Bankene er pressens halliker

Bankene eier nyhetsbyråene og avisene – journalister og redaktører er presstitutes som mottar lønn for å ha gjort lamestream media til en velsmurt propagandamaskin

I dette innlegget skal vi ta en nærmere titt på en liten del av eieskapet bak en del av pressen. Problemet er nær altomfattende, og jeg håper ingen lar seg lure av at jeg kun presenterer et begrenset utvalg av den problematiske helheten.

De som skal gåes nærmere etter i sømmene denne gang er Schibsted, Reuters og NTB.

Først noen sitater som forklarer den frustrasjon mange føler overfor Mainstream Media (MSM)

VTD, Stephen Lendman: – Media Scoundrels on the Wrong Side of History

Famed journalist George Seldes (1890 – 1995) called them “prostitutes of the press.” Paul Craig Roberts calls them “presstitutes.”

They’re that and much more. They’re propagandists, not journalists.

They’re charlatans. They’re scam artists. They’re blackguards.

They’re scoundrels in the worst sense of the term. They make street whores look respectable by comparison.


They’re paid to lie, distort, misinform, and blame imperial victims for horrendous crimes committed against them.

They support powerful monied interests. They ignore popular ones. They march in lockstep with imperial lawlessness.

AJ Liebling (1904 – 1963) once said: “Freedom of the press is guaranteed only to those who own one.”

He added: “People everywhere confuse what they read in newspapers with news.”

MSMs propagandamaskineri gjennom fjernsynet

Western television is worst of all. It’s a wasteland. Educator/media critic Neil Postman (1931 – 2003) called Americans “the most entertained and least informed people in the world.”

In 1950, Boston University President Daniel Marsh said: “If the (television) craze continues…we are destined to have a nation of morons.”

Comedian Ernie Kovacks (1919 – 1962) once said he knew why television is called a medium – “because it’s neither rare or well done.”

Media critic George Gerbner said mainstream media “have everything to sell and nothing to tell.”

Investigative journalist IF Stone (1907 – 1989) once said: “All governments are run by liars and nothing they say should be believed.”

The same holds for media scoundrels. Integrity isn’t their long suit.
Media scholar/critic Robert McChesney said “the corporate media system…generates a depoliticized society.”

People are misinformed. They deliberately deceived. They’re told what powerful interests want them to believe. They’re fed a pack of lies, distortion and falsified rubbish.

At det i det store og hele er slik, er noe de fleste vil samtykke i hvis de har studert MSMs rolle som “samfunnsopplyser”. Resten av innlegget er ment å forklare noe av årsaken til at det er slik. Hvem er de de som står bak MSM? Hvorfor handler de som de gjør?

Reuters – et Rothschildsk propagandaapparat

Ikke overraskend viser nyhetsbyrået Reuters seg å være et barn av de sionistiske bankimperiumskreftene som har forpestet og forvrengt folks virkelighetsoppfatning i generasjoner.

Reuters /ˈrɔɪtərz/ is an international news agency headquartered in Canary Wharf, London, England, United Kingdom and a divisionof Thomson Reuters. Until 2008, the Reuters news agency formed part of an independent company, Reuters Group plc, which was also a provider of financial market data. Since the acquisition of Reuters Group by The Thomson Corporation in 2008, the Reuters news agency has been a part of Thomson Reuters, forming part of its financial and risk division. It transmits news in English, French,Arabic, Spanish, German, Italian, Portuguese, Russian, Japanese and Chinese.

Reuters

History

The Reuter agency was established in 1851 by Paul Julius Reuter in Britain at the London Royal Exchange. Paul Reuter worked at a book-publishing firm in Berlin and was involved in distributing radical pamphlets at the beginning of the Revolutions in 1848. These publications brought much attention to Reuter. He later developed a prototype news service in 1849 in which he used electric telegraphy and carrier pigeons. The Reuter’s Telegram Company was later launched. The company initially covered commercial news, serving banks, brokerage houses, and business firms.[2]

The first newspaper client to subscribe was the London Morning Advertiser in 1858.[3] Newspaper subscriptions subsequently expanded.

Over the years Reuter’s agency has built a reputation in Europe and the rest of the world as the first to report news scoops from abroad. Reuters was the first to report Abraham Lincoln’s assassination, for instance. Almost every major news outlet in the world currently subscribes to Reuters. Reuters operates in more than 200 cities in 94 countries in about 20 languages.

“Paul Reuter” (Israel Beer Josafat) – nok en navneskifter

Her ser vi et tydelig eksempel på hvordan revolusjonister kuppet «sannheten» ved å dele ut nyheter i forbindelse med politiske uroligheter. Av denne grunn er det viktig å ta en titt på bakgrunnen til mannen som startet det hele, Paul Reuter.

Paul Julius Freiherr von Reuter (Baron de Reuter) (21 July 1816 – 25 February 1899), a German entrepreneur, pioneer of telegraphy and news reporting was a journalist and media owner, and the founder of the Reuters news agency, since 2008 part of the Thomson Reuters conglomerate.

Biography

He was born in Kassel, Germany, to a Jewish family. His father was a rabbi, Samuel Levi Josaphat, his mother was Betty Sanders. His birthname was Israel Beer Josafat. In Göttingen Reuter met Carl Friedrich Gauss who experimented with the transmission of electrical signals via wire.

220px-Paul_Julius_Reuter_1869
Paul Reuter aged 53 years (1869)
by Rudolf Lehmann.

On 29 October 1845, he moved to London, where he went by the name Joseph Josephat. On 16 November 1845, he converted to Christianity, in a ceremony at St. George’s German Lutheran Chapel in London and changed his name to Paul Julius Reuter. One week later on November 23, he married Ida Maria Elizabeth Clementine Magnus in Berlin.

Reuter, a former bank clerk, became a partner in Reuter and Stargardt, a Berlin book-publishing firm, in 1847. The firm distributed radical pamphlets at the beginning of the Revolutions of 1848, which may have brought official scrutiny on Reuter. Later that year he left for Paris and worked there in Charles-Louis Havas’ news agency, the future Agence France Presse. While telegraphy evolved, Reuter first founded the Reuters News Agency in Aachen, which transferred messages between Brussels and Aachen using carrier pigeons. This was the missing link to connect Berlin and Paris. The carrier pigeons were much faster than the post train, giving Reuter faster access to stock news from the Paris stock exchange. In 1851, the carrier pigeons were superseded by a direct telegraph link. A telegraph link was established between Britain and the European continent through the English Channel. This link was extended to the south-western shore of Ireland, at Cork in 1863. There ships coming from America threw canisters containing news into the sea. The news was telegraphed to London, arriving before the ships.

Josafat kom fra bankmiljøet

Det er ikke særlig overraskende at han kom fra bankmiljøet. Ei heller kan det komme som noe stort sjokk at miljøet han tilhørte benyttet brevduer for å skaffe seg tilgang til nyheter før det kom andre for øret. Dette var til stor fordel for blant andre Rothschild-brødrene i Frankrike og England i forbindelse med å manipulere aksjeprisene i forbindelse med den nervøse ventingen på nyheter om det endelige slaget ved Waterloo.

Wikipedia viser forsiden av en byste av Reuters satt opp utenfor hovedkontoret i London.

Reuters forside

Det er ikke særlig overraskende at de ikke viser baksiden, men den finnes andre steder.

Reuters bakside

Her er en versjon med vanlig tekst for å gjøre det enklere å forstå hva det står:

Rothschild-Reuters
To attest this & to honour Paul Julius Reuter this memorial was set here by Reuters to mark the 125th anniversary of Reuters Foundation & inaugurated by Edmund L de Rothschild, TD, 18.10.76.

Mer om opphavet til NTB og de andre europeiske telegrambyråene – Rothschild står bak alt

Jeg re-siterer:

Frem til 1918 fikk NTB utenriksstoffet levert av Wolffs som sammen med franske Agence Havas (etter 1945 AFP) og britiske Reuters dominerte byråmarkedet i Europa.

Hvem sto bak alfa-ulven, franske Agence Havas? I boka The Ruling Elite: A Study in Imperialism, Genocide and Emancipation av Deanna Spingola står blant annet:

Bok1
Bok2

Ellers er å lese på Wikipedia:

Charles-Louis Havas (5 July 1783 – 21 May 1858) was a French writer, translator, and founder of the news agency Agence France-Presse (AFP).
Born at Rouen, Havas can be regarded as the founder of the concept of a press agency. He translated information from abroad for the French national press, aware of their growing interest in international affairs. In 1825 he founded his own company to carry out such work. In 1835 he created the Agence Havas and began supplying news about France to foreign customers. He died at Bougival.

Bernard Wolff and Paul Reuter, two of his former employees, and both of whom were Jewish, with his encouragement went on to found two other renowned news agencies.

Et eksempel på hvordan Rotschilds har tjent seg styrtrike på å eie nyhetsbyråer og bank- og finansinstitusjonene

Dette eksemplet må med i denne tråden, for det er nettopp makt og penger den fullstendige monopoliseringen av MSM handler om.

Congressman Charles Lindbergh stated following the passing of the Federal Reserve Act on December 23, 1914:

“The Act establishes the most gigantic trust on earth. When the President signs this Bill, the invisible government of the monetary power will be legalized…….The greatest crime of the ages is perpetrated by this banking and currency bill.» It is important to note that the Federal Reserve is a private company, it is neither Federal nor does it have any Reserve. It is conservatively estimated that profits exceed $150 billion per year and the Federal Reserve has never once in its history published accounts.

The start of World War I.

In this war, the German Rothschilds loan money to the Germans, the British Rothschilds loan money to the British, and the French Rothschilds loan money to the French.

Futhermore, the Rothschilds have control of the three European news agencies, Wolff (est. 1849) in Germany, Reuters (est. 1851) in England, and Havas (est. 1835) in France.

The Rothschilds use Wolff to manipulate the German people into a fervour for war. From around this time, the Rothschilds are rarely reported in the media,because they own the media.

Det er viktig at folk flest lærer seg å gjenkjenne media for det de er, et propagandaapparat for oligarkene. De har aldri vært annet. MSMs rolle er å avlede folks oppmerksomhet fra virkeligheten gjennom å skape en alternativ virkelighet sauset sammen med alt en kan tenke seg av kjendisræl og annet uviktig. Gi folket brød og sirkus.

NTB/Norsk Telegrambyrå – et ikke-norsk våpen for Rothschild og banksionistiske krefter

Eksempel nummer to om forskjellige telegrambyråer peker i nøyaktig samme retning som det første om Reuters. Askenasi-khazarers banksionistiske krefter startet også NTB.

Norsk Telegrambyrå (NTB) er et norsk nyhetsbyrå. Det ble etablert 1. september 1867 av danske Alfred Fich på oppdrag fra det tyske telegrambyrået Wolffs i Berlin, etablert og eid av den tyske pressemannen Bernhard Wolff.

Historie

Frem til 1918 fikk NTB utenriksstoffet levert av Wolffs som sammen med franske Agence Havas (etter 1945 AFP) og britiske Reutersdominerte byråmarkedet i Europa.

NTB

Hvem var Bernard Wolff?

Bernhard Wolff (født 3. mars 1811 i Berlin, død 11. mai 1879 i Berlin) var en tysk pressemann og avisforlegger.

Han grunnla avisen National-Zeitung (1848) og nyhetsbyrået Wolffs Telegraphisches Bureau (1849) i Berlin. Wolffs var Europas første nyhetsbyrå. Bernhard Wolff grunnla også Norsk Telegrambyrå (NTB), som en norsk avlegger av Wolffs. I 1870 inngikk Wolffs en kartellavtale med Reuters, som innebar at Reuters holdt seg borte fra det tyske nyhetsmarkedet. Bernhard Wolff ble eier av National-Zeitung i 1850 og ledet avisen til sin død. Fra grunnleggelsen til 1871 ledet han også nyhetsbyrået Wolffs.

Wolff var sønn av bankier og tilhørte en jødisk familie.

Schibsted – den norske filialen til bankoligarkene

For meg er det som mange nå må ha fått med seg, helt uinteressant å hele tiden klage over, eller registrere i det stille, at mediene har en solid politisk slagside når det gjelder alt de forer befolkningen med gjennom direkte løgner eller halvsannheter, uten å undersøke årsaken til at det er slik.

Derfor har jeg gjort nettopp det også når det gjelder Aftenposten, der den forrige redaktøren Haugsgjerd viste seg å ha sine politiske røtter i dyrkingsideologien av Pol Pot, Mao, Stalin og annet rothschild-sionistisk-kapitalistisk-kommunistisk faenskap. Dette kom fram under undersøkelser andre og undertegnede gjorde i forbindelse med hvorfor Aftenposten var en fremmer for knebling av det frie ord, blant annet gjennom deres plutselige stenging av Debattsentralen. En «Debattsentral» som i utgangspunktet benyttet knebling av politisk ukorrekte som et middel for å styre ordskiftet.

Ulv i fåreklær1
Aftenposten, en ulv i fåreklær

Schibsted ASA er et norskbasert internasjonalt mediekonsern med røtter tilbake til 1839. Hovedkontor i Oslo. Omfattende virksomhet innen aviser, forlag, multimedia og mobiltjenester og er Norges største og et av Nordens ledende medieselskap. Rubrikkannonser på nettet et hovedsatsingsområde. Hovedvirksomheten er i Norge og Sverige, men konsernet har virksomhet i til sammen 29 land, bl.a. Estland, Frankrike og Spania. Omsetning ca. 15,2 mrd. kr i 2013. 6900 ansatte, derav over halvparten utenfor Norge.

Aviser. Schibsted eier fem av Norges ti største aviser, Verdens Gang (VG),Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad ogFædrelandsvennen. Gjennom eierskapet i Polaris Media er Schibsted dessuten største eier av Adresseavisen. Gjennom selskapet Media Norge ASA (2009-12) kontrollerte Schibsted en tid opptil 84 prosent av aksjene. Media Norge omfattet Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen i tillegg til Finn.no. I 2012 ble Media Norge et heleid Schibsted-selskap og omdøpt til Schibsted Norge, hvor også VG ble innlemmet sammen med Schibsted Forlag og Media Norge Trykk.

I tillegg til de store norske avisene eier Schibsted åtte mindre lokalaviser.

Satsingen på digitale plattformer preger stadig mer av konsernets aviser. Schibsted er majoritetseier i billedbyrået Scanpix Skandinavia med datterselskaper i Norge, Sverige, Danmark og Estland, også stor eier i Norsk Telegrambyrå. Schibsted Trykk i Nydalen i Oslo er Norges største avistrykkeri.

Schibsted ASA OSE: SCH er Norges største mediekonsern, og en av Skandinavias store medieaktører. Konsernet har etablerte produkter og rettigheter innenfor mediene avis, forlag, multimedia og mobile tjenester. Deres strategi går ut på å bygge plattformer for fremtidig vekst innenfor ulike mediekanaler.

Konsernet har per 1. oktober 2012 7 400 ansatte og virksomheter i 27 land, i Skandinavia Norge, Sverige, og Danmark, i resten av europa, Finland, Frankrike, Belgia, Spania, Portugal, Polen, Irland, Ungarn, Østerrike, Italia, Romania, Sveits, i Asia/Oseania Singapore, Malaysia, Filippinene, i Latin-Amerika Chile, Colombia, Argentina, Brasil og Mexico.

Aftonbladet – kilden til kunnskap om eierforholdene

Svenske Aftonbladet, Nordens største avis, er utgangspunktet for at jeg etter mange blindspor endelig klarte finne ut litt om eierforholdet i Schibsted-konsernet. Jeg kunne skrevet mye om Schibsteds opprinnelse, og da tenker jeg på grunnleggerne og deres opprinnelse, men for det første antar jeg at de fleste som leser det jeg skriver vet hvor dette ville pekt, og for det andre dreier dette innlegget seg om styrende eierforhold. Et eierforhold som i realiteten peker i nøyaktig samme retning. Storkapitalen ligger bak alt.

I kronikken Mats Svegfors: Schibsted vet inte vad de gör med SvD, skriver Svegfors blant annet:

Varför är det självklart att den amerikanska kapitalmarknadens avkastningskrav ska bestämma vilka institutioner som den svenska demokratin ska bygga på? Till Schibsteds största ägare hör direkt och indirekt JP Morgan, Goldman Sachs och Bank of New York Mellon. Det är till dessa Schibsteds ledning vänder sig när den förklarar att Svenska Dagbladet ska demonteras.

Her er de sistnevnte, BoNY Mellon, de mest ukjente, og jeg kan heller ikke særlig mye om dem. Jeg kan litt om deres opprinnelse, men mer interessant er deres nåtidige koblinger som støttespillere for sionismen og staten Israel. JP Morgan og Goldman Sachs derimot, kan jeg mye om. Her snakker vi om de mektigste blant de mektige innenfor oligark-systemet som styrer menneskeheten, og blant det mest interessante er at disse var to av hovedrolleinnehaverne under konspirasjonen som førte til det hemmelige møtet på Jekyll Island og dannelsen av The Federal Reserve System i 1913, der det hele ble stramt regissert av Englands og Frankrikes Rothschilder gjennom deres plantede bank-orm Paul Warburg. Den samme Warburg som under presidentvalget i USA i 1912 støttet både Woodrow Wilson, Theodore Roosevelt og William H. Taft.

Ulv i fåreklær2
Schibsted aka rothschildsionismen, en lederulv.

Den frie presse er en illusjon

BBC laget for en tid tilbake en dokumentar om hvor illusorisk det var å tro at det fantes slikt som en fri presse. I USA.

Produksjonen er grei nok og peker på mange viktige og uhyre problematiske poenger om hvordan gigantøkonomiske selskaper både eier og styrer MSM i USA. Det er allikevel håpløst av BBC å ikke først ta en titt på seg selv, dominert og kontrollert som de er av City of London-aktører. Det samme kan en også si om NRK som viste dokumentaren. Den frie presse er like mye av en illusjon i Storbritannia og Norge som den er i USA. De samme finanskreftene står bak samme hvor en vender seg. De samme kjente navnene kommer til syne hvilken sten man enn velger å lette på for å ta en titt på det som befinner seg under den.

La ikke det fakta at BBC og NRK har like mange presseprostituerte svin på skogen som USA føre til at dere ikke ser på filmen. Den er vel verdt tiden det tar å se den.

NRK – dokumentar om MSM i USA

Illusjonen om ei fri presse

Kategori: Dokumentar og fakta
Programinformasjon
Omtale
Br. dokumentar. I den amerikanske medieverda styrer dei store kommersielle selskapa det meste av informasjonsstraumen. Slik har det vore i fleire tiår. Kva skjer med eit samfunn når pengeinteressene styrer nyheitene? Med i programmet er mellom andre Danny Glover, Julian Assange og Dan Rather. (Shadows of Liberty)

Dette programmet vil være tilgjengelig inntil 31.12.2016.

http://tv.nrk.no/program/KOID26008013/dokusommer-illusjonen-om-ei-fri-presse

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Reuters
http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Reuter
http://www.infiniteunknown.net/wp-content/uploads/2012/12/Reuters-Rothschild.jpg
http://www.londonremembers.com/memorials/paul-reuter-bust
http://no.wikipedia.org/wiki/Norsk_Telegrambyr%C3%A5http://no.wikipedia.org/wiki/Bernhard_Wolff
http://books.google.no/books?id=sDdKrwiDZq8C&lpg=PA126&ots=XtsCoM73p9&dq=Charles-Louis%20Havas%20and%20rothschild&pg=PA126#v=onepage&q&f=false
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles-Louis_Havas
http://www.rense.com/general88/hist.htmhttp://snl.no/Schibsted_ASA
http://debattsentralen.blogspot.no/
http://no.wikipedia.org/wiki/Schibsted#Eierforhold
http://www.aftonbladet.se/kultur/article15537703.ab
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_1912

7 thoughts on “Bankene er pressens halliker

  • 11. februar 2015 at 03:46
    Permalink

    Glimrende post! (Men, beklagligvis er filmene ikke tilgjengelig utenfor Norge.)

  • 11. februar 2015 at 12:03
    Permalink

    Takk, Brandulph. Hvilke filmer er det du mener? Det kan godt hende jeg klarer tjukoble vekk det problemet bare jeg vet hvilke du tenker på.

  • 11. februar 2015 at 12:25
    Permalink

    Jeg antar at Brandulph mener filmer på NRK. Det finnes muligens en måte å omgå på dette på, men jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i det.

  • 11. februar 2015 at 20:26
    Permalink

    En generell kommentar om muligheten til å se TV-sendinger fra for eksempel Riks-TV i Norge for alle som befinner seg i utlandet i kortere eller lengre perioder. Jeg sier ikke at den ene leverandøren av VPN proxy-server er bedre enn noen andre, men enkelte har vært lengre i gamet enn andre, og alle er sikkert drevet av Mossad og NSA, så samme kan det jo være…

    For de som ønsker muligheten til å få tilgang til de enkelte nasjoners nettsider som er sperret for utenlandsk nett-trafikk, så som NRK og SVT, er dette et av alternativene, og til en pris av snaue 600 kroner i året. Det er slik blant annet Kineserne kommer seg ut på den store verdensveven.

    http://www.ipaddressguide.org/nb/tips-and-tricks/vpn-tjenester/hidemyass-omtale/

    Dette gir deg muligheten til å opptre anonymt på nettet, i det minste så anonymt som teknikken tillater og eierne av tjenesten ønsker. Og som sagt, en kan selv bestemme hvilke land man opptrer «innlogget» fra, det vil si at man velger innloggingsland fra ei liste, og man blir koblet via en server i Norge hvis det er landet man ønsker surfe fra, samme hvilket land man egentlig befinner seg i.

  • 16. februar 2015 at 23:42
    Permalink

    Okey, jeg får ta en titt på den muligheten. Jeg takker!

  • 17. februar 2015 at 07:12
    Permalink

    Fint du la ut den linken, Brandulph. Så dokumentaren i fjor en gang, og lurte fælt etterpå hvordan de klarte unngå å se den direkte koblinga til blant annet den norske pressen. En ting skal allikevel NRK ha, det hender det slipper gjennom stoff som er interessant.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Optionally add an image (JPEG only)

%d bloggere liker dette: