Puma Punku – hvem var byggmestrene?

Fire spørsmål skiller seg ut framfor alle andre når det gjelder dette stedet på høyfjellssletta i Bolivia sørøst for Titicacasjøen.

  • Hvem var byggmestrene?
  • Hvordan gjorde de det?
  • Hvorfor er denne, kanskje den viktigste delen av hele vår planets historie, skydd som pesten i våre lærebøker?
  • Hvorfor svikter mainstream forskning fullstendig, og lar seg synke ned på et nivå av banale løgner og eventyr?

Steinblokker på flere titalls tonn, perfekt skåret ut av granittsteinbruddene, og kanskje enda mer perfekt tilformet senere. Helt identiske og meget komplisert formede “legoklosser” som ser ut til å være prefabrikert til å passe inn i en svært detaljert og komplisert byggetegning. Først et bilde fra et av steinbruddene:

Puma Punku Steinbrudd

Jeg markerte det ene stedet der ei blokk er skåret ut. Hvordan gjorde de det? Legg spesielt merke til at det ikke er spor etter noe sagblad som går utenfor rammen i hjørnene slik det ville sett ut i dag hvis man brukte ei diamantforsterket sirkelsag. Hvordan klarte de lage et helt glatt snitt i bakkant av granittblokka?

Her noen flere bilder fra steinbruddene:

Puma Punku steinbrudd 2

Puma Punku steinbrudd 3

Puma Punku steinbrudd 4

Stedet Puma Punku ble fullstendig rasert

Ingen vet når det ble bygget, og ingen vet når det ble tilintetgjort. Kreftene som var i spill må ha vært enorme. Her er noen av de blokkene/byggklossene som ble liggende igjen noenlunde samlet:

Puma Punku

Puma Punku 2

Puma Punku 3

Puma Punku 4

Puma Punku 5

Puma Punku 7

Puma Punku 8

Puma Punku 9

Puma Punku 10

Puma Punku 11

Puma Punku 12

Dette er bilder jeg har samlet i ei mappe, og jeg husker dessverre ikke lenger hvem jeg skal kreditere. Gir derfor en stor generell takk til de mange gode fotografene, som jeg regner med har en ting til felles. De ønsker alle å spre kunnskap om dette fantastiske stedet.

Ellers har Brien Foerster stått på som en helt for å få fram kunnskap om Puma Punku og andre like interessante steder i Sør-Amerika. Ta en titt på nettsiden hans:

http://hiddenincatours.com/

15 thoughts on “Puma Punku – hvem var byggmestrene?

  • 14. januar 2015 at 21:27
    Permalink

    Enig i at dette er svært vanskelig å forklare. En må nesten forestille seg et slags laser-stråle-lignende skjæreredskap (som vi ikke har) for å skjære ut glatte flater på alle side, innkludert bakkant.

    Problemet er i tillegg at dette skjedde for «ganske lenge siden», og det gjør det jo ikke mye enklere.

  • 14. januar 2015 at 23:43
    Permalink

    Dagens lasere klarer det ikke. I hvertfall ikke det forsøket på å gjenskape rette snitt med laser i andesitt fra Puma Punku jeg har sett på film.

    Og du har helt rett. Det er ikke så enkelt å forklare. Mainstream har kommet med sine 1001 natt-fortellinger, der de desperat forsøker å vise hvordan en pre-inka steinalderkultur sto bak. Det er jo så dumt at det gjør direkte vondt.

    Dette bildet har jeg funnet på nettsiden Gizapower.com:

    Jeg tror vi bør holde fast ved muligheten for de to forklaringsmulighetene jeg har nevnt tidligere. Enten må det ha vært “oss” som under forrige istid var utviklet til et høyere teknologisk nivå enn dagens, eller så er det “andre”. Foruten at det er interessant stoff i seg selv, er alternativ nummer to en av årsakene til at jeg har presentert Atacama-skjelettet og langskallene fra samme region.

    Så er det Egypt, Babylon, Sumer, samt en mengde andre steder. Det er også historisk kunnskap som jeg antar at bare noen få, “utvalgte” har benyttet seg rått og hemlingsløst av, særlig de siste 2000 årene.

    He who controls the past controls the future. He who controls the present controls the past.
    George Orwell, 1984

  • 15. januar 2015 at 00:10
    Permalink

    Og nå har vi ventet snart ett år på resultatene angjeldende datering fra stenprøver fra Puma Punku;) Se:

    https://www.indiegogo.com/projects/cosmogenic-dating-of-megaliths-at-puma-punku#activity

    Mon tro om man kommer opp i de 29200 år før kristus +- 400 år som for Pyramid of the Sun i Visoko utenfor Sarajevo. Jeg var der i begynnelsen av september i fjor. Helt rått og langt mere utgravinger og funn enn vi får kjennskap til via MSM – som forøvrig latterliggjør hele greia.

    Jeg er enig. Historien er hinsides manipulert …

  • 15. januar 2015 at 10:10
    Permalink

    Det med pyramiden i Visoko kan jeg ikke allverdens om, UFA, så det er bra at det finnes skrivende interesserte som faktisk har vært der!

    Det jeg selv la merke til da opplysningene om utgravingene begynte sive ut, var at mainstream raskt benyttet seg av samme hersketeknikk som vi ser når det gjelder alt som ikke er politisk korrekt. Det er som regel indikator god som noen om at noen har funnet noe upopulært.

  • 15. januar 2015 at 10:56
    Permalink

    I innlegget Leiv Eiriksson og Christobal Colon kom sent til festen står det blant annet:

    Kokain og nikotin i egyptiske mumier

    Nå hopper vi flere tusen år tilbake i tid, og til den enestående historien om da forskere fant spor av nikotin og kokain i egyptiske mumier. Dette dreier seg ikke om senere påvirkning fra eventuelle røyksugne og narkomane innehavere av disse mumiene, og det reiser et stort spørsmål. Hvordan kunne egyptisk adel nyte slike droger for mange tusen år siden, når både nikotin og kokain kommer fra planter i Den nye verden, Amerika?

    http://www.faculty.ucr.edu/~legneref/ethnic/mummy.htm

    Dette er bare et av en mengde spor. Hver for seg ville disse sporene hatt mindre verdi. En feil i innhenting av data kan føre til gale konklusjoner. Det skjer hele tiden. Når det derimot dukker opp flere og flere indikasjoner som alle peker i samme retning og således forsterker hverandre, samt at de få tapre mainstream forskerne som står bak avsløringene får store problemer med sin videre akademiske karriere, bør alle som er interesserte i vår felles historie ta i et skippertak for å få fram det jeg anser være den viktigste delen av vår historie.

    Et annet eksempel fra samme innlegg linket til øverst

    Det er forskning som peker på at det foregikk utvandring/reiser fra den gamle verden, Europa og Midtøsten til det amerikanske kontinentet for flere tusen år siden. Det dreier seg om haplogruppe X og hvordan denne ble spredd fra et svært begrenset geografisk område i Midtøsten til Amerika ved kryssing av Atlanterhavet.


    MitochondrialDNA (mtDNA) haplogroup testing led to the surprising
    hypothesis that
    some of the first Americans came from Europe
    thousands of years ago

    The Druze: A Population Genetic Refugium of the Near East

    http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0002105

    I innlegget jeg linker til øverst finner dere flere eksempler, og dette er bare ørlite av den overraskende store mengde med tilsvarende. Alt peker i en retning. Denne retningen er igjen årsaken til svært mye av det jeg har avslørt om frimureriet og de som har full kontroll over dette i dag. Da tempelridderne tro til  Palestinaområdet for to tusen år siden dreide det seg om en ting, og en ting alene. Innsamling av kunnskap.

  • 15. januar 2015 at 11:37
    Permalink

    Jeg mener å ha sett et program på TV for lenge siden (mer enn 10 år) der de tok for seg de steinene som ser ut som bokstaven H, som man ser best i ditt bilde nr. 14, men også i 9 og 12.

    Man hadde tatt mål av steinene og laget digitale 3D-modeller som viste at de kunne settes sammen i spesielle mønstre for å bygge forskjellige type vegger og konstruksjoner.

    Hukommelsen er vag her, men lurer på om det var Däniken som stod bak.

  • 15. januar 2015 at 11:56
    Permalink

    Det stemmer det, Pål. H-blokkene er dessuten slik laget at de danner den perfekte halvdelen til en svalehaleskjøt. Skal forsøke finne fram litt om dette. Det er samme mann bak som benyttet diamantforsterket sag og laser på steinen på bildet i hovedinnlegget over.

  • 15. januar 2015 at 14:12
    Permalink

    Her er en video som viser en av hypotesene angående bruk av megalittene i Puma Punku:

    Når det gjelder H-blokkene, så har disse en innvending vinkel i hulrommet som gjør at de kan benyttes til svalehaleskjøter.


    Svalehaleskjøt

    Sett ovenfra er hulrommene i H-blokkene formet perfekt til en slik svalehaleskjøt. Her er en enkel illustrasjon:

    Dette har blant annet sporet fantasien hos mange, og her er et eksempel som er utfrest fra en replika i aluminium, der man har låst fast et opplegg til hengsel:

    Her er noen illustrasjoner som viser hvordan Puma Punku kan ha sett ut:

    http://theappendix.net/issues/2013/4/andean-atlantis-race-science-and-the-nazi-occult-in-bolivia

  • 16. januar 2015 at 14:24
    Permalink

    Tusen takk!

    Hadde vært artig med en tur til Bolivia, gitt.

  • 16. januar 2015 at 17:12
    Permalink

    Det hadde vært et fantastisk sted å besøke, Pål. Å legge opp turen slik at en fikk besøkt de fire-fem mest fantastiske stedene i området.

    Det er et tema jeg ikke har vært særlig inne på, og det er inkaenes muntlige overlevering av deres kultur. Anekdotisk “dokumentasjon” er ikke akkurat elsket innen forskning. I hvertfall ikke hvis den går mot mainstreams paradigmeryttere og disses portvoktergarde. I dette tilfellet har de muligens mer rett enn feil, men jeg våger meg.

    Manglende skriftspråk og manglende matematikk

    Inkaene hadde ikke noe kjent skriftspråk. De hadde et slags knute- og fargesystem som de knytte inn i tråder, og derfor kan de muligens ha hatt begreper om tall.

    Hvis vi ser på steinblokkene fra Puma Punku, er svaret gitt. Det er flere av disse steinene som er helt identiske, og nesten alle har spor og utfresinger som gjør at de helt tydelig var en del av et byggesett, en bygningsplan.

    Hvordan er det mulig for mainstream paradigmeryttere å overse noe så åpenbart? Uten skriftspråk og godt utviklet matematikk ville dette vært umulig.

    En av autoritetene blant mainstream på byggemetodene og steinarbeidene til inkaene er Jean-Pierre Protzen fra Berkeley-universitetet i USA. Han mener at inkaene hugget ut granittblokkene med steinhammere og kobbermeisler. Deretter ble de formet videre ved hjelp av runde arbeidssteiner. Her er en av hans illustrasjoner:


    Protzen-metoden

    Muntlige overleveringer

    Inkaene i Tiahuanaco-/Puma Punku-området, eller i det minste de indianerne som lever der i dag, har visstnok vært rimelig påståelige når det gjelder hvem som var byggmestrene der nede. Det var gudene. Da indianerne kom til området, var det bare ruiner igjen av det som en gang må ha vært fantastiske byggverk.

    Hva som fantes av mulige skriftspråk blant indianerne i Sør-Amerika vet jeg ikke allverdens om. Jeg vet at mayaene i Mexico/Mellom-Amerika hadde et fullt utviklet skriftspråk, eller hadde arvet et slikt. Også i denne regionen er det fantastiske byggverk helt på høyde med de på høyfjellsletta i Bolivia.

    Noe jeg har lest litt om, og jeg kan ikke gå god for kildene, er at indianerne i Sør-Amerika brukte Amazonas-vassdraget som ferdselsåre helt fra kysten og opp mot “Gude-byen” Tiahuanaco. Det fantes flere fantastiske byggverk oppover langs elva, som ble benyttet av helt fra Atlanterhavskysten av og oppover som pilgrimsferd.

    Fra de samme påstås at verden gikk i grus i forbindelse med to kataklysmiske katastrofer. En for ca. 12.000 år siden, og en for ca. 6.000 år siden. Den siste fikk Store Mor Elv (Amazonas) til å “renne feil vei”. Så kan en jo gjøre seg noen tanker om Noa og hans Ark, og beretninger som er referert i gamle skrifter fra Midtøsten-området.

    Det finnes også antydninger om beretninger som forteller om en stor by ved utløpet av Amazonas, men at kystlinjen den gang gikk mye lenger østover enn i dag. Her har jeg markert hovedvassdraget og et par av de største sideelvene. Alle har sine kilder i nærheten av høyfjellet nord- nordøst for Puma Punku:

    Hvor kystlinjen gikk for mer enn 6.000 år siden er et av de største spørsmålene en bør finne svar på, slik jeg ser det. Ser en på alle de store elvene i Sør-Amerika, vises meandrerende elveleier langt under dagens havnivå. Så også for Amazonas vedkommende:

  • 16. januar 2015 at 18:08
    Permalink

    Dette er svært fascinerende stoff! Dessverre er det ikke mye jeg kan bidra med. Antar at det må være mange som er interessert i vår mer fjerne fortid.

  • 16. januar 2015 at 22:24
    Permalink

    Det er jo det viktigste med hele greia, Ingrid, at det er litt spennende, og kanskje viktigst, fører til at tankene kan fare fritt hvor enn de trives.

    For å komme videre med dette stoffet, er det vanskelig å unngå det kanskje viktigste sporet vi har å forholde oss til, og det innebærer ørlite god gammeldags okkultisme. Okkult betyr ikke noe styggere enn skjult/gjemt. Veien vil gå om Den svarte sola, tyske forskeres søken i Sør-Amerika etter det som har med Puma Punku og de andre stedene å gjøre, samt ikke så rent lite spekulering og synsing.

    Noen hint om hva jeg lenge har ønsket skrive litt om, (lover ikke noe, men skal forsøke å gjøre det jeg kan) er å finne i små brokker etter Steven Spielbergs hemningsløse tyveri av deler av denne kunnskapen, som han presenterte stedvis i filmen Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Slike halvsannheter presentert av Hollywood-regissører er regelen, ikke unntaket, når det gjelder de som styrer skuta i filmbyen. De ser ut til å ha en pervers glede i å servere avsløringer kamuflert på en slik måte at alle utenforstående og uvitende oppfatter det som rent eventyr. Ikke ulikt måten Bibelen ble forfattet, sannsynligvis av en tipp-tipp-tipp osv. til Spielberg…

  • 12. februar 2017 at 01:39
    Permalink

    Utrolig interessant å se at flere nordmenn som skjønner at samfunnet latterliggjør helt åpenbare beviser som ikke vi snakker om og virkelig blir undersøkt. Vi skal liksom bare leve helt happy i en helt latterlig vits som bare er falsk og full av hemmelighold. Ekstremt mye bra innhold i kommentarfeltet og ???

  • 12. februar 2017 at 10:52
    Permalink

    Hei, Espen! At de har forsøkt latterliggjøre sannheten er en god beskrivelse, og vi bør finne fram til den beste forklaringen på hvorfor de har gjort dette. En gang fantes det en meget høyt utviklet kultur på jorda. Deres teknologi kan ha vært annerledes enn dagens, men de sporene de etterlot seg, forteller oss at de gjorde ting som vi i dag ikke bare mangler forklaring på, men ikke er i stand til å gjenskape med dagens teknologi. Vi må se nærmere på hvem som blir utfordret av fakta for å finne årsaken til elendigheten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Optionally add an image (JPEG only)

%d bloggere liker dette: