Pinnedama

Det har gått med mye tid og mange kalorier når det gjelder å vurdere mange av ofrene fra både Oslo-bomba og Utøya-skytingen. Enda mer tid og krefter har blitt brukt på å forsøke forstå og forklare de meningsløse valgene fra operasjonslederen til ambulansepersonellet, først og fremst i Oslo. Det fantes også andre deltakere blant medisinsk personell hvis handlinger det er vanskelig å forklare logisk sett.

Pinnedama, eller 22. juli-sakens blonde enhjørning

Line Nersnæs, pinnedama, har selv valgt å stå fram i flere artikler hos De presstituerte i Lamestream Media. Enkelte av ofrene etter bombeeksplosjonen har uttrykt ønske om å bli eksponert minst mulig, men det er ikke slik med Nersnæs.

Pinnedama
Line Nersnæs peker på stedet der restene av vinduskarmen gikk inn i hodet. Foto: ABCNyheter

Det er ikke bare vanskelig å finne en forklaring på hvordan et lite tre-spyd kan trenge inn på dette punktet i korrekt vinkel, nedenfra og oppover, slik at spydspissen ble stikkende opp på venstre/fremre del av issen. Med en posisjon som på bildet, må pinnen ha gått gjennom overkroppen hennes, og det gjorde den jo ikke. Hvis hun satt med ryggen mot vinduet/vinduskarmen, må hun ha hatt hodet i en kraftig foroverbøyd posisjon. Kanskje så mye framoverbøyd at øret og kjevepartiet kom så lavt at hennes venstre skulder måtte ha blitt gjennomboret av pinnen? Sitter folk flest med hodet i en sånn posisjon iløpet av arbeidsdagen? Kanskje hun hadde sovnet i kontorstolen? Vi tar en titt på de nærmere beskrivelser av skaden og hendelsen.

Line Nersnæs 2
Line Nærsnes blir geleidet ned alleen på Johan Nygaardsvoldsplass noen minutter etter eksplosjonen. Begge de to skadde kvinnene på
bildet ble først plassert på fortauet langs Akersgata utenfor inngangen til R5 i nr. 42. Foto: Dagbladet

Sitatene er fra VG:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/afghanistan/jeg-hadde-forferdelig-vondt-i-hodet-men-skjoente-ikke-hva-det-var/a/10080921/

– Jeg sto ved pulten min og forberedte meg til et telefonmøte da jeg hørte et voldsomt drønn. Det var et drønn som fylte hele rommet.

Line Nersnæs 3Seniorrådgiver Line Nersnæs (50) satt i Justisdepartementets lokaler i 11. etasje i høyblokken som også huser Statsministerens kontor.

Hun jobbet med utkastet til handlingsplanen om vold i nære relasjoner, som etter planen skulle være klar 10. august.

– Jeg husker ikke noe mer før jeg satt med ryggen inntil veggen 2,5 meter unna. Jeg hadde forferdelig vondt i hodet, men skjønte ikke hva det var.

Fire dager etter at terroren kom til Norge og til Lines arbeidsplass møter hun VG utenfor de strengt bevoktede sperringene som rammer inn Regjeringskvartalet og deler av Akersgata.

Grått og stille

Sperringene hindrer henne å se arbeidsplassen sin, men hun ser det pulveriserte glasset og det høye gjerdet. Blomstene og hilsningene. De brennende lysene.

Inne i det bandasjerte hodet går scenene fra forrige gang hun var her i reprise.

– I den normalt sterile og ryddige gangen var hele kjøkkenet utenfor mitt kontor knust. Det lå knuste kopper og glass overalt. Jeg så en oppvaskmaskin som var nesten spjæret.

– Det var helt grått og stille. Jeg tror jeg var nesten døv av smellet, sier hun.

Ute på gangen fikk hun øye på sjefen sin, Knut. Han hadde blitt slengt av kontorstolen og kastet inn i en bokhylle.

– Vi så nesten ikke hverandre fordi det var så grått. Akkurat da begynte brannalarmen og ule.

De måtte klatre gjennom ruinene for å komme seg nedover.

– Da sa Knut at jeg måtte bøye meg ned fordi jeg hadde noe i hodet. Noe som stakk ut.

Line la hånden på hodet og kjente noe som hun følte var en stokk som sto ut. Men hun rakk ikke å bli redd. De måtte ut.

Mellom 9. og 10. etasje møtte de en kollega. Han var blek som et laken, men så ellers uskadet ut. De neste seks etasjene tok de seg nedover uten å se et eneste menneske – inntil de får øye på en mann med en kvinne hengende mot brystet.

Nede på bakkeplan går de ut i et Oslo sentrum som ser ut som en krigssone. De kan se rett gjennom arbeidsplassen sin, og det ligger folk på bakken med ansiktet ned, men Line skjønner ikke omfanget.

– Jeg rakk ikke å bli redd der oppe, men da jeg kom ut og så at brannfolk og ambulansepersonell kom mot oss føltes det ut som om hodet holdt på å revne. Jeg ble så sinnssykt redd da jeg skjønte at jeg hadde noe i hodet.

Så gikk tankene til dem som hadde vært der ødeleggelsene var størst. Herregud, hvordan hadde det gått med dem som jobbet i kantinen og i vakten?

Stor takk

Sammen med en mengde andre skadede ble hun hjulpet inn i en buss som kjørte dem til legevakten. Hva som hadde utløst det voldsomme drønnet gikk ikke opp for henne før hun kom dit.

– Jeg husker at noen sa at vi måtte flytte oss fra gaten fordi «det kunne komme en til», men jeg koblet ikke det til en bombe. Jeg tror ikke det ennå har helt gått opp for meg at vi ble utsatt for et bombeangrep, sier hun og retter en stor takk til alle som hjalp henne.

Det som er gjengitt i VG-artikkelen over stemmer overens med teksten i tiltalebeslutningen:

Nersnæs fra tiltalebeslutningen

Hun både sto og satt, og med tanke på pinnen hun fikk bakfra og nedenfra gjennom hodet, må hun ha stått/sittet med ryggen mot vinduene og eksplosjonen. Dette innebærer at hun må ha blitt snurret rundt i lufta av trykkbølgen, for da hun kom til seg selv igjen, satt hun med ryggen mot veggen. Da hun var på vei ned gjennom etasjene av høyblokka, ble hun gjort oppmerksom på den utstikkende pinnen av sin kollega Knut.

Hvorfor forandret hun senere denne versjonen av hva som skjedde? Her er fra Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2015/07/22/nyheter/innenriks/22_juli/regjeringskvartalet/40259554/

Nersnæs ble kastet flere meter gjennom rommet da bomba gikk av 22. juli 2011. En nesten 30 centimeter lang pinne, som var en del av vinduskarmen på kontoret, gikk inn ved kjeven, tvers gjennom tyggemuskelen, via hodet og ut gjennom tinningen. Hun oppdaget den ikke før hun var ute på gata.

– Vinduet ble blåst ut. Hele ramma kom mot meg, og jeg ble truffet i hodet. Jeg må innrømme at jeg ikke visste at en tresplint hadde boret seg inn ved siden av haka mi, sa hun til Dagbladet i slutten av juli 2011.

I Dagblad-versjonen var det nå plutselig hele ramma som kom mot henne, og hun ble ikke klar over at hun hadde en pinne gjennom hodet før hun var ute på gata. I en normalsituasjon vil både aktor og forsvarer oppleve en høytidsstund i forbindelse med etterforskning og rettssak hvis et vitne kommer med to så divergerende forklaringer.

I VGs referat fra Nersnæs vitnemål i Oslo tingrett, må hun ha stått med ansiktet mot vinduet og eksplosjonen, for hun beskriver at hun ble slynget bakover av eksplosjonen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-rettssaken/jeg-hadde-noe-i-hodet-og-det-maatte-ut/a/10050120/

– Legen har fortalt at jeg var forferdelig heldig. Den var som et spyd. Jeg vet ikke hvorfor den kom inn sånn, kanskje var det fordi jeg ble slengt bakover.

Til VG fortalte Nersnæs at hun arbeidet i 11. etasje i høyblokka. Dette er jo grei skuring, for tallet elleve kan ikke misforstås, og Line Nersnæs visste selvfølgelig hvilke etasje hun hadde kontoret sitt i. Allikevel klarer hun å kludre til dette, denne gang i Aftenposten:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/–Jeg-er-ikke-lege_-men-jeg-vet-at-man-ikke-skal-ha-noe-som-stikker-ut-av-hodet-6815414.html

Hun hadde ansvar for den tradisjonsrike fredagskaffen og hadde vært ute og handlet is og peantøtter.

Etter sammenkomsten hadde hun en telefonavtale klokken 15.15.  Hun fortalte at hun sto ved pulten og drøyde litt med telefonen. Nersnæs jobbet i åttende etasje i Høyblokken.

Hvor arbeidet hun? I åttende eller ellevte etasje? I VGs rettsreferat står det:

Den første som møtte Nærsnes da hun kom seg ut av kontoret sitt i 10. etasje, var sjefen hennes, Knut Fosli.

Line Nersnæs arbeidet med andre ord i både åttende, tiende, og ellevte etasje i høyblokka.

Her mer mer fra Aftenposten:

– Så kom det et smell, et dypt, dypt drønn og kjente at jeg hadde forferdelig vondt i hodet. Å tenke på at dette var en bombe var helt fjernt for meg, fortalte hun.

Ute i gangen var det helt svart.

På kjøkkenet utenfor kontoret hennes var alt kastet rundt. Hun ropte til sin sjef, som bekreftet at hun hadde en skade i hodet. Sammen begynte de ferden nedover.

Sjefen hennes var veldig opptatt av at hun ikke måtte bøye seg ned og klatre under tingene som hadde falt ned i eksplosjonen.

I ettertid har hun skjønt at dette var på grunn av pinnen hun hadde stående i hodet.

Plutselig vet hun ikke at hun har en pinne i hodet, men har i ettertid forstått at den var årsaken til at sjefen hennes hadde bedt henne bøye seg under vrakrestene. I VG-artikkelen sier hun – Da sa Knut at jeg måtte bøye meg ned fordi jeg hadde noe i hodet. Noe som stakk ut. Line la hånden på hodet og kjente noe som hun følte var en stokk som sto ut. Men hun rakk ikke å bli redd. De måtte ut.

Som om ikke dette var nok, følger hun opp i Dagbladet med følgende:

http://www.dagbladet.no/2012/07/20/nyheter/breivik/innenriks/terrorangrepet/22_juli/22614383/

På jobb fra dag én

Line Benedikte Nersnæs (50) kjente verken smerte eller hørte lyder rett etter terrorangrepet.

Det er godt gjort å ikke kjenne smerter, samtidig som hun i Aftenpostenartikkelen helt klart forteller at – Så kom det et smell, et dypt, dypt drønn og kjente at jeg hadde forferdelig vondt i hodet.

Line Nersnæs - pinnedama
Line Nersnæs blir geleidet av Finn Johansen (stirrende blikk bak mørke brilleglass) blant resten av de med små skader til den kaprede
rutebussen som skulle kjøre dem til Legevakta i Oslo. Foto: Dagbladet

Line Benedikte Nersnæs hadde altså forferdelige hodesmerter, samtidig som hun ikke kjente noe som helst, og alt dette skjedde samtidig i både åttende, tiende, og ellevte etasje, samtidig som hun kjente pinnen stikke ut av hodet da hun tok på den, rett før hun gikk ned gjennom tre etasjer, men egentlig ikke, siden hun ikke ble klar over denne pinnen før hun var ute av bygningen.

Så må jeg bare gjenta dette med at Line Nersnæs selv har bekreftet at hun sto med ansiktet mot vinduet og pinnen/flisa. Se så på bildene og les forklaringen fra legevakta. Pinnen penetrerte huden under og bak venstre øre, rett bak kjeven. Alle forstår at dette er en fysisk umulighet.

Hvorfor er ikke Nersnæs bandasjert på de to stedene pinnen laget hull i hodet hennes?

Se nøye på fotografiet fra VG-artikkelen over. Hun har ingen bandasje eller noe synlig plaster ved inngangssåret bak kjeven/under øret. Hun har heller ingen bandasje eller synlig plaster/forbinding der pinnen trengte ut av huden oppe på venstre side av fremre del av issen/tinningen. Det bildet viser er en dramatisk bandasje rundt hele hodet, alle andre steder enn der den ville gjort nytte for seg.

Line Nersnæs - pinnedama 2
Den magiske pinnen stikker ut fra toppen av hodet til Line Nersnæs. Foto: VG

Ambulanselederens prioriteringer

Disse kvinnene med mengder av synlig blod klint utover hår, ansikt og klær, ble brukt av De presstituerte som et symbol på 22. juli 2011. De gikk som blødende ofre langs De presstituertes hovedgate fra Akersgata 42, til de ble geleidet inn i bussen utenfor VG-huset. Allerede tidlig slo innsatslederen for ambulansepersonellet fast at en kvinne med en tjukk pinne gjennom hodet, og en annen med voldsomme blødninger etter mengder av kutt, ikke var alvorlig skadet. De ble rett og slett ikke prioritert som pasienter verdig en ambulanse, ei heller å bli innlagt på universitetssykehuset i Oslo. Jeg husker ikke i farta hva denne innsatslederen heter, men har lest hele vitnemålet hans. Det er mye som ikke henger på greip angående hans prioriteringer, og noe av det peker i en retning som forteller oss at noe var riv ruskende galt.

3 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

89 Comments
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
2Q11
2Q11
28. januar 2016 00:24

If you tell the truth you don’t have to remember anything.
Mark Twain
Løgn og bedrag fører til forviklingar, det kommer tydelig fram i innlegget. Dama hadde hodesmerter, not?
«Line Benedikte Nersnæs (50) kjente verken smerte eller hørte lyder rett etter terrorangrepet.»
Hørte lyder?
I VG-artikkelen sier hun –» Da sa (på fingerspråk?) Knut at jeg måtte bøye meg ned fordi jeg hadde noe i hodet. Noe som stakk ut. Line la hånden på hodet og kjente noe som hun følte var en stokk som sto ut.» Not?
Ideen til regissør er ganske god den, men bare i teorien, som Jostemikk er inne på. I praksis er det umulig av svært mange grunner. For en kjevekirurg må dette scenariet være like umulig som tårnfallene 911 for en bygningsingeniør, gitt offisielle versjoner. Den butte delen av pinnen ville revet av større blodkar og nerver, muskler og hud på en slik måte at jeg knapt tør tenke tanken. Sjekk innførselsretningen:
http://postimg.org/image/k76zrc9w3/

Amatør1
28. januar 2016 18:37

Nok en viktig sak fra 22/7 som det ikke lukter godt av. Slik jeg ser det vil ingen prioritere vekk denne damen fra akutt transport med ambulanse + sykehusbehandling. Hun kunne falt om død når som helst med en slik skade.

Det stemmer ikke.

2Q11
2Q11
29. januar 2016 03:50

nersnæsomreisendeiterror.jpg
http://postimg.org/image/67ws761ep/

Mass Casualty Exercise – Community College of Aurora
https://youtu.be/SzHGLdtR2WU?t=542

– Jeg kan ikke løpe fra det som skjedde
Line Nersnæs (54) var på jobb i Regjeringskvartalet da bomba gikk av.

http://www.dbtv.no/player/4366071190001?vpShares=nyheter&refDomain=dagbladet.no&refPath=/2015/07/22/nyheter/innenriks/22_juli/regjeringskvartalet/40259554/

Aurora Psyop – Actress Chloe Anderson
https://www.youtube.com/watch?v=hPhjnasX54A

https://en.wikipedia.org/wiki/2012_Aurora_shooting

Knut Berg
Knut Berg
29. januar 2016 18:48

Hadde tenkt å kommentere dette med den symbolske bandasjen, men du kom meg i forkjøpet ved å nevne dette ved slutten av artikkelen. Det er nesten som om de nyter å håne oppegående mennesker ved å opptre så uforsiktige: «Se vi kan komme oss unna med hva som helst, siden vi har den fjerde statsmakta med oss på laget.» Kanskje sminkøren fikk ideen til denne «pinnedama» av noen knask eller knep rakkarunger?

Line Nærsnes tok seg bokstavelig talt en pinne for Soros Open Society. Mer falsk flag/høyreekstrem patsy-psyko = mer sikkerhetstiltak og politistat for å oppnå dette multikulturelle bullshit-demokrati-Fata morgana, som aldri har eksistert noen sted i menneskehetens historie, men som alle «vestlige» land skal påtvinges av det utvalgte folk og deres lakeier.

VE
VE
29. januar 2016 21:48

Hei Jostemikk!

Først og fremst, tusen takk for den store og grundige jobben du legger ned her på bloggen. Jeg har vel fulgt deg et års tid, eller kanskje litt mer, og det er vel kanskje tre år siden jeg begynte å få øynene opp for at alt ikke er som det skal. Særlig det siste året har mer og mer gått opp for meg. Bloggen din gir meg mye å tenke på, og jeg synes en stor styrke er at du er veldig oppriktig når det gjelder usikkerhet og gjetninger.

Jeg følger litt med her og der ellers på nettet, men jeg synes fortsatt det er utfordrende å vurdere kredibiliteten til ulike nettsteder og personer, selv om magefølelsen stadig utvikler seg. Jeg har jo etter hvert blitt klar over at det finnes disinfo-agenter/shills som er satt i verk for å avlede sannhetssøkere, ved at de presenterer mye som er sant, men isper det en hel del tull og tøys. Og videre er det vel en del nyttige idioter som tar alt for god fisk og formidler det videre i beste mening (f.eks. leser jeg Nyhetsspeilet med en klype salt fordi jeg har en følelse av at enkelte innlegg der kan være videreformidlet disinfo, men jeg har ikke alltid peiling nok til å kunne vurdere hva som er sant og ikke).

Jeg regner med at dette er et tema du har god kontroll på, kunne det være en idé til et innlegg? Det hadde vært veldig interessant om du kunne skrive litt om hva man bør være obs på når man er på søken etter ekte kunnskap, gjerne med din vurdering av sentrale personer og nettsteder. Tror flere enn meg kunne ha nytte av det, det er nok ikke bare meg som har brukt tid på å rote seg ned i blindgater.

F.eks. har jeg nylig begynt å høre på Mark Passios podcaster «What on earth is happening?». Jeg sjekket ham ikke noe ut på forhånd, men det jeg hørte i de første podcastene syntes jeg virket riktig (bortsett fra at jeg har hørt at flere disinfo-typer promoterer plantekost, og Passio sier i episode 3 at han er vegetarianer – og at man er helt nødt til å være det dersom man skal være et moralsk menneske, eller noe i den duren). Så leste jeg litt om at disinfo-agenter gjerne gir ut kun ekte informasjon i starten for å få folk på kroken, og så begynner løgnene å komme etter hvert. En blogger som heter Steven Hager diskrediterer Passio bl.a. basert på at hovedkildene hans er shills (David Icke m.fl.), men samtidig hevder Hager at chemtrails bare er oppspinn.. Synes det er så slitsomt å hele tiden måtte vurdere info man kommer over, det hadde vært så greit å bare kunne lene seg tilbake og høre på (eller lese) noe man stoler på- da kunne læringskurven blitt brattere! Og hadde jeg kunnet mer, hadde det jo også vært lettere å vurdere det jeg leser! Uansett er det vel gjerne sånn at dette ikke er svart hvitt, man må lære seg å plukke ut biter av sannheten herfra og derfra. Det går bare så sakte 🙂

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 16:51

Jeg har ikke tatt meg bryet med å lese alt du refererer til av «dokumentasjon» og argumenter og jeg er usikker på hvilken agenda du har. Mye av det du skriver er i alle fall det reneste sprøyt, og så kvalmende konspiratorisk at jeg kan ikke la være å kommentere det. Dette har vært omtalt i media flere ganger så jeg mener at min taushetsplikt ikke er til hinder for denne kommentaren.

Det jeg med sikkerhet vet, og det er uomtvistelige fakta vi her snakker om, er at 22 juli, litt etter at jeg gikk på vakt som lege på Skadelegevakten i Storgata 40 i Oslo sentrum, så smalt det. Hele bygningen ristet og for oss som har vært i nærheten av sprengning før var det ikke tvil om at noe hadde gått i luften. Noen minutter etter det begynte det å komme inn pasienter med diverse skader. Hovedsakelig sårskader pga glassbiter og annet som hadde truffet dem i høy fart. Det så ut som et krigssykehus med blod over alt. Etter hvert kom det også inn en kvinne som hadde fått et stykke treverk «gjennom» hodet. Det er nok samme dama som du omtaler som «Pinnedama». Om pinnen gikk gjennom hodet er jo et definisjonsspørsmål. Et filmtriks var det i alle fall ikke. Men den var aldri innenfor kraniet og skaden så mye verre ut enn det den egentlig var. Den hadde nemlig truffet skallen med en meget gunstig vinkel og dissekert seg mellom skallen og huden før den kom ut igjen nærmere halsen. Veldig flaks. Hadde den truffet med rett vinkel på skallen er det ikke god å si om det hadde gått så bra som det gjorde.
Dette forsto ambulansearbeiderne som var i området. Den mannen du ser sittende på huk ved siden av henne på ene bildet har jeg hatt gleden av å jobbe sammen med i flere år og jeg kan forsikre deg om at dersom du trenger ambulanse en gang, skal du ønske det er han som kommer og henter deg. Og han gjorde altså en glimrende vurdering av også denne pasienten. I den store sammenhengen var dette ingenting som hastet og det var ingen grunn til at hun skulle prioriteres til hurtig evakuering fra skadestedet. Når en bombe går av er det erfaringsmessig ca 10 ganger flere skadde enn drepte. Dette visste ambulansearbeiderne godt og allerede etter bomben i regjeringskvartalet var det helt klart at man måtte prioritere de hardest skadde til sykehusene som kom til å bli overbelastet, og resten til legevakt. Det er helt komisk å lese dine refleksjoner rundt de helsefaglige vurderingene i denne situasjonen og enda verre de idiotiske kommentarene til ditt innlegg. Dersom noe skal sies om prioriteringene som ble gjort av prehospitalt personell i regjeringskvartalet er det at de var helt ufattelig gode, mye bedre enn man skulle forvente. Ullevål sykehus fikk nesten ingen pasienter som var overtriagerte(mindre skadde enn man trodde) og legevakten fikk nesten ingen som var undertriagerte(det motsatte).

Jeg orker ikke å gå mer i dybden på alt det andre du skriver, men når det gjelder «Pinnedama» så finnes er mange med meg førstehånds vitner på at det du kanskje ikke tror har skjedd… Det skjedde.
Punktum. Ferdig snakka. Hold kjeft.

2Q11
2Q11
30. januar 2016 21:16

Jeg håper alle forstår at det «Dr.Lars» skriver over her, og hans rolle 22.juli, er bare bløff. Det er svært enkelt å konstatere ved å sammenholde det som kom fram i rettsaken og det som skrives over her. En totalt uforberedt debunker som bokstavelig talt snur alt på hodet. Jeg utfordrer gjerne»Dr.Lars» i å diskutere tema: en tenkt mulighet for en 30cm lang pinne av det format som bildene av «pinnedama» viser, til å penetrere hodet på den måten som er beskrevet i rettsprotokollene uten å gjøre større skade enn det som viste seg i «virkeligheten».

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 21:40
Reply to  2Q11

Jeg vet ikke hvorfor jeg skulle bløffe om dette, men du har vel dine teorier. Jeg var nå der. Og jeg glemmer det aldri.
Men uansett tror jeg ikke du trenger spesielt store sjelelige evner for å forstå at du tar feil. På det nest nederste bildet i posten, fra Dagbladet, der man ser «Pinnedama» forfra ved siden av en kar i sort t-skjorte. Der ser man veldig godt retningen på pinnen. Den tangerer skallen perfekt og du kan også ane at den løfter huden litt ut. Utgangen ser du ikke, men du skjønner det av retningen at den aldri passerer innenfor kraniet. Nå vet jeg ikke hvilket faglig grunnlag du har for å uttale deg og hvilke anatomiske kunnskaper du sitter på, men jeg kan godt utfordre deg tilbake. Nevn en eneste kritisk struktur i dette området! Finnes ikke. Kun noen mindre nerver og blodårer. Helt ufarlig.

Men sånn for å ha det på det rene. Tror du ikke jeg er lege, eller at jeg jobbet der den ettermiddagen? Jeg kjenner at jeg ikke bør bry meg. Men likevel klarer du på en måte å fornærme meg litt. For 22 juli gikk ganske inn på en del av oss.

2Q11
2Q11
30. januar 2016 21:49

Hallo, kan du vennligst sette deg inn i hva som er inn- og utgangsretning. Du sier at jeg ikke ser utgangen på referert bilde. Jo den ser jeg godt.

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 21:56
Reply to  2Q11

Korrigerer. Bytt om på inn og ut. Min feil. Ingen forskjell i anatomi. Nevn en struktur!

2Q11
2Q11
30. januar 2016 22:18

submandibular- og parotid gland (engelsk, =spyttkjertler)
http://postimg.org/image/6arengsph/

Stargazer
Stargazer
30. januar 2016 22:21

Lars må først refse media som sier at Line Nersnæs fikk en pinne GJENNOM hodet. Ikke at den streifet kraniet. Hvorfor ikke en mer tydelig forklaring tidligere, på en skade som ser så alvorlig ut og vises på tv som alle kan se? Samtidig skrives det at legene greide å fjerne pinnen uten at hjernen ble skadet. Hvorfor så dramatiske beskrivelser av en såpass ufarlig skade? http://www.nrk.no/227/artikler/_-pinnen-var-som-et-spyd-1.8104328

Line selv sier til Dagbladet i 2015: Vinduet ble blåst ut. Hele ramma kom mot meg, og jeg ble truffet i hodet. Jeg må innrømme at jeg ikke visste at en tresplint hadde boret seg inn ved siden av haka mi, sa hun til Dagbladet i slutten av juli 2011. https://www.dagbladet.no/2015/07/22/nyheter/innenriks/22_juli/regjeringskvartalet/40259554/

Tatt deg en pinne for mye Lars?

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 22:25
Reply to  2Q11

Hehe. Ja de kan man jo få skade på. Men det er ikke akkurat så farlig da. Jeg ser du slår opp i engelskspråklig anatomisk oppslagsverk eller google eller noe sånt. Dersom du ikke kan hoste opp dette uten å slå det opp er du vel neppe i posisjon til å komme med de uttalelsene du har lenger oppover i denne tråden. Det bør du ha integritet nok til å innse.
Men hva blir det til?
Tror du ikke på meg?

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 22:32
Reply to  Stargazer

Ja det kan jeg være enig i. Det er ganske så dramatisk og tildels feilaktig beskrevet i media.
Pinnen var jo aldri inni selve hodet. Hjernen var hele tiden beskyttet av et intakt kranium og hele greia ble fjernet av en kollega under lokalbedøvelse.

0 pinner på meg i kveld. Dessverre. Må kanskje ta meg en etter å la lest dette…

2Q11
2Q11
30. januar 2016 22:37

Jeg diskuterer kun sak. Og jeg går ikke på lureri. «Dr.Lars» har selv bevist at han ikke vet hva han snakker om. Han kan også gjøre feil og bytte om inn og ut. En gang. Men i to forskjellige kommentarer over viser han at han ikke vet hva dette dreier seg om. Her har jeg vist hvor pinnen teoretisk skulle ha gått inn: http://postimg.org/image/k76zrc9w3/

Silje
Silje
30. januar 2016 22:44

Er det virkelig så merkelig om hun har kommet med forskjellige forklaringer? Når man sitter ( eller står for den saks skyld) på arbeidsplassen på en tilsynelatende helt vanlig dag og det plutselig smeller og du blir skadet er det vel kanskje ikke akkurat unormalt og bli forvirret…..eller?

Amatør1
30. januar 2016 22:45

Dr. Lars spør: «Tror du ikke på meg?»

Det som foregår på denne bloggen handler ikke om å tro på usubstansierte utsagn. Det handler om å kryssjekke en mengde opplysninger for om mulig å bekrefte eller avkrefte det vi får servert i media. Og ja, vi vet at mediene ikke alltid presenterer den hele og fulle sannhet for å si det slik.

At du kommenterer på saken her er utmerket. Men regn med at dersom du bestrider noe, vil du bli bedt om å belegge alternative beskrivelser med dokumenterbare fakta.

Lars
Lars
30. januar 2016 22:51

https://www.facebook.com/line.narsnes?fref=ts man kan jo prøve og kontakte line nærsnes og spørre henne om hun kan komme med en forklaring evt om hun kan legge ut et bilde med eventuelle arr. Ville jo ha vært merkelig om hun ikke hadde et arr. Greit og få de innvolverte litt shaky og vite at denne saken kommer man til bunns i før eller senere.

Ja jeg vet at et bilde kan manipuleres igjen, men greit og prøve uansett.

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 23:31
Reply to  2Q11

Jeg forstår at det handler om sak og ikke lureri her. Jeg bare bekrefter personlig at dama hadde en pinne under huden mellom to åpninger på hodet, ikke gjennom skallen. Jeg kan dessverre ikke dokumentere det noe bedre uten å publisere journalnotater fra OUS sitt journalsystem, så det er jo naturligvis umulig.

Når du 2Q11 mener å kunne bevise at den skulle gått mellom to tenkte punkter som du på en eller annen måte har klart å google deg frem til vil jeg i så fall be om hvilke data du baserer det på. Linken du poster til gir ingen mening for meg, og trolig heller ikke for andre som har litt kunnskap om emnet. Det er bilde av et kranium uten bløtvev og piler på en hel del irrelevante strukturer på dette kraniet. Det gir ingen mening i forklaring av skademekanismen ved denne hendelsen. Jeg skal naturligvis hjelpe deg å forstå hvorfor du tar feil, men da må du først forklare i detalj hvordan du kom frem til den tenkte linjen, hvilke opplysninger du baserer det på og hvor du fikk opplysningene fra.

Amatør1
30. januar 2016 23:35

@Silje: Nei det er ikke rart at det kommer konfliktfylte forklaringer fra ofre. Det som diskuteres her er om mediene har gjort jobben sin og om prioriteringene på stedet var normale prioriteringer fra helsepersonell.

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 23:37
Reply to  Amatør1

Amatør1
Du har helt rett. Media hauset opp dette. Bildet er jo ganske grotesk, og det er ikke juks, men beskrivelsen av hva som skjedde burde nok vært litt mer moderat.
Når det kommer til prioriteringer omkring denne og nesten alle de andre pasientene var den helt fenomenal, sett fra en medisinskfaglig vinkel.

Amatør1
30. januar 2016 23:38

@Dr. Lars: » Jeg kan dessverre ikke dokumentere det noe bedre uten å publisere journalnotater fra OUS sitt journalsystem, så det er jo naturligvis umulig.»

Så hun ble ikke kjørt med buss til Legevakten allikevel, slik mediene skriver? Kan du se andre ting som er feil?

Amatør1
30. januar 2016 23:42

@Dr. Lars: Mulig jeg misforstår, men du skriver OUS, noe jeg leser som oslo universitetssykehus, ikke legevakta. men dette er jeg ikke ekspert på. Bruker legevakta OUS sitt journalsystem?

Amatør1
30. januar 2016 23:45

@Dr. lars. Mulig den var fenomenal, men var den normal? Er det slik at helsepersonell læres opp til å sende tilsynelatende alvorlig skadde pasienter med buss i fra et skadested, midt i en storby med mange ambulanser?

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 23:46
Reply to  Amatør1

Legevakta er en del av ortopedisk avdeling Ullevål sykehus, OUS og de hadde felles journalssystem allerede da. Systemet er byttet ut siden den gang, og nå har så vidt jeg vet hele OUS samme system (DIPS)

Dr.Lars
Dr.Lars
30. januar 2016 23:48
Reply to  Amatør1

Amatør 1. Dette var katastrofetiltak. I en slik situasjon ville det være en grov feilvurdering å bruke ambulanser til transport av lett skadde til legevakt. Jeg synes du bør ha litt mer bakgrunn i skadestedstriagering for å stille disse avgjørelsene i tvil. De har høstet skryt både nasjonalt og internasjonalt for akkurat den biten.

Amatør1
31. januar 2016 00:01

@lart: Problemet er bare det at det er vanskelig å forstå at man kan vurdere denne skaden med pinnen som stikker ut av hodet som «lett skade», med mindre man allerede vet at den ikke er alvorlig. I ettertid, etter grundig undersøkelse er en annen sak. Men der og da?

Var det mangel eller overskudd på ambulanser på stedet?

Det er irrelevant for temaet om noen har skrytt av det som skjedde. Faktaene i saken påvirkes ikke av skryt.

Dr.Lars
Dr.Lars
31. januar 2016 00:55
Reply to  Amatør1

Jeg skal prøve å forklare det, uten at jeg var den aktuelle personen som kom frem til beslutningen eller har diskutert det med han som gjorde det, men jeg kan forestille meg at det var omtrent sånn;

Dama har en pinne i en vinkel som når man kan se den på nært hold virker å ha gått under huden. Hun er oppegående og har hverken tegn på hjerneskade eller større blødning. Man kan bruke fingrene og kjenne at pinnen ligger under huden og altså med en rimelig grad av sikkerhet slå fast at den ikke har skadet hjernen. Normalt sett ville man nok sendt henne til Ullevål for å være på den sikre siden, men det har altså nylig gått av en bombe og vi har ikke oversikt over hva som finnes av skadde lenger inn i bygningen. Ullevål kommer garantert til å bli fylt opp av pasienter som virkelig trenger kirurgisk kompetanse. Disse pasientene trenger nok de ca 10 bilene vi har i sentrumsområdet. (Svar på neste spm. I en slik situasjon er det ingen steder som har overskudd av ambulanser) I tillegg har de CT på legevakta, så det må bli der vi sender henne. I buss, fordi det er både trygt og praktisk. Sannsynligvis kunne hun gått den distansen selv, men det tror jeg ikke de tenkte på. Det var flere med mer alvorlig skade som gikk selv.

Hvis du ønsker å finne feil hos de som tar slike avgjørelser, og det gjøres naturligvis feil stadig vekk, må du forstå at man ikke forholder seg til «menigmanns» forståelse av hva som er en alvorlig skade. La meg komme med et hypotetisk eksempel ; en mann kom løpende med ene underarmen i 90graders vinkel, et 30cm langt kutt på andre armen og blod rennende fra nese og munn. Og ikke nok med det. Han har en spiker gjennom ene hånda og en brannskade på låret. Du ville oppfatte ham som alvorlig skadet, men det er han trolig ikke. (Han løper jo) Han kan fint fikses på legevakta, dersom det ikke er tegn til andre store skader. Man må kunne litt om fysiologi for å forstå det. Og er du interessert kan du jo lese PHTLS og ATLS så vil du forstå hva jeg snakker om.

Dere som poster her er tydeligvis opptatt av å få fakta på bordet. Det er jeg også usedvanlig stor tilhenger av.
Men til det synes jeg dere er bemerkelsesverdig lite kritiske «internt». Både til egne kilder og til meningsfeller sine kilder. Dunning Kruger – effekten er aktuell for oss alle, så man skal passe seg litt.

Dr.Lars
Dr.Lars
31. januar 2016 13:29
Reply to  Jostemikk

Ja jeg gikk hardt ut. Det var ikke meningen å tråkke deg på tærne i så stor grad som du tråkker på mine. Jeg ble kanskje nærtagen. Det beklager jeg.
Men til saken. Du mener jeg kaster stråmenn. Jeg ser det ikke slik. Når det gjelder stråmenn:

«Things come apart so easily when they have been held together with lies.
Dorothy Allison

History is a set of lies agreed upon.
Napoleon Bonaparte

Når det gjelder dette med at Nersnæs sto med ansiktet mot vinduet, og ble truffet bakfra og nedenfra av flisa, minner dette meg om en sabla morsom tegneserie jeg leste for flere tiår siden.»

Det er kanskje medias forvrenging av historien, kanskje til og med både 1 og 2 grads gjenfortelling, samt det faktum du akkurat har diskutert med Silje, som har helt rett, du bruker som argument for at det har skjedd noe muffens her.
Jeg synes det er prisverdig at du er ute etter å finne feil i media. Her er jeg helt enig i at du finner feil hos media, men du bruker et uskyldig offer og, korriger meg om jeg tar feil, går du kanske langt i å antyde at hun er en del av en større konspirasjon eller en kriseskuespiller. Det synes jeg er uhøflig og ufint. Det er kanskje arrogant av meg å si at du tar feil, men når det gjelder Pinnedama er faktum at hun var skadd på den måten jeg tidligere har beskrevet og ikke en kriseskuespiller. Det har jeg greie på. Dessverre kom jeg i skade for å balle det til mtp inn/ut. Det har jeg aldri reflektert over, men det er en rett vektor og anatomisk har det ingen betydning. Ikke er det noen umulig vinkel heller. Det er tvert imot en ganske naturlig skademekanisme, vinkelen og fremmedlegemet tatt i betraktning. Jeg har naturligvis ikke vært i journalen og lest om det heller. Det er ikke lovlig og jeg har heller aldri hatt interesse/nytte av å gjøre det. Dersom du vil bruke inn/ut som en stråmann, så vær så god. Det var ikke jeg som fjernet pinnen, og jeg snakket aldri med dama, siden det var en kollega som tok ansvaret for henne.

Disse kvinnene med mengder av synlig blod klint utover hår, ansikt og klær, ble brukt av De presstituerte som et symbol på 22. juli 2011. De gikk som blødende ofre langs De presstituertes hovedgate fra Akersgata 42, til de ble geleidet inn i bussen utenfor VG-huset. Allerede tidlig slo innsatslederen for ambulansepersonellet fast at en kvinne med en tjukk pinne gjennom hodet, og en annen med voldsomme blødninger etter mengder av kutt, ikke var alvorlig skadet. De ble rett og slett ikke prioritert som pasienter verdig en ambulanse, ei heller å bli innlagt på universitetssykehuset i Oslo. Jeg husker ikke i farta hva denne innsatslederen heter, men har lest hele vitnemålet hans. Det er mye som ikke henger på greip angående hans prioriteringer, og noe av det peker i en retning som forteller oss at noe var riv ruskende galt.

Her synes jeg du går langt over streken og det var det som var utløsende for at jeg orket å kommentere i utgangspunktet. Du leser altså vitneforklaring, ser på bilder osv og gjør deg opp en mening om kvaliteten på prioriteringer på skadestedet. Og hva du mener med «riv ruskende galt» tør jeg ikke tenke på en gang, men jeg synes det er konspiratoriske undertoner. Igjen må du korrigere meg om jeg tar feil. Du etterlyser dokumentasjon på andres påstander, men da må du også dokumentere selv. Du presenterer 3 bilder av pasienter som du mener er alvorlig skadd og videre at det bør få alvorlige konsekvenser for de som ikke sendte henne til sykehus. For meg som kirurg viser bildet ikke noe som underbygger din påstand. En av pasientene behandlet jeg selv og det var ingen alvorlige skader. Husk at skarpe kutt som ved knust glass blør mer og lenger enn en rift for eksempel. Mye rød farge betyr ikke nødvendigvis at pasienten må på sykehus. Jeg vet ikke om du har hatt barn som blør neseblod, men du kan jo forestille deg det selv. Når det gjelder disse prioriteringene har jeg kommentert det under innlegget til Amatør1 og jeg oppforder en sannhetssøker som deg til å skaffe deg litt mer bakgrunnsforståelse før du trekker slike konklusjoner. Jeg vil gå så langt som å si at det er både uhøflig og arrogant å antyde det du gjør. Husk at dette er vanlige mennesker som plutselig står i et katastrofeområde. De aner ingen ting om eventuell trusselsituasjon/nye bomber, men befinner seg likevel midt i situasjonen. Der skal de ta avgjørelser og prioritere ressurser. Du sitter på sidelinjen, så vidt jeg kan se uten fagkunnskap, og kaster drit på dem. Det er unødvendig og feil.

Når det gjelder ABB, eventuelle medsammensvorne, medias agenda osv har jeg ikke noe fornuftig å komme med. Det har jeg ikke greie på, så da holder jeg kjeft. Dunning Kruger osv.

hetda
hetda
31. januar 2016 21:16

Nå har jeg stått foran speilet med en 26 cm lang spisepinne av tre og prøvd å få den til å ta samme løp som pinnen på bildene.

For det første så kan ikke enden av den være skjult bak øret og spissen gå ut slik vi ser det på toppen av hodet uten at den er bøyd.

Og hvis vi sier at 15 cm stikker synlig ut så befinner altså 15 cm av pinnen seg skjult under huden – den skal være fingertykk.

Hos meg kjennes det ut som avstanden mellom kraniet og hodeoverflaten er temmelig liten og jeg kan ikke forestille meg at trepinnen som måtte komme med stor kraft kunne greie å la være å lage et åpent sår på sin vei mot toppen.

Det høres veldig merkelig ut,,

Forresten er pinnen «arkivert»?

2Q11
2Q11
1. februar 2016 01:09

Jeg skal i en senere kommentar ta for meg det nøyaktige teoretisk anatomiske forløp til denne nær 30cm lange karmen i Nersnæs sitt hode. Andre forhold som må forklares:
http://postimg.org/image/vnp4ljxcx/

Mr Crowley
1. februar 2016 11:44

Jeg vil først si at det jeg skriver nå ikke har noen direkte link til hva som skjedde i Oslo denne 22.07.11. Det handler mer om mekanismene og makten jeg har selv har fått kjenne på kroppen etter store hendelser med omkomne involvert. Jeg prater kun for meg selv, og mener at makten/kreftene som blir satt i sving når noe skal holdes hemmelig eller styres i «riktig retning» i forhold til at folk skal vite hva som har skjedd er aldeles gedigen.
Jeg har selv sittet timevis i «debrifing» etter hendelser som har satt spor. Ved større hendelser blir utenforstående spesialister trukket inn for å hjelpe til med dette, altså folk som ikke engang var til stede ved selve hendelsen. Jeg har aldri fått vite hvor disse menneskene kommer fra, eller hva som er deres virke. Men de har pussig nok alltid visst mer om selve hendelsen enn vi som var der… Tygg på den. Stort sett drar man hjem fra disse seansene mer forvirret enn dere kan ane, man blir forklart hva som har skjedd på en overbevisende måte, uten å kunne kjenne seg igjen i det vedkomne fortalte.
Over samband fikk vi beskjed om å stoppe, vi skulle ikke frem til skadested. Vi sto 100 meter unna og kunne ikke gjøre noe som helst. Jeg husker det veldig godt, vi så en person som virret og løp rundt i skadestedet ikledd dress. 2 Kjøretøy sto sammentrykket midt i veien. Vi ble fort enige om at denne personen var kjent, ALLE som er eldre enn 20 år vet hvem denne personen er. En maktperson i Norge. Personen satt seg ned på autovernet, tippet rundt på baksiden og ble borte. Øyeblikket etterpå så vi personen forsøke å komme over autovernet igjen, det lot seg ikke gjøre, det var vedkommende alt for beruset til å klare. Vi lurte på hvorfor vi ikke slapp til for å hjelpe.
5 minutter sener feier en sort varebil forbi oss, tror det var en MB Vito. Ut spretter det 2 personer, griper den fulle «kjendisen» og lemper denne i bilen, bilen forsvant like fort som den kom. Da får vi grønt lys og kjører frem. I den andre bilen, en liten japansk bil, sitter det 2 omkomne ungdommer. Begge med sikkerhetsbelte på seg og haken på brystkassa.
Denne hendelsen har det aldri stått en bokstav om i media.
Vi fikk på debrifingen forklart hvordan vi skulle forholde oss til hva som hadde skjedd, og fikk også beskjed om at overtramp i forhold til dette ville få konsekvenser. Noe vi alle så på som en regelrett trussel.
Så, for dere som ønsker å tro alt som står i media og forholde dere til det. Ha et flott liv i blomsterenga deres.

Stargazer
Stargazer
1. februar 2016 16:24

Veldig bra at Dr. Lars, som jeg er sikker på er ekte vare, kan bekrefte at det vi ikke tror har skjedd faktisk skjedde. Dette beviser nytten av kritiske blogger som dette. Det gir oss mer ro i sjelen.

Så har vi fått en annen med førstehånds erfaring på banen, Mr Crowley, som minner oss på hvor rett vi har i å være voldsomt kritiske til hva som presenteres i media.

Det er bare en ting å si om denne bloggen etter dette innlegget. Success!

La oss få flere med førstehånds erfaring på banen, som kan berolige oss eller skremme oss enda mer. Politi? Delta? Politikere? Dødsskvadronen som Norulv Øvrebotten skriver om? Velkommen skal dere være.

Dr.Lars
Dr.Lars
1. februar 2016 16:40

Jeg ser du bruker nyheter osv for å begrunne din tolking av hendelsesforløpet, hvem som gjorde hva til en hver tid osv. Med mindre du sitter på sanntidsdokumentasjon, defineringen av sikker sone, hvem som er backup og ikke på ambulanse nivå, medisinske prioriteringer osv er denne diskusjonen dødfødt. Men det er den uansett, fordi du entydig ikke har den bakgrunnsfortåelsen som skal til for i det hele tatt å kunne forsvare å mene noe som helst om mange av disse tingene. Det samme gjelder pinnen. Når det gjelder andre konspirasjoner er jeg uinteressert. Det var nok bortkastet i utgangspunktet, men nå gidder jeg virkelig ikke bruke mer tid på dette.

Stargazer
Stargazer
1. februar 2016 17:57

Det er helt utrolig at oppegående mennesker som Dr Lars er mer interessert i sin egen navlelo enn de er i feks Richard Gage og AE911Truth sin forklaring på kollaps i fritt fall og hva som absolutt ikke skjedde 11. September 2011. Oppfordrer Lars til å søke opp Decade of Deception på YouTube så forstår han kanskje litt bedre hvorfor blogger som dette får bare flere og flere treff.

hetda
hetda
1. februar 2016 19:06

Hei Dr. Lars,
Vet du om treflisa var bøyd eller brukket? Hadde vært oppklarende å vite.

hetda
hetda
1. februar 2016 23:18

Takk for bildene Jostemikk. Det ser vondt ut.
Pinnen må ha brukket da den gikk ut av hodehuden igjen, men jeg har fremdeles problemer med å forstå at den kan være 30 cm lang.

Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor det eventuelt skulle være nødvendig å lage ekstra dramatikk, eksplosjonen var jo ille nok som den var.

-jo forresten som avledningsmanøver virker det jo..

Mr Crowley
2. februar 2016 13:55

Å fremstå som hissig kan ofte forveksles med det å ikke være åpen for en annen virkelighet. Det vet jeg alt om, jeg fungerer slik selv. Det mest arrogante jeg vet om hos mennesker er evnen til å tviholde så hardt på sine egne meninger at det ikke er plass og rom for den alternative sannhet. Å juge for seg selv er homo sapiens største feil, og det ender gjerne opp i verbale overhøvlinger og tunnelsyn.
Eksempel:
En kollega av meg sliter veldig med vekten. Årevis med sunn mat, dietter, trening og søken etter medlidenhet har ført til at vedkommende kan fortelle at det ikke er meningen at alle skal være tynne. Alt fra grov beinbygning til gener blir brukt som unnskyldning. Denne personen er ikke i nærheten av å ville motta råd fra folk som har overvunnet fedmen. Så forrige gang jeg pratet med denne personen som tydelig var ute etter sympati sa jeg følgende: Om du ikke har en diagnose som sier noe annet, så gjelder det samme for deg som for alle andre, spis mindre og beveg deg mer. Da vil du GÅ NED I VEKT. Jeg fikk en skyllebøtte jeg knapt har sett maken til på grunn av dette. Men, hvem fant jeg på burger king 2 dager etterpå med et matfat som hadde fått Michael Phelps til å vri seg i flauhet? Ja, du gjettet riktig, samme person.
Konklusjonen min er at folk tror hva de vil om hva de vil når de vil. Man kan ikke rokke ved menneskelig idioti, og prøver du går de rett i forsvar og blir sinte.

Man velger SELV hva man vil tro, men det gjør ikke sannheten noe klarere. Det er derfor det er så stor forskjell på ordene TRO og VET.

Men, ellers har jeg det helt fint 🙂

2Q11
2Q11
2. februar 2016 22:42

Dr. Lars sitater:
-Den tangerer skallen perfekt og du kan også ane at den løfter huden litt ut.
-Den hadde nemlig truffet skallen med en meget gunstig vinkel og dissekert seg mellom skallen og huden før den kom ut igjen nærmere halsen.
Min kommentar før anatomileksjon:
Dr. Lars har faktisk gjennom sine kommentarer sannsynliggjort at han er den han utgir seg for, og at han samtidig uttaler seg mot bedre vitende eller helt uanfektet lyver. For meg blir det litt for mange ”tilfeldigheter”. Samtidig har jeg takket være hans kommentering fått mange flere brikker på plass i forhold til persongalleriet på Høyesteretts plass og deres link til Zio-topper i UK. Heder og honnør hører med, sjekk ut «honored-medal» på nettet opp mot diverse terror hoaxes.
Mirakel meg her og mirakel meg der..
coincidence theorists –tilfeldighets teoretikere:
-The 33 always gives away the lie.
-Here were the headlines on the man from a few weeks back. Let us not forget his «33 surgeries»…
http://freetofindtruth.blogspot.no/2015/11/58-126-162-florent-groberg-zionist-jew.html
https://www.youtube.com/watch?v=YgRfa3vX4NU

33 tommers TV- hvor vanlig?
– Det var helt nødvendig å få en så stor TV. Jeg hadde en 33 tommers TV, men den ble for liten, forteller han.
http://www.tv2.no/a/3837033
Omfattende alvorlige skader
-Dagen etter, på kvelden 23. juli, holdt traumeteamet ved Oslo universitetssykehus på å gjøre seg ferdige med «terroroffer nummer 9». TV 2 var sammen med deler av teamet inne på operasjonsstue 33.
Pasienten som da lå på operasjonsbordet var Harald Føsker. Han hadde mistet synet og hadde store ansiktsskader. Kjeven var brukket og han hadde brannskader på overkroppen. I tillegg hadde han både hjerne- og lungeblødninger.
Kjeve- og ansiktskirurgen var Per Skjelbred. Etter at han var ferdig med å rekonstruere Harald Føskers ansikt, ble han intervjuet av TV 2.
– Vi som arbeider med ansiktsskadene har operert seks skuddskader fra Utøya og to ansiktsskader fra regjeringskvartalet, fortalte han til TV 2 23. juli.
http://www.tv2.no/a/3765703

Magne
Magne
3. februar 2016 00:30

Jeg sliter med å se logikken i dette tullet..
Sier du at «pinnedama» har sminket seg til denne skaden?
Mener du at hun visste at ABB skulle smelle av en bombe, så hun satte seg ved et vindu rett ved bomben?
Mener du at hun går rundt med sminkesett og en 30cm lang trepinne klar for å sminke seg til en skade om det skulle gå av en bombe i nærheten?

Det du skriver i dette innlegget og videre i kommentarfeltet gir jo absolutt ingen mening overhodet..

Og når det kommer til skaden, som Ambulansepersonell ser man til tider rarere skader enn dette..

Magne
Magne
6. februar 2016 10:49

Det er vel en naturlig refleks å snu hodet i det en dramatisk hendelse skjer, se bare på videoer av folk som blir tutet på, de snur seg på ren refleks.
Det er utenkelig at ikke «pinndama» gjorde det samme, men ikke nødvendigvis husker akkurat hva som skjedde i disse millisekundene eksplosjonen skjedde.
Det er for meg ingenting merkelig med dette.
At en 30cm forholdsvis tynn treflis kan bore seg under huden og ligge langs kraniet kan jeg GARANTERE at er mulig.
Vi snakker om råflaks at hun ikke fikk større skader om flisen hadde truffet litt annerledes.

Jo, det var ABB som fyret av bomben, man skal være temmelig bortreist om man tror noe annet.
Han hadde kjøpt bilen, han hadde kjøpt «sprengstoffet», han er avbildet på film, han har innrømmet at det var han.
Om det ikke er bevis nok så må jeg bare si at du bør ta en realitycheck..

Er noen av innleggene her som bærer tydelig preg av vrangforestillinger, anbefaler å ta et par timer hos psykolog, tror det kan hjelpe mye.

2Q11
2Q11
6. februar 2016 11:08

Tenker du da at den må ha gått under og på innsiden av kinnbenet?

2Q11
2Q11
7. februar 2016 00:17

Magne
6. februar 2016 at 10:49
At en 30cm forholdsvis tynn treflis kan bore seg under huden og ligge langs kraniet kan jeg GARANTERE at er mulig.

Question in English, eventually for Percy, Severin, Sangster, Spooner, Mol/Fellowes, Candy, Bowles (father/son), Charles Magne and so on:
Did the Pinchas Gage through the Zygomatic arch of Fellowes? Yes or No?

2Q11
2Q11
8. februar 2016 00:19

Det går faktisk an å sette Pinnedama i et historisk perspektiv. Og når det snakkes om faget psykologi blir ting interessante i denne sammenheng. Som det er blitt referert her,

Stargazer
30. januar 2016 at 22:21
-legene greide å fjerne pinnen uten at hjernen ble skadet. Hvorfor så dramatiske beskrivelser av en såpass ufarlig skade? http://www.nrk.no/227/artikler/_-pinnen-var-som-et-spyd-1.8104328

De samme kreftene og familiene som står bak 227 har i flere hundre år drevet et narrespill, okkult, satanisk og ikke minst samtidig en praktisk agenda i samsvar med Zions protokoller, eller for eksempel å kunne skape presedens innen felt i psykologifaget. Falske hendelser og undersøkelser kan lett gi falske resultater og konklusjoner.
Ved hjelp av massemediene som de eier, og en lang rekke falske vitner og nyttige idioter, kan de plante ”fakta” som ved nærmere ettertanke enhver må forstå er helt usannsynlig. Psykologistudier har basert, og baserer seg bevisst eller ubevisst noen ganger på falske hendelser, nye og gamle..

Hjernen og psykologi
Diskusjonen rundt The Blank Slate – hjernen som bøtte – sentrerer Pinker rundt resultatene fra fire relativt nye vitenskaper: Bevissthetsforskning, kognitiv nevrofysiologi, adferdsgenetikk og evolusjonær psykologi.
Jernstang gjennom hodet
Disse tyder alle på at det er Noe i hjernen fra naturens side – og at dette “noe” ikke er så plastisk som enkelte psykologer har villet ha det til.
I denne sammenheng er tilfellet Phineas Gage for en klassiker å regne – mannen som fikk en jernstang gjennom hodet, og overlevde. Men, for å bruke et understatement fra hans kolleger: “Gage var ikke lenger Gage” – den snille, omsorgs- og ansvarsfulle arbeideren var plutselig blitt uhøflig, upålitelig og oppfarende.
Noe i hjernen påvirker personligheten, og dette “noe” var blitt skadet.
http://forskning.no/evolusjon-boker-stub/2008/02/hjernen-som-botte
http://stuff4educators.com/index.php?p=1_92_Phineas-Gage
https://bngpsych.wordpress.com/2011/11/18/are-case-studies-a-practical-psychological-research-method/

-I pointed out over dinner that there are good reasons to doubt this story. The prof was, of course, withering. Hundreds and hundreds of psych texts have told Gage’s story, he informed me, so how could it be false or questionable?
Well, I have written for newspapers most of my adult life, and one thing I know is this: Printing more copies of any type of information does not make it true. It makes it more widely disseminated.
http://www.uncommondescent.com/intelligent-design/phineas-gage-evolution-of-a-lecture-room-psychopath/

Gage (George Gage, 7th Viscount Gage)
was the son of Henry Gage, 6th Viscount Gage and the Honourable Alexandra Imogen Clair Grenfell. His Gage family ancestry included extensive roots in British North America from the Schuyler family, the Delancey family, and the Van Cortlandt family.
The Schuyler family was a prominent Dutch family in New York and New Jersey in the 17th and 18th centuries, whose descendants played a critical role in the formation of the United States, in leading government and business in North America, and served as leaders in business, politics and society in the United Kingdom. Notable family members include:
…… • William S. Hamilton , Anna Hall Roosevelt, Eleanor Roosevelt,…, George H. W. Bush, George W. Bush
(Wiki)
I wonder if Mr Gage’s uncanny partial similarity to Christopher Reeve has us overlook his alter ego.
http://tierneylab.blogs.nytimes.com/2009/07/22/the-curious-case-of-phineas-gage-refocused/?_r=0#comment-158359
Gagereeve.jpg
http://postimg.org/image/ltbwjbjtp/
Her smetter vi inn den norske ABB varianten, nemlig den tilsvarende okkult skapte likheten mellom:
Høylandbreivikss.jpg
http://postimg.org/image/g3v2b6e0n/ (legg spesielt merke til Z(ig) Z(ag) – SS- i øvre venstre hjørne, -ikke tilfeldig).

stamcelleagenda og 33333..?
The Miracle That Would Have Saved Christopher Reeve
-In the spring of 1995, actor Christopher Reeve approached the third jump at a cross-country riding event in Culpeper, Virginia, aboard his horse “Buck. The horse balked at the relatively low 3-foot fence, and Reeve went flying over it, landing on his head.”
3-foot fence- three feet three inches high- with three being a zigzag — three feet three inches high- section of a three-day event, Christopher Reeve was thrown at the third fence
http://dailyreckoning.com/miracle-saved-christopher-reeve/
He plays ice hockey with Will, driving his wheelchair in a zigzag
http://www.nytimes.com/1998/04/30/books/life-with-before-after-for-christopher-reeve-it-isn-t-simple-superman-victim.html?pagewanted=all

Phineas Gage-pineal gland-third eye:
Zinc molecules together with dmt natural by meditation or helped by mushrooms ( philosopher stone ) provide our micro cosmos dimensional channeling through our pineal glands in the same way stars open natural stargates ( micrcosmos ) through a energetic vortex.( as above so below concept ) Norway, Sweden, and scandinavian countries have a strong pagan Satanic legacy which was continued secretly under Freemasonry, Knight Templar, Rosicrucian witchcraft practices, as said before Mr Breivik was chosen for the Osiris dark rite given to a worthy initiated.
http://sealrevelation.blogspot.no/2011/08/destination-aldebaran-taurus-baal-satan.html
http://postimg.org/image/lrs34xvkt/

In Transcendental magic, its doctrine and ritual, Lévi (1896) and Waite (2011) write “All truly dogmatic religions have issued from the Kabbalah and return therein; whatsoever is grand or scientific in the religious dreams of all the illuminated, Jacob Boehme, Swedenborg, Saint Martin, &c., is borrowed from the Kabbalah; all masonic associations owe to it their secrets and their symbols. The Kabbalah alone consecrates the alliance of universal reason and the divine Word; it establishes, by the counterpoise of two forces apparently opposed, the eternal balance of being; it only reconciles reason with faith, power with liberty, science with mystery; it has the keys of the present, past, and future!“.
https://jewishpaedophilia.wordpress.com/2015/01/04/queen-elizabeth-allegedly-has-jewish-roots-on-her-illuminati-saxe-coburg-gotha-side/

Her en godt laget film som bør få tilfeldighetsteorister til å tenke noen ganger til:
Joan Rivers, Robin Williams, Did they Fake their Deaths? X MarX the HoaX 2.0

2Q11
2Q11
15. februar 2016 21:49

Jeg har annonsert en gjennomgang av anatomien pinnen i teorien måtte ha passert eller destruert på sin veg, som altså ikke er noen veg den har passert, fordi dette er en ”ikke sak” (IS) slik som den er fremstilt offisielt.
Når vi har en IS å forholde oss til, er det lett å drive magi og skape forvirring.
Det er det de som står bak IS gjør hele tiden. Gro-Kåre debattene for de som husker, begge var enige om de viktigste sakene for sionistene, eksempelvis EU medlemskap og polarisering. Og begge briljerte på hver sin side av bordet, en polariserende kamp, brød og sirkus for folket. Sirkus Krekar er et annet godt eksempel på IS. Krekar er bare litt bedre utkledd enn en hvithudet arisk Julenisse vanligvis er.
Det seneste eksemplet er Listhaug, elsket og hatet, i henhold til regi.

Når jeg flere ganger får spørsmål av Dr.Lars (se over) om å nevne en eneste kritisk anatomisk struktur i området pinnen har passert, så er det et eksempel på diskusjon rundt en IS som han er forhåndsdømt til å vinne dersom jeg er med på premissene. Navngir jeg en større blodåre eller nerve, så kan han bare vise til at alle ser at noen slike ikke er skadet, fordi ingen større bloduttredelser eller lammelser er å se på bildene av pinnedama.
På samme magiske måte blir det når det kommer spørsmål om hvordan den andre enden på den ca 30cm lange pinnen så ut. Vi har en IS, det finnes ingen slik pinne som har sittet under skalpen på dama, ergo finnes det heller ikke svar på slike spørsmål.
penpinneISIS.jpg (juks og forsøk på humor):
http://postimg.org/image/k8aonmu4p/

Dr.Lars gikk hardt ut og forutsatte at pinnen fint kunne ”tangere” skallbasis i panneregionen, gå inn under huden uten revner (”dissekere” seg fram), ta seg hele vegen i motsatt retning av offisiell versjon og stikke ut under/bak øret/kjeven.
Dr.Lars presenterer altså sin egen ville konspirasjonsteori og karakteriserer andre som sitat ”..-det reneste sprøyt, og så kvalmende konspiratorisk” og ”Når det gjelder andre konspirasjoner er jeg uinteressert.”

1. Et fragment som rives løs i en eksplosjon, og som kommer i vill fart, roterer normalt rundt sin egen akse i flerdimensjonale plan slik at det er helt uaktuelt at noen ”disseksjon” eller skånsom skalpering av issen kunne ha skjedd i denne dobbelt IS (ISIS). En gammeldags skalpering, en kirurgisk disseksjon eller skille hud/skinn fra bein i en slaktersituasjon må som kjent foregå med kontrollert kraft og presisjon og følge til enhver tid den aktuelle retningen benstrukturen har (den er sjelden rett i alle plan) med egnet redskap.
2. Å ”tangere” en konveks overflate med en sånn noenlunde rett pinne i stor fart med nødvendigvis stor kraft umuliggjør konspirasjonsteorien til Dr.Lars. Den kan ikke jobbe seg langs en buet overflate uten at hud eller pinne sprekker ganske kjapt. Men husk: ISIS.
Holder vi oss til de offisielle noe divergerende versjonene av pinnens plantasje i Nersnæs, så kan jeg uten Caps Lock garantere at de er umulige (IS). Derimot kunne ”Magne” GARANTERE at dette med pinnen var fullt mulig. Vi ser konkret på anatomien i ”del2”. Del 1 slutt.

2Q11
2Q11
22. februar 2016 00:02

2 ”ikke saker” (ISIS):
1.

Dr.Lars
31. januar 2016 at 00:55
La meg komme med et hypotetisk eksempel ; en mann kom løpende med ene underarmen i 90graders vinkel, et 30cm langt kutt på andre armen og blod rennende fra nese og munn. Og ikke nok med det. Han har en spiker gjennom ene hånda og en brannskade på låret. Du ville oppfatte ham som alvorlig skadet, men det er han trolig ikke. (Han løper jo) Han kan fint fikses på legevakta, dersom det ikke er tegn til andre store skader. Man må kunne litt om fysiologi for å forstå det. Og er du interessert kan du jo lese PHTLS og ATLS så vil du forstå hva jeg snakker om.

2.
https://www.jostemikk.com/wp-content/uploads/2015/04/boston-bombing_thumb.jpg (i ganske fin form, ved bevissthet, sitter oppreist, ikke kritisk skadet, må være tidligere amputert krigsveteran eller lignende, IS )

2Q11
2Q11
22. februar 2016 19:32

I den første kommentaren under dette blogginnlegget til Jostemikk skrev jeg:

For en kjevekirurg må dette scenariet være like umulig som tårnfallene 911 for en bygningsingeniør, gitt offisielle versjoner. Den butte delen av pinnen ville revet av større blodkar og nerver, muskler og hud på en slik måte at jeg knapt tør tenke tanken. Sjekk innførselsretningen:
postimg.org/image/k76zrc9w3

Det er mye som tyder på at verken in- eller outsidere har studert stoffet noe særlig. Det er begrenset hvor små teskjeer jeg kan dytte på med. I denne ”ikke saken” er det viktig å forstå at pinnen umulig kunne ha gått langs skallebasis hele veien ved at den kun har berørt benoverflaten på den ene siden og hud/underhud på den andre. Skal en tenke seg dette i teorien må pinnen ha gått på innsiden av kinnbenet. Det finnes ikke alternativ uansett om pinnen har bøyd seg eller brukket helt eller delvis. Er det ønske om å forstå hva jeg vil fram til, så kreves det litt egeninnsats. Hver og en må studere anatomien på egenhånd. Men etter følgende fire punkter kommer litt hjelp på veien. Argumenter for en ”ikke sak”:
1. Mirakel at pinnen i stor fart kunne treffe under og bak og på innsiden av underkjeven med spissen først. Dette krever en veldig spesiell hodestilling i forhold til vinduet(liggende nær horisontalt med bena mot vinduet). Jostemikk har flere ganger påpekt det samme.
2. Mirakel at pinnen kunne finne veien gjennom anatomien som er til stede i et menneskehode og stikke ut som et horn. Pinnen både lang, rett og lite fleksibel slik det er framstilt.
3. Mirakel at skadene ikke ble svært omfattende siden det befinner seg store nervebaner, blodkar, kjertler, og kraftige muskler i området pinnen i teorien måtte ha fart igjennom.
4. Mirakel at pinnen som ikke bare var spiss, men med en synlig butt avsats et stykke fra tuppen(se bilder), kunne gå inn under huden, skille den fra skallebenet, uten å rive hud og vev opp. Kjenn etter selv hvor mye plass det er mellom hud og ben i tinning og panne til en liten stokk.. I teorien kan jeg være med på at pinnen når den kommer fra under/innsiden av huden kunne ha brukket og fulgt den langsetter skallebasis et lite stykke hvor benoverflaten ikke er særlig konveks. Men at det samme kunne ha skjedd, med inngang motsatt retning, er ikke mulig i en Will teori en gang, selv om en kirurg med navn Lars, Astor eller Engebretsen skulle påstå det motsatte.

2Q11
2Q11
22. februar 2016 19:43

Det virker som jeg må dele opp følgende kommentar i flere små, for ikke å bli filtrert bort pga for mange tegn?
I den første kommentaren under dette blogginnlegget til Jostemikk skrev jeg:

For en kjevekirurg må dette scenariet være like umulig som tårnfallene 911 for en bygningsingeniør, gitt offisielle versjoner. Den butte delen av pinnen ville revet av større blodkar og nerver, muskler og hud på en slik måte at jeg knapt tør tenke tanken. Sjekk innførselsretningen:
postimg.org/image/k76zrc9w3

Det er mye som tyder på at verken in- eller outsidere har studert stoffet noe særlig. Det er begrenset hvor små teskjeer jeg kan dytte på med. I denne ”ikke saken” er det viktig å forstå at pinnen umulig kunne ha gått langs skallebasis hele veien ved at den kun har berørt benoverflaten på den ene siden og hud/underhud på den andre. Skal en tenke seg dette i teorien må pinnen ha gått på innsiden av underkjeven (mandibula) og kinnbenet (zygomaticus), og her er det stappet med sårbart vev. Det finnes ikke alternativ uansett om pinnen har bøyd seg eller brukket helt eller delvis. Er det ønske om å forstå hva jeg vil fram til, så kreves det litt egeninnsats. Hver og en må studere anatomien på egenhånd.

2Q11
2Q11
23. februar 2016 00:50

For anatomisk forståelse må en først begynne med en skallemodell uten hud og hår og ikke minst uten et fullpakket anatomisk område med nerver, blodårer, muskler med oppheng, kjertler og annet vev. Det kommer sekundært.
Her er min konklusjon demonstrert, eneste teoretiske mulighet er gjennom og under kinnbenbuen, på innsiden av underkjeven(ikke på utsiden og gjennom tyggemuskelen m.masseter = umulig gitt de foreliggende forutsetninger) og innsiden av kjeveleddet og gjennom tyggemuskelen m.temporalis:
skull.jpg
postimg.org/image/mcvxa2vt1/

Oppgave: prøv imaginært å finne rom for omtalte imaginære pinne gjennom anatomien til følgende skallemodell:
youtube.com/watch?v=GG2eigLUQV4
-frys videobildene i forskjellige posisjoner og sjekk ut på selvstendig grunnlag. Og det er tillatt på samme selvstendig grunnlag å søke etter lignende videodemonstrasjoner og stillbilder.

Det er som alle bør se en umulighet uten at pinnen eller kjeven knekker eller eventuelt at underkjeven blir slått fullstendig ut av ledd.
Hypotetisk, hadde det vært mulig for pinnen å gå gjennom disse strukturene (ekstreme anatomiske avvik?), så ville vi sett voldsomme bloduttredelser(indre blødninger), større ytre blødninger, hevelser, avrivninger og lammelser i området med store smertekonsekvenser, sannsynlig besvimelse og mulig sjokk.
pin.jpg
postimg.org/image/w25kj6rh3

I statsadvokatenes tiltalebeslutning står at tresplinten trengte inn i hodet ”ved venstre øre og et stykke bakover”. Dette er en håpløs beskrivelse av en umulig hendelse. ”Bak øret” er ikke anatomisk språk, men jeg kan selv bruke uttrykket i påstanden: splinten kunne ikke ha gått inn bak øret for da måtte den ha passert bak kinnbensbuen og der er konveksiteten så stor at bare en svært bøyd pinne kunne teoretisk fulgt beinet her. En som sa det samme:

hetda 31. januar 2016 at 21:16
Nå har jeg stått foran speilet med en 26 cm lang spisepinne av tre og prøvd å få den til å ta samme løp som pinnen på bildene.
For det første så kan ikke enden av den være skjult bak øret og spissen gå ut slik vi ser det på toppen av hodet uten at den er bøyd.

2Q11
2Q11
27. februar 2016 18:26

conspiracy-cafe.com/apps/blog/show/42169907-the-mysterious-death-of-camilla-s-brother-mark-shand
en.wikipedia.org/wiki/William_Backhouse_Astor,_Sr.
en.wikipedia.org/wiki/William_Waldorf_Astor,_1st_Viscount_Astor
en.wikipedia.org/wiki/William_Astor,_4th_Viscount_Astor
geni.com/people/Lars-Skjelbred/6000000018116055410
engebretsenfusker227.jpg
http://postimg.org/image/4nhxwge57/
http://postimg.org/gallery/335f4chk8/

MacLife
MacLife
6. april 2016 22:33

Ref. Line og legen på undersøkelsesrommet der hun ankom med 37 bussen……noe av det mest pinlige jeg har sett. Alle tegn på løgn bygget på løgn via skuespill i et regi for å dra vekk fokus på hva som egentlig skjedde i Oslo.

MacLife
MacLife
7. april 2016 08:18

Hei Joste:-) Ja, det «hørte» jeg også, gikk ut bak øret…..herrejez….det var jo et åpenbart bedrageri kringkastet som så mange andre løgner. Kroppspråk,mimikk og øyebevegelser sa mye om pinnedama som et stort bedrag. Bare hvor unaturlig møte med «legen». Hvorfor ingen røngten bilder? Hvorfor ingen bilder fra operasjon før/under/etter som i motstykke story? Satt og lurte på produsent av serien, Dag Indrebø, må jo ha tenkt sitt, om ikke han også er delaktig.

Jeg har forøvrig også nedsatt hørsel, men hører godt alle løgnene som vårt samfunn er bygget på.

Takk for bra fokus her!

Pål
Admin
Pål
7. april 2016 17:57

Selvmotsigelsene i Pinnedamehistorien minner meg om et engelsk videointervju jeg så av en av de «overlevende» fra Utøya. Jeg har prøvd å finne tilbake til videoen, men desverre. Intervjuet var rimelig fylt av selvmotsigende uttalelser, bl.a ble det i den tilhørende omtalen av intervjuet dratt sammenlikninger med et annet intervju med samme person, der han i ene intervjuet hevdet han ble skutt FORFRA i skulder/nakkeregionen hvor kula gikk inn foran i kragebeinsområdet og kom ut bak i nakken, mens i han i det andre intervjuet hevdet han ble skutt BAKFRA, at kula hadde gått inn bak i nakken og kommet ut foran. I det ene av disse intervju fremstod det nesten som intervjueren hadde en rolle som «handler», som guidet intervjuobjektet til hva han skulle si, og nærmest la ord i munnen på vedkommende. Tragisk jeg ikke finner tilbake til disse videoene. Håper noen andre har dem bokmerket og kan dele.

Pål
Admin
Pål
7. april 2016 19:34

Jeg fant videoen: «Utoya «Survivor» is a faker – Adrian Pracon’s lies documented» https://youtu.be/IBn3Ukr9EKI

MacLife
MacLife
7. april 2016 21:11
2Q11
2Q11
8. april 2016 01:46

Veldig bra oppfølging av disse sakene her nå. Jeg har også gått flere lidelseshistorier etter i sømmene og kommer tilbake med de. Her litt om identiteter som kan vurderes opp mot hverandre. Siosatanistene sørger for å ha korte tråder i nettverket sitt. Fra mor til datters sysaker:
http://postimg.org/image/3jn2qoxzl/

Knut Berg
Knut Berg
22. juli 2016 14:04

Fins det bilder av den vg-presstituerte Anders Giæver fra denne dagen?

Jeg husker jo da jeg kom ut fra VG-bygget var du noe av det første jeg så, og det var noe av det som gjorde meg klar over hvor alvorlig denne eksplosjonen var.

Sitat hentet fra 1:25 ut i vgtv intervju: http://www.vgtv.no/#!/video/130280/bildet-vi-alle-husker-slik-har-line-det-i-dag

Vidar
Vidar
26. juli 2016 07:37

http://crisiscast.com/

Pinnedama trengte penger tenker Eg.

Trin Skof
Trin Skof
26. september 2016 22:13

Løgnaktig Frimurermøkk må skuffes ut!

Trin Skof
Trin Skof
26. september 2016 22:15

Pinnedama har ikke et arr engang!

Ingrid
Admin
Ingrid
27. september 2016 14:35

Jeg synes Eustace Mullins forklarer dette med wannabe-khazarer kort og enkelt i en av sine bøker, og gir en beskrivelse jeg ikke hadde hørt tidligere – shabez goi:

The Jewish parasite controls the gentile host through an entire class of gentiles which he has created, and who serve him by maintaining control over the gentile host. This class is known as the shabez goi.

Harald Tveita
Harald Tveita
23. oktober 2016 10:26

Jeg tror denne er kjent for de fleste her, men for de som ikke har sett det, så ligger det et foredrag med Ole Dammegård fra Open mind conference i København i 2103. Her gjennomgår han 22/7 i detalj. Hans beskrivelse av hva som skjedde er svært forskjellig fra media sin versjon.

Han kommer inn på bruk av crisis actors under terroraksjoner generelt, og hvordan de opptrer 22/7 spesielt. Her eksemplifisert ved Sissel Wilsgård og Line Nærsnes. Dammegård peker på det samme som er skrevet her på bloggen. At ambulansepersonalet blir holdt tilbake til tross for at Wilsgård og Nærsnes tilsynelatende er alvorlig skadet. Og at man bruker en rutebuss som tilfeldigvis kommer forbi, heldigvis uten andre passasjerer, til å transportere de skadde. Alt mens der er en fem seks ambulanser like ved.

Wilsgård som måtte sy aldri så mange sting, og med ansiktet dekket av blod, retter litt på sveisen mens hun står der.

Her blir altså disse to hengt ut.

Link til video: https://www.youtube.com/watch?v=JC4OWCKlF1Q f
Innslaget med crisis actors er fra ca 1.15.00 og utover

Don Pedro
Don Pedro
5. april 2018 02:08

Hvis dere forsøker å få historien til a gå opp her kommer dere til å bli sprø. Dette er jo en av de mange syntetiske saker de lager til for å endre folkets verdensbilde.

Hele historien eller saken kan utledes fra denne ene artikkelen i Daily Mail: http://archive.is/2cj6Z

«The spear-like fragment from a shattered wooden window frame had narrowly missed her brain, having entered under her chin and exiting at the top of her skull.»

Vi ser at bandasjen ikke en gang dekker utgangshullet.

Dette holder det for å utlede saken. Åpenbart, fremstillingen stemmer ikke. Dette er ikke noe som kan avspeile en reell hendelse. Dette er et teatertriks. Vi kan ikke både ha forberedte folk på stedet samtidig med et reelt bombeattentat. Hvis 1 del av historien er påviselig falsk, må hele historien være falsk. Altså, kan ikke både ha involverte skuespillere på plassen samtidig med ordentlige terrorister.

Hele historien er laget til og arrangert. Det inkluderer de rapporterte ofrene – oppdiktet og konstruert som i en Hollywood film. Det er aldri noen som dør på ordentlig i disse operasjonene. De prøver å kjøre disse propaganda operasjonene på lovlig måte. Det er noe skit hvis alle medvirkerne i en slik operasjon skulle bli medskyldig i drap. Gjør det vanskeligere med rekrutteringen til operasjonen og ledelsen kan utsette seg for utpresning, bla. Det er også noe skit med pårørende hvis de begynner og bable og lage bråk. Når alle ofrene er konstruerte har de full kontroll på historien.

Vet vi at ABB eksisterer? Hvordan vet vi det? Har sett ham på TV og mange skuespillere og medvirkende har sagt det? Hvordan vet vi at dette er sant? Animasjonsprogrammene begynner å veldig gode da, og det kan ikke utelukkes at ABB er software. Første indikasjon var 1. opptreden i rettsaken. Her er et bilde fra en video som ble sendt av TV2 Danmark 6. feb 2011:

comment image

Vi kan se gjennom halve skallen her og haken er borte. Hvilken videokamera greier å se gjennom hodet på folk? Dette er softwarefeil i en animasjon.

De hadde angivelig 2 TV kameraer i denne rettsaken, filmet fra omtrent samme vinkel, og tror feilen kun eksister i den ene versjonen.

Hvem har laget til denne operasjonen? Er bare sikker på at krapylet Jens var med, noen personer – et team – i de største mediene som TV2, Aftenposten, VG og sikkert NRK. Også sjefen for OP. Mange andre medvirkende, men de er jeg ikke sikker på.

Slike rettssaker og slike mimrehistorier gjennom TV er en ideell plattform for å spre propagandahistorien og for å endre folks verdensbilde. De har her full kontroll på operasjonsområdet, som alltid er vesentlig i disse operasjonene

Tror minst 99% tror på eventyret. De aller fleste tror på det de blir fortalt og ikke det de kan se. Og (nesten) ingen sjekker noe som helst. Når media synkroniserer slike historier så virker de fantastisk bra. Vil si de har full kontroll på folks verdensbilde.