med hennes betraktninger. Når det gjelder lenken hennes til tarpley.net, derimot, er jeg uenig med det som skrives der om at NATO straffet Norge fordi vi ikke ville bombe Libya mer sønder og sammen enn vi allerede hadde gjort. Bestemmelsen om når vi skulle gå ut av den operasjonen ble tatt altfor nærme 22. juli 2011 til at de ville rukket å planlegge terrorhandlingene den dagen. Vi gjorde som avtalt i Libya, og vi ble skamrost for vår innsats. Når jeg nå har nevnt dette, gjør jeg gjerne et poeng av at NATO som sådan kan ha vært delaktig. Tenker på Stay Behind-monsteret. Vi må imidlertid ha blitt straffet for noe annet enn Libya-affæren, og da er ikke alternativene så mange. Hvem var sinte? Hvorfor var de sinte? Hvilke beslutninger hadde Stoltenberg-regjeringen tatt som kunne hisse på seg ei sterk gruppering så mye at de mente at en terror-aksjon var eneste svar de kunne gi? Det er i virkeligheten ikke særlig mange alternativer, og jeg har nevnt omtrent så mye om dem som jeg har lyst til å gjøre.

  • 25. januar 2018 at 09:00
    Permalink

    Jeg mener alt var i script fra før 1995. Å hevde at det var Israel som sto bak er like riktig som Norge, UK, USA og/eller Russland med flere.

    De så ikke spesielt israelske ut de som befant seg i nærheten av Y-blokka og Høyblokka, gjorde de vel? Tenker da på den første og andre bombemannen og de som backet dem opp. Vi har noen få valg når det gjelder hvem som hadde mulighet til å gjennomføre bombingen i Regjeringskvartalet. Hvem var illsinte på politikerne?

  • 29. januar 2018 at 13:40
    Permalink

    Hei, Joste, takk for at du er her fortsatt!

    MP-soldatene i Grubbegata 22. juli 2011 ca.kl 15:35.
    https://www.youtube.com/watch?v=R8DT_kjmRWo

    Soldatene ser for meg ut til å være ekte norske MP-soldater,
    både ut fra utseende, kroppsspråk og fakter.

    Da tror jeg at jeg har funnet den sannsynlige forklaringen på det
    totalt absurde opptrinnet med MP-soldatene i Grubbegata.
    Jeg gremmes over at jeg ikke har sett løsningen for lenge siden
    da jeg har grublet en god del på dette videoopptaket.

    Det er velkjent at når M0SSAD begår snikmord, eller en terrorhandling,
    gjør de alltid store anstrengelser i å legge ut det engelskmennene kaller
    «red herrings» – dvs. avledninger og blindspor. Ledningen som MP-soldatene
    plukker opp og begynner å trekke i på videoen ovenfor, er nok en slik
    avledning, og har ellers ingenting med den reelle terroren å gjøre.

    Her er et mulig scenario:
    Noen MP-soldater er plukket ut til å delta i en «terror-øvelse» i regjerings-
    kvartalet denne fredagen. De skal spille terrorister og utplassere en
    «bombe» nær høyblokken. (Vi vet en slik øvelse skjedde. Beredskapstroppen
    hadde øvet hele uken, og avsluttet sin øvelse fredagen kl.1500.)
    For å gjøre det visuelt og absurd nok, skal MP strekke en lang ledning fram
    til en «bombe». «Bomben» skal liksom utløses ved hjelp av denne ledningen.
    Den av soldatene som plasserer ut «bomben» og ledningen, skal være i sivil
    og bruke (blå) hansker. Når han har gjort det skal han trekke seg unna og
    «i trygg avstand» observere og rapportere det som skjer via mobiltelefon
    til MP-offiseren som leder «operasjonen».

    Da denne soldaten i sivil rapporterer at det er gått av en enorm bombe
    like ved høyblokken får MP-offiseren omtrent panikk og skriker til sine
    gjenværende soldater: KOM DERE BORT I GRUBBEGATA OG HENT INN DEN LEDNINGEN
    FØR VI BLIR MISTENKT FOR Å STÅ BAK BOMBA SOM NETTOPP BLE SPRENGT.
    (Eller offiseren fikk ikke panikk, men hadde ordre om å gjøre det slik…)

    Hva som så skjer ser dere litt av på videoen.

    Den MP-soldaten i sivile klær (men med blå hansker), som utplasserte «bomben»,
    og ledningen, på full fart tilbake til sin base, kan dere kanskje se som
    aller siste person i denne videoen:

    https://www.youtube.com/watch?v=CNRkoLhVy7o
    (Vedkommende er noe smal over skuldrene til å være MP-soldat, men de kan ha
    lettet på de fysiske kravene de siste årene.)

    De som sto bak terroren ønsket nok at opptrinnet med MP-soldatene ble sett
    av mange nok, og gjerne filmet. De som ser dette vil få frustrerende tanker
    om at norske soldater (og deres overordnede) sto bak terrorbomben.

    Lever MP-offiseren fortsatt? Hvor mange av soldatene er i live. Jeg tror de kan
    dø unge. Noen vil mislike sterkt at de begynner å fortelle hva de var med på.

    P.S. Det samme kan være tilfellet for «Den uheldige bombemannen»: Vedkommende
    har sannsynligvis vært et ledd i en «øvelse» og blitt overrumplet av terrorbomben.
    Ikke rart han ikke ønsket å bli kontaktet av publikum!

  • 30. januar 2018 at 16:50
    Permalink

    Hei, Fjellberg, og takk for kommentaren! Du skrev:

    MP-soldatene i Grubbegata 22. juli 2011 ca.kl 15:35.
    https://www.youtube.com/watch?v=R8DT_kjmRWo

    Soldatene ser for meg ut til å være ekte norske MP-soldater,
    både ut fra utseende, kroppsspråk og fakter.

    Da tror jeg at jeg har funnet den sannsynlige forklaringen på det
    totalt absurde opptrinnet med MP-soldatene i Grubbegata.
    Jeg gremmes over at jeg ikke har sett løsningen for lenge siden
    da jeg har grublet en god del på dette videoopptaket.

    Jeg har sett høyoppløselige bilder av de gutta, og de er enkelt identifiserbare med de Forsvaret/Forsvarsforum sier de er, nemlig norske soldater. Vet det er mange som har stusset over dem, og det av flere årsaker, men det er lenge siden jeg forsto at dette var et blindspor. Alle blindspor som blir bekreftet som blindspor er av det gode, for det gir oss én ting mindre å bruke tid og krefter på. Av alle Forsvarets avdelinger, er det en annen som er vesentlig mer interessant, og det er den jeg i en tidligere kommentar skrev at jeg har nevnt omtrent så mye som jeg har lyst til å nevne den. Resten kan leses mellom linjene, som det så fint heter.

    En annen svært interessant detalj som jeg kun har skrevet kort om, er at mobilsignalet ble borte i Regjeringskvartalet før bomba eksploderte. Det samme gjelder Internett-signalene ut fra området, her har vi Aftenposten og VG som to eksempler. Jeg henvendte meg til dem allerede i 2011 og spurte om de hadde noen tanker om hvordan dette kunne skje. Jeg fikk aldri noe svar fra noen av dem. Det med manglende mobilsignal er bekreftet av et av vitnene den 22. juli 2011, en av de som ble skadd av bomba. Det var vanlig at all elektronisk kommunikasjon blir lagt død i forbindelse med forskjellig type aksjoner. Anders Behring Breivik, som etterforskende myndighet ikke har lagt ut snev av dokumentasjon på at befant seg i Regjeringskvartalet den dagen, nevnte aldri noe om at han hadde behov for slikt elektronisk utstyr. Det peker i klar retning av at det var ganske mange som sto bak aksjonen i Oslo.

  • 30. januar 2018 at 18:04
    Permalink

    Interessante (og for meg nye), men lite overraskende opplysninger du der kommer med, Jostemikk.

    Vil bare legge til følgende til mitt innlegg ovenfor:

    Hva var hensikten med denne «terrorøvelsen» rett før ABB ((eller andre)) slår til
    med reell terror?
    Hensikten er ikke å lede mistanken mot MP, og er nok heller ikke å hjelpe ABB ((eller andre))
    med å gjennomføre sprengningen, da den nok ville gått greit uansett, slik forholdene
    hadde ligget til rette for det i årevis. (Sikkerhetspersonellet i kvartalet har
    nok dog fått vite om «øvelsen» og derfor hatt et avslappet forhold til mistenkelig
    ting som dukket opp.) Oganisasjonen bak terroren ønsket selvsagt at patsyen (ABB)
    ble tatt og gitt skylden for det hele.
    Hensikten med de «umulige»/»absurde» tingene som skjedde i forbindelsene med terrroren,
    slik som dette med MPene (og «den uheldige bombemannen»), var å gi dem som fikk sikre
    opplysninger om at dette virkelig skjedde, nemlig den øverste ledelsen her i
    landet, klar forståelse om at det står mektige krefter bak terroren. Ganske enkelt
    å skremme dem til å være forsikte og ikke utfordre disse kreftene (mer). (Slike
    ting som å forsøke å få til boikott av forbryterstaten og å gi palestinerne ambassase
    i Oslo (ambassaden skulle åpnes mandag 25.7.2011, hvor har det blitt av den mon tro).
    Dette er noe AP (og AUF) gikk totalt og brått vekk fra f.o.m. 22.7.2011.)
    AP-regjeringen skal ha fått klare og gjentattte advarsler fra «forbryterstaten»
    om at det ville «få konsekvenser» om ikke AP ga opp å forfølge slike poltiske mål.
    «Don’t f*** with us!» var beskjeden man ønsket å gi ved terroren. Et budskap
    som tydeligvis er blitt oppfattet og akseptert av AP.
    Hensikten var alstå ikke så mye å avlede og å forvirre.
    Hensikten var å gi et målrettet BUDSKAP.

    Hvis noen ikke tror at (((de))) kan kalle ut norske soldater til å gjøre ting for
    seg (uten at soldatene nødvendigvis skjønner bæret av hva de er med på), anbefales
    å lese boken Gro-gate, som det vel fortsatt er en lenke til på denne nettsiden.

  • 31. januar 2018 at 12:34
    Permalink

    Hva var hensikten med denne «terrorøvelsen» rett før ABB ((eller andre)) slår til
    med reell terror?

    Jeg har nevnt noe om dette tidligere, og det dreier seg om å allerede være på åstedet i «legitimt» ærend, og å skape full forvirring blant ikke-kriminelle deltakere i øvelsene og befolkningen.

    AP-regjeringen skal ha fått klare og gjentattte advarsler fra «forbryterstaten»
    om at det ville «få konsekvenser» om ikke AP ga opp å forfølge slike poltiske mål.
    «Don’t f*** with us!» var beskjeden man ønsket å gi ved terroren. Et budskap
    som tydeligvis er blitt oppfattet og akseptert av AP.

    Et viktig poeng, og monn tro om de ikke også på usedvanlig bedritent vis forsterker advarselen gjennom nær sagt uhørt arroganse ved å vise klart hvem budskapet kommer fra? Tenker på De dansende israelerne. I New York gjorde de seg så synlige de bare klarte slik at det skulle bli helt umulig å overse dem.

    En fremmed makt/stat sto bak, men det ville være umulig å gjennomføre uten en stor dose hjelp fra krefter i vårt eget land. Hvem har historiske forbindelser med hverandre?

    Ellers kan det være verdt å merke seg alle de som ensidig kjører på med knallhard kritikk av muslimske innvandrere til Norge og Sverge, men som aldri, aldri, aldri, nevner årsaken til at de kommer hit. Jeg tror man må forstå årsaken til en slik «forglemmelse» for å kunne forstå det som skjedde i Oslo og på Utøya. Finnes såkalt alternativt media i Norge der det ikke bare blir ansett uhøflig å nevne de egentlige årsakene, men er direkte forbudt å nevne slikt? I så fall må en kunne stille spørsmålet om vi blir rævkjørt av de som i manges øyne framstår som de som skal frelse oss fra gammelmedia. Folk har så lett for å trenge nye idoler og sterke autoriteter.

  • 31. januar 2018 at 17:29
    Permalink

    Ja, Jostemikk, det stemmer. Så da nærmer vi oss vel et punkt – hvis vi ikke alt er der – der vi kan si «22-juli-terroren: Saken oppklart. Saken avsluttet og lukket.» ?
    (Der er selvsagt mange detaljer det hadde vært kjekt å se svaret på, men saken er oppklart.)

    Ellers kan det være verdt å merke seg alle de som ensidig kjører på med knallhard kritikk av muslimske innvandrere til Norge og Sverge, men som aldri, aldri, aldri, nevner årsaken til at de kommer hit. Jeg tror man må forstå årsaken til en slik «forglemmelse» for å kunne forstå det som skjedde i Oslo og på Utøya. Finnes såkalt alternativt media i Norge der det ikke bare blir ansett uhøflig å nevne de egentlige årsakene, men er direkte forbudt å nevne slikt? I så fall må en kunne stille spørsmålet om vi blir rævkjørt av de som i manges øyne framstår som de som skal frelse oss fra gammelmedia. Folk har så lett for å trenge nye idoler og sterke autoriteter.

    Ja, absolutt riktig. Hvem som har åpnet portene for masseinnvndringen, og som sørger for at de står åpne, er IKKE muslimer eller afrikanere, men de som har som mål å skape så mye muslimhat og kaos i Europa at de for fullt kan sette gang å utrydde muslimene i landområdene rundt seg slik at de får «sitt storrike» hvorfra de skal regjere hele kloden, i følge sine «hellige» skrifter (les: satanistiske skrifter).

    For å få til dette trenger de å kontrollere oposisjonen i våre land. De kommer med nye forsøk på dette hele tiden. Vet du at Breitbart ble grunnlagt i J*?

    http://www.breitbart.com/big-journalism/2015/11/17/breitbart-news-network-born-in-the-usa-conceived-in-israel/

    Her i landet har vi nå flere slike «alternative» nettsider, hvis hovedoppgave er å piske opp muslimhat mot folk vi ikke har noe utestående med, og som ikke ville vært her dersom det ikke var for…

    Nevner de viktigste – som man bør sky som pesten. Jeg skriver ikke navnene fullt ut da jeg ikke vil gi dem unødig oppmerksomhet:

    do*.no – ledes av en ekstremistisk zionist, som noen sier også er ashkenazi. Får masse henvisninger og PR fra MSM-løgnmedia.

    h*.no – ledes av en fanatisk muslimhater av et kvinnemenneske. Får uhorvelig med statsstøtte.

    fr*.no – grunnlagt og ledes av en som begynte sin politiske karriere med (mot betaling) å infiltrere en «nazi»-organisasjon hvis navn begynner med bokstaven V, men ble til slutt avslørt og sparket ut. Har som formål å piske opp muslimhat ved hovedsaklig å informere om kriminalitet begått av «muslimer».

    Og så den siste ‘nyvinningen’, r*.no. Stiftet av en fyr med bakgrunn i de hemmelige tjenestene, finansiert av våre verste råkapitalister og børsspekulanter. Kommer med en god del bra ting, men mer og mer tyder på at dette er styrt opposisjon. (For å få troverdighet til å fremme sitt hvovedformål er det viktig med mye viktig og riktig stoff! Kun snikpropaganda vil ikke funke.)

    Barbara Spectre Gregor Gysi Nicolas Sarkozy Noel Ignatiev

  • 9. februar 2018 at 19:47
    Permalink

    Hei, Jostemikk, savner et svar på mitt spørsmål til deg.

    Kan vi si saken er oppklart?

    Er vi enige om at M0SSAD sto bak terroren med ABB under ‘mind control’
    til å utføre det meste av terroren? (Der han har fått en masse hjelp
    av dem han faktisk sa han samarbeidet med, men som styresmaktene og
    løgnmedia ikke vil ha noe snakk om.)

    Og at M0SSAD – slik det så klart beskrives i boken «Gro-gate» – må ha brukt
    sine «assets» (agenter) innenfor lovlige maktorgan, og organisasjonen Stay Behind,
    til eksempelvis å arrangere terrorøvelsene samme uken og samme dag
    bl.a. i regjeringskvartalet?

    Du kjenner nok mange detajer i saken bedre enn meg; Mener du det er
    noen slike som er viktige å bruke mer tid på selv om svaret nok ikke
    vil endre på skyldspørsmålet?

  • 10. februar 2018 at 09:20
    Permalink

    Hei, Jostemikk, savner et svar på mitt spørsmål til deg.

    Kan vi si saken er oppklart?

    Er vi enige om at M0SSAD sto bak terroren?

    Hvem var det som hadde midler til å gjennomføre statskupp, hvis det hadde vært planen, og samtidig var illsinte over en hendelse som eskalerte mot jul og nyttår 2010/2011? Har nevnt dette mange ganger, og har da skrevet at jeg ikke har spesielt stor lyst til å skrive dette på annen måte.

  • 10. februar 2018 at 16:42
    Permalink

    Det oppfatter jeg som at du er enig med meg om hvem som sto bak terroren, og at saken må sees på som oppklart!

    At ABB var uder sterk medikamentering og så og si var satt på skinner vet vi som et faktum. Han har selv detaljert gjort rede for omfattende bruk av kjemiske medikamenter.

    «Drugs and hypnosis and in 3 days I could get your mother to blow up a Sunday School.» – Ingrid Rimland

    For øvrig er det nok mange detaljer i terror-saken som det hadde vært svært interessant å få oppklart. Om det er mulig er et åpent spørsmål.

  • 10. februar 2018 at 17:17
    Permalink

    For øvrig er det nok mange detaljer i terror-saken som det hadde vært svært interessant å få oppklart. Om det er mulig er et åpent spørsmål.

    Det vil ikke nasjonen tåle. Det vil vise at politikerne våre er nikkedukker uten reell makt, og at sannheten er en fiende av både politikere og domstoler. Dette ville også vist hvor tragikomisk sårbart hele vårt statsapparat er. Det er kun illusjonen om makt som holder elendigheten på beina. Det er imidlertid et håp at rollen De presstituerte spiller i vårt land vil bli avslørt, og at det en dag vil føre til de aller strengeste straffer for de ansvarlige. Det kan være den eneste veien å gå for å forbedre et system som har råtnet på rot.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Optionally add an image (JPEG only)

%d bloggere liker dette: